10

57 8 0
                                    

KAMI berdua berjalan beriringan bersama menuju keluar dari restoran itu . "Lepas ni awak nak pergi mana pulak?" soalnya sambil menekan butang kunci kereta .

"Erm... Saya nak pergi mall boleh? Saya nak beli gifts untuk mama" kataku .

Hariez hanya mengganguk. Yakin ke saya beli barang untuk mama ? Hehe! Selagi ada yang belanja , selagi tu aku akan kikis! Itulah prinsip ku .

Pemegang pintu kereta ditarik , aku perlahan masuk ke dalam perut kereta . Enjin kereta di hidupkan sebentar . Hariez mula menekan minyak lalu kereta itu mula meluncur di atas dalam raya .

"What do you want to buy for mama ?" soalnya seraya fokus memandu .

Aku berfikir sejenak apa yang boleh ku beli untuk mama . Mungkin baju ? Ha ! Baju kelawar , mama suka pakai baju kelawar . Beli untuk dia 3 ke 4 helai okay juga . Beli banyak-banyak pun boleh , bukan pakai duit aku .

Setengah jam kemudian kami tiba di sebuah pusat beli belah . Hariez sedang mencari tempat letak kenderaan . Kenapa sekejap je kami boleh sampai ke pusat beli belah ? Sebab Hariez ni dia bawa kereta macam nak pergi berlumba ! Mall tu tak kemana pun . Kalau dah dibina dekat situ , memang situ ajelah tempat dia . Tak beralih pun .

"Jom turun," katanya .

Aku membuka pintu kereta , tetapi pintu itu ditarik semula oleh Hariez . Aku bingung dengan tindakan nya . Hariez melangkah keluar dari perut kereta lalu dia menuju ke pintu penumpang . Hariez membuka pintu itu dan mempersilakan ku untuk keluar . "quick, princess."

Aw ! Sweetnya ! Malu saya...

"T-thanks ."

Merah padam muka ku menahan malu .

"You're so cute when you're blushing" katanya seraya memandang tepat ke arah muka ku membuatkan aku bertambah malu . He always teases me !

Kami berdua berjalan memasuki ke dalam pusat beli belah itu . Terdapat ramai manusia didalamnya . Memandang kan sekarang musim cuti sekolah jadi ramai juga yang datang semata-mata untuk berkunjung atau pun mahu membeli belah .

Aku dan Hariez menuju ke women's clothing center kerana mahu mencari baju kelawar untuk mama , lepas tu baru aku akan kikis duit Hariez . Haha !

Aku membeli 5 helai baju kelawar untuk mama . Oh for your information , baju kelawar ni aku beli pakai duit aku sendiri ye , bukan duit Hariez .

Selesai membuat pembayaran kami keluar dari kedai itu . "You don't want to go shopping for me ?" soalku seraya membuat wajah manja . Kesian batak attention  macam orang tu . Siapa eh ? Ha ! Puteri Balqis .

"Anything I can buy for you, princess."

Aku mengajaknya ke Dior's shop . Haih... Dah lama aku tak menjejak kaki dekat sini , terakhir kali aku menjejak kaki ke sini sehari sebelum ayah meninggal . Itu lah kenangan terakhir aku bersama ayah...

"Awak tengok beg ni cantik kan?" aku sengaja menunjuk beg itu agar dia faham yang aku mahu kan beg itu .

"If you want you can take it ,  dear..." dengan itu mata ku terus bersinar . Hariez memanggil pekerja kedai itu untuk membungkus kan beg itu . Satu barang settle , next Chanel pula .

Seterusnya kami pergi ke Chanel's shop . Mata ku tertuju kepada rak Minyak wangi . Minyak wangi kegemaran aku tu , N°5 L'EUA .

"Ma'am, I want to make the payment for the perfume ."

Aku terkejut . Aku melihat pekerja itu terus mengambil sebotol lalu memasukkan ke dalam kotak dan dimasukkan lagi ke dalam plastik beg .

