Muhakemeden önce müvekkilimle işlediği suç üzerinden konuşuyorduk o sırada yanımıza doğru gelen Gras "Boşuna uğraşma. bu yanında olan suçlu tutuklanacak! yaptıklarının cezasını çekecek" Boş gözlerle onu izlemeye başladım "Ön yargılı davranma Gras. sonuçlarına katlanmak zorunda kalırsın" diye uyardım sinirli bir şekilde bizden uzaklaştı. Müvekkilime bakarak "Kusura bakmayın bay Dahl" dediğimde "Sorun değil bayan Lewis" dedi üzgün bir şekilde "O haklı işlediğim suçun cezasını çekecem, ve siz bayan Lewis muhakemede beni savunmanıza gerek yok Suçumu itiraf edicem, çünkü vicdan azabından ölmek üzereyim küçük çocuğu kazayla olsa bile öldürdüm cezasını çekmeye razıyım." dedi kazayla olsa bile bunu kabullendi.
Duruşma başladığı için içeriye girdik. söylediğini yapmıştı, suçunu itiraf etmişti tabi müvekkilimi savunmam gerektiği için restorantın kamera kayıtlarını gösterdim. Hakimde bu kayıtları gördükten sonra tutuksuz yargıladı Duruşma bittikten sonra müvekkilim bana dönüp elini uzattı "Yanimda olup bana inandığınız için çok teşekkür ederim bayan Lewis siz olmasaydınız oradan tutuklanıp ceza evinde gönderilecektim" dediğinde uzattığı eli sıktım "Bu benim görevim bay Dahl" Tebessüm ederek odama doğru gittim. Yeni bir suç dosyası ve yıllardır aranan seri katil. Tüm New York ondan ölesiye korkuyordu, hergün yeni bir cinayet burada garip olan tek şey arkasında hiçbir kanıt bırakmaması, kesinlikle her işlediği cinayet kusursuzdu. Bu suçluyu bulmak gercekten çok zor Yıllardır New York'u ayağı kaldıran kişi hâlâda bulunmamıştı, Bundan sonrada bulucağını düşünmüyorum. Ardından kapının tıklandığını duydum içeriye giren Charlie Bucket Başsavcı o da bu katili bulmayı çok istiyordu. Her suçlu bu yaptıklarının bedelini canıyla ödeyemezdi.
"Harika bir iş çıkarttın Emily suçlu olan birisini suçsuzmuş gibi gösterdin. O adam küçük bir kız çocuğunun hayatını elinden aldı ve sen onun tutuksuz yargılanması için elimden geleni yaptın. Emily Lewis haksızlığın tarafındasın" Koltuğuma yaslanıp beni azarlamasını izledim "Kes şunu Charlie. bunu bilerek yapmadığını ikimizde çok iyi biliyoruz, kendini savunmaya çalışırken çocuğun orada olduğunu bilmiyordu bile. Restorantın kamera kayıtları var oradan bakabilirsin Roald Dahl'ın kendini savunmaya çalışmasaydı orada ölen o kız değil bizzat kendisi olurdu bana kimin suçlu, kimin suçsuz olduğunu anlatmaya çalışma. Bu konu beni ilgilendirir seni değil. Ve bay Dahl suçlu olaydı kıza yardım etmek yerine oradan kaçıp, uzaklaşırdı ama yapmadı kıza ilk müdahaleyi yaptı ve ambulans çağırdı. Sence Charlie suçlu olan birisi bunu yaparmı?" Bunları yeni duymuş gibi yüz ifadesi değişti Masamın üzerindeki "Rolad Dahl" Yazan dosyayı aldı ve incelemeye başladı "Bana kamera kayıtlarını göster!" dedi önümdeki bilgisayardan kamera kayıtlarını açtım ve ona doğrulttum. Herşeyi yeni kavramış gibi yüzündeki sinirli ifade silinmişti "B-Ben özür dilerim gerçekten bilmiyordum Emliy. Diny bana böyle anlatmadı kaçmak için kızı esir almış ve kaçamayıncada kızı öldürdüğünü söylediler bana" Kızaran yüz ifadesi çok mahçup bakıyordu "Özrü benden değil bay Roald Dahl'dan dinleyeceksin adam içeriye gelene kadar dayak yedi. Onu dinlemediniz bile, sende onun dayak yemesini izledin Charlie! ama hiçbir şey yapmadın bunun için kendini suçlayabilirsin. Müvekkilimin suçsuz olduğunu söyledim size ama siz ne yaptınız, onun yalan söylediğini onu para için hapishaneden çıkarttığımı sandınız" söylediklerim karşısında gözleri dolmuştu, kapıya doğru yöneldi ve arkasını döndü "Haklısın Avukat" diyip kapıdan dışarıya çıktı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Suikatçi
General FictionSeri katil onu bulmak için çabalayan Avukata aşıktı, ama avukat hiç kimseye aşık olamayacak kadar duygulara kapalı birisiydi