Mahir komutana sarılmamla o iç açıcı kokusunu hissetmem bir olmuştu. Mahir neye uğradığını şaşırmıştı bedenin kasıldığını hissede biliyordum. Ondan hiç ayrımak istemiyorumdum ama o sadece put gibi dikilip hiç bir tepki vermediği için ayrılmak zorunda kalmıştım. Geri çekildiğimde kızarmış gözlerimle ona baktım.
"Çok teşekkür ederim"
Dedim. O ise gözlerime uzun bir süre baktı ardından yüzümü inceledi hareleri.
Bana böyle bakması önünde öylece erimeme sebep oluyordu , biranda anonsun sesini duymamızla onun alt edici bakışları son buldu."Uçağın kalkması gerekiyor hadi inelim"
Dedi boğazını temizleyerek.
Ben önde o arkamda çıkışa kadar gelmiştik."Taksi çağırabilirmisiniz ?"
Dedim İsmete doğru. Mahir komutan lafa atıldı.
"Biz götürürüz seni "
Dedi otoriter sesiyle.
"Sizi çok yordum zaten gerek yok bir taks-"
Lafımı bitirmeden araya girdi Mahir komutan
"İsmet aracı buraya getirin "
Diye emir verdi. Daha fazla ısrar etmek istemedim ve gelen araca bindim Mahir komutan yanımda oturuyordu , yine sert yüzüyle dışarıyı izliyordu. Bu adam sert çehresine rağmen çok iyi bir adamdı.
Evimin önüne geldiğimizde araç durdu. Yavaşça Mahir komutana döndüm
"Gerçekten çok teşekkür ederim"
Dedim. Masum bir yüzle
"Görevimiz"
Dedi başını sallayarak gözlerini bir an olsun benden ayırmadı ama benim o kahve harelerden ayrılmam gerekti. Hızlıca önüme döndüm ve indim.
Eve geçtiğimde başıma gelenleri anneme anlatmak istemiyordum ama birşeyler olduğunu anladığı için anlatmak zorunda kalmıştım.Annem illede Mahir komutana teşekkür mahiyetinde birşeyler yapıp götürmemi istemişti gerek yok dememe rağmen beni dinlemediği için mecbur yapmaya başladım bir tepsi börek yapmıştım mutfakta üstüme yoktur elimden gelen bütün yemekleri , tatlıları yapardım. Anneme çok yorgun olduğumu yarın götürmek istediğimi söyledim. O da en sonunda ikna olmuş ki bana izin vermişti.
•••
Dünkü yorgunluğumu üzerimden atamamış öğlene kadar uyumuştum gözlerimi bir hışımla açtım hızlıca yataktan fırladım Mahir komutanın yanına gidecektim ben bu kadar saat uyumamalıydım. Elimi yüzümü yıkayıp kahvaltılı hızlıca yaptım tekrar odama döndüğümde gardırobumdan pembe triko bir takım seçtim.
Hafif bir makyaj yapıp, parfümümüde sıktım hızlıca aşağıya inip börek tepsisini aldım az kalsın acaleden bütün börekleri yere seriyordum
"Kızım yavaş"
Dedi annem sitemle , Zeynepse öylece bana bakıyordu kıkırdayarak.
"Ne gülüyorsun Zeynep söyle bakalım?"
Dedim kaşlarımı çatıp
"Sen var ya Işıl aşık olmuşsun ha ben sana diyim"
Tepsiyi usulca aldığım masaya tekrar koydum
"Ne aşkı Zeynep ne saçmalıyorsun aşk meşk benlik değil hem kime aşık olmuşum söyle bakalım"
Zeynep elindeki çamaşır sepetiyle yanıma kadar geldi ve
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tutukla Beni Komutan
General FictionParmak uçlarıma basarak ona doğru uzandım. Şuan yüzlerimiz arasında çok az mesafe vardı. Gözleriyle yüzümün her yerini inceledi. Ardından gözlerimde durdu gözleri. "Tutuklarım" Dedi. Korkutmak için yapıyordu anlıyordum beni boş bir nedenden tutukla...