Tanpa diminta terus dapat . Now , he is my sugar daddy . Rawr !

"Dah tak ada apa-apa lagi dah kan ?" soalnya . Aik ? Risau duit habis ke ? Tak kan lah , tadi kata duit unlimited .

"Gucci..." Terbeliak biji matanya mendengar pemintaan ku .

"Ai , tak cukup lagi ke Chanel dengan Dior , sayang ?" aku menggelengkan kepala . Aku mendengar dia mengeluh perlahan .

"Okay , jom ."

Kami berdua melangkah keluar dari Chanel's shop lalu menuju ke Gucci's shop . "What do you want , dear ?"

"Make up ."

Aku memilih pelbagai jenis alat solek berjenama Gucci .
Seperti foundation , lipstik , dan blusher . Totalnya adalah RM895.90 , wah ! Tiga barang je dah sampai lapan ratus lebih . Walawee .

"Sayang , tinggalkan satu barang boleh ?" katanya . Kelihatan mukanya agak pucat semasa membayar , ala kesiannya dia...

"Ala... Satu je... Tadi kata duit unlimited" aku memuncungkan bibir tanda merajuk .

"Ye , sayang ye jom kita beli" Hariez pasrah .

"Sedih rasa hati ku ~
Habis sudah uang ku ~" nyanyi nya perlahan . Aku hanya ketawa , kesian juga . Banyak juga aku habiskan duit dia . Haih... Tak patut tak patut .

"Ni kalau tak jadi isteri aku , tak tahu lah.." katanya selamba seraya membayar barang yang telah ku pilih tadi .

"Eh boleh je ! Yang penting duit masuk setiap hari ! Uish mesti best !" kataku dengan nada teruja . Kalau kahwin dengan dia setiap hari boleh dapat barang mahal . Memang aku tak kan jejak kaki dah dekat eco shop , hahaha !

"Kepala otak- tak apa sayang , tunggu lah kalau dapat kahwin dengan awak , saya akan pastikan malam pertama awak tak boleh berjalan" dia tersengih gatal . Ya Allah !
Dosa ! Hush ! Istighfar woi !

"Awak ni !!" aku mencebik . Pantang betul bila orang usik aku ni . Prinsip aku yang kedua adalah aku usik orang boleh , orang usik aku tak boleh .

"Next nak pergi mana pula ?" soalnya sambil berjalan dengan tangan dipenuhi dengan barang-barangku .

"Erm..."

An hour later .

Eh tak gurau-gurau !

"Kita balik lah , nak dekat pukul sembilan dah ni . Kejap lagi mall nak tutup , lagipun saya takut nanti mama marah kalau saya balik lewat saya ." jawab ku . Hariez hanya angguk .

"Kalau awak tak nak kena marah kalau balik lewat , awak kena lah kahwin dengan saya" katanya selamba .

Eh lah dia ni tak habis-habis kahwin , geram je aku ! Yakin sangat ke kita ni jodoh ? Betul lah apa yang Tyara cakap dulu . Zaman sekarang jodoh di tangan manusia bukan di tangan tuhan . Haih... Pelik-pelik manusia zaman sekarang .

"Kut mung lah ."

Aku malas nak layan , dengan senyuman nakal dia tu . Er ! Geram je . Rasa nak bagi penampar !

Kami berdua berjalan keluar menuju ke tempat letak kenderaan . Tibanya di kereta milik Hariez , aku terus masuk ke dalam terlebih dahulu , penat . Manakala Hariez pula sedang meletakkan barang-barang ke dalam bonet kereta .

"Aurel- eh?" Hariez tersenyum nipis .

"Tidur dah dia... Haih... Penat sangat ni" katanya perlahan . Hariez menanggalkan jaket kulitnya lalu menyelimutkan jaket itu ke badan Aurel agar tidak kedinginan .

Hariez memandu kereta dengan perlahan tapi tidak terlalu perlahan agar Aurel tidak terjaga dari lenanya sebelum sampai ke rumah .

His Angel (HIATUS)Where stories live. Discover now