CHAPTER 12~Mianhae

273 16 0
                                    

*JIN POV*

Aku bertekad untuk meminta maaf dekat Kiara hari ni pasal malam tadi.

Aku marah sangat dengan apa yang dia buat untuk Baekhyun semalam sampaikan aku tak sedar yang aku dah buatkan dia ingat dekat appa.

Aku turun ke bawah dan menuju ke meja makan.

Semua sudah berada disitu.

Omma, Kiara dengan omma Baekhyun tengah sediakan sarapan.

Aku tunggu ditempatku. Aku memandang Kiara dan Kiara masuk ke dalam stor.

Aku bangun dan menuju ke stor.

"Noona." Panggilku. Kiara memandang belakang dan menyambung mencari barang.

"Noona, mianhae. Jin tahu Jin tak patut buat macam tu dekat noona semalam." Kataku. Air mataku hampir gugur.

Kiara tidak membalas kata2ku dan menyambung mencari barang.

Selepas mendapat barang yaang dia nak, Kiara keluar dari stor.

Aku memegang tangan Kiara. Kiara berhenti.

Aku menundukkan wajah.

"Mianhae. Jin bukan sengaja buat noona teringat dekat appa." Kataku. Air mataku menitis.

"Then, jangan pernah buat macam tu lagi." Kata Kiara. Dia melepaskan besen yang dipegangkanya tadi dan terus memelukku.

Aku membalas pelukan Kiara. Air mataku mulai menitis.

She such a good sister. Kataku dalam hati.

*BAEKHYUN POV*

Semua orang melihat adegan sedih itu. Aku tak sangka pulak yang Kiara akan maafkan Jin dengan apa yang Jin dah buat dengan dia semalam.

Tapi... Kiara memang kakak yang baik. Omma Kiara menangis. Terharu dengan anak2nya.

Aku tersenyum.

"Dahlah. Jom kita duduk balik." Kata appa dan kami duduk ditempat masing2.

Seketika kemudian, Jin dan Kiara keluar dari stor.

Kami semua memberikan senyuman kepada mereka.

*KIARA POV*

Jin meminta maaf dengan aku tadi, dan aku maafkan dia.

Kami berpelukan.

Selepas pelukan dileraikan, aku berkata kepada Jin, "Jangan buat macam tu lagi. Janji dengan noona."

"Nae." Jawab Jin dan kami kembali berpelukan.

"Jin satu satunya lelaki yang noona percaya dekat dunia ni. Jangan buat noona hilang kepercayaan dekat Jin." Kataku. Jin mengangguk.

Aku memeluk Jin erat.

Kami keluar dari stor. Semua orang di dapur memberikan senyuman kepada kami berdua.

Tanpa mengetahui sebabnya, aku membalas senyuman mereka.

Aku mendapatkan omma di singki.

"Omma, ni... Omma? Omma nangis?" Soalku. Aku cuba melihat wajah omma tetapi omma cuba untuk menyembunyikannya dari aku.

"Omma~~ waeyo~~~" soalku manja sambil memeluk omma. Jin datang.

"Omma nangis." Soal Jin. Omma menghapuskan air matanya.

"Omma... waeyo?" Soal Jin. Kami berdua memeluk omma.

"Aniya. *sobs*" Omma memegang pipi kami berdua.

LOVE FATE (EXO Baekhyun ff)Where stories live. Discover now