𝐓𝐀𝐑 × 𝐀𝐍 | 𝟏

1.6K 68 3
                                    

ALICIA NAYLA's POV :

Pagi yang tenang di sebuah perumahan yang terletak di daerah Kuala Lumpur itu berubah menjadi suasana yang sangat bising dan kacau-bilau. Pelakunya adalah bapa Alicia Nayla yang mengamuk di depan anaknya itu disebabkan sesuatu hal yang membuatkan bapa Alicia kesal dan memberontak.

PLAK!

"Apa nak jadi kau nih hahh?! Kau memang tak cukup ke lepas jadi anak pembawa sial dalam rumah nih hahh?!"

Itulah apa yang diungkapkan oleh ayah Alicia, Encik Arman Latiff yang meluapkan emosinya pada Alicia bahkan sanggup menampar anaknya sendiri tanpa belas kasihan.

"Alice minta maaf, ayah." Ucap Alicia lirih.

"Maaf. maaf. Lama-lama muak aku dengarlah bodoh! Ehh betina kau ingat kau jadi cikgu kau boleh jadi tinggi dari aku eh? Haha aku tak tahulah kalau orang lain atau anak murid kau sendiri tertipu dengan muka suci kau nih." Sinis Tuan Arman berhasil menusuk lubuk hati anaknya yang paling dalam.

"Ayah, apa yang Alice buat takde kena mengena dalam hal nih. Alice buat kerja halal ayah."

"Tapi kau tetap pembunuh! Jangan fikir hidup kau akan tenang dan sekarang aku nak kau berambus!!"

"Oh and lagi satu, tak payah rasa diri kau tersakiti sangat. Even kau mampos sekalipun, lagi bagus! Hidup tanpa hasil lebih baik berambus!"

Tanpa mendengarkan penjelasan Alicia, Tuan Arman membuang bagasi milik wanita itu ke luar dan bertindak menghalau anaknya sendiri tanpa memikirkan apa yang akan terjadi selanjutnya.

"Hikss ya allah tolong hambamu ini" Batin Alicia dalam hatinya dan akhirnya pergi dari rumah tersebut sambil memegang dadanya yang sakit.

"Hikss ya allah tolong hambamu ini" Batin Alicia dalam hatinya dan akhirnya pergi dari rumah tersebut sambil memegang dadanya yang sakit

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

TENGKU AR's POV :

Sebuah kereta ferrari yang memecut lebih 80km/j itu sama sekali tidak mempedulikan kenderaan orang lain yang turut berada di jalan raya itu dan di saat kereta itu tiba di bandar Kuala Lumpur, lelaki berkulit sawo matang dan berambut blonde itu mengetuk-ngetuk stereng keretanya memerhatikan bandar yang sibuk.

"Sh*t! Why so many cars here? Padahal harini takde sambutan apa-apa kat KL nih."

Itulah apa yang dibebelkan oleh Tengku Alexander Rayyan. Lelaki berpintu ais ini baru saja pulang dari Turki, tempat di mana orang tuanya berada.

Disaat Alex fokus membawa kereta, dia tiba-tiba mendapatkan sebuah pesan dari seseorang membuatkan Alex terus membuka hpnya dan memandu dengan santai.

Fiancee💍

Baby I tunggu you kat apartment I tau. Don't be late because we need to have fun haha. See you baby. I love you.

Ye baby. Just wait for me okay. Love you too.

Senyuman nakal terbit di bibir Alex dan tanpa disedarinya, Alex terus memecut keretanya sehinggalah disaat lampu merah tiba-tiba...

BRAK!

"ARGHH!!"

Jerit Alex kerana breknya tiba-tiba tidak berfungsi dan hal itu membuatkan keretanya bertembung dengan satu kereta kancil yang turut laju memasuki simpang membuatkan Alex menekan breknya mendadak dan kepalanya terhantuk di stereng keretanya.

Jerit Alex kerana breknya tiba-tiba tidak berfungsi dan hal itu membuatkan keretanya bertembung dengan satu kereta kancil yang turut laju memasuki simpang membuatkan Alex menekan breknya mendadak dan kepalanya terhantuk di stereng keretanya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

TOK! TOK!

"Encik? Encik tak apa-apa ke? ENCIK!!" Jerit seorang wanita yang berlanggar dengan Alex itu membuatkan Alex membuka tingkap keretanya dan menatap wanita itu dalam keadaan mamai.

"Ya Allah Encik tak apa-apa ke? Ya Allah sumpah maafkan saya. Saya tak sengaja."

"Kau buta ke apa?! Dah jelas nampak kereta aku kenapa macam orang gila keluar macam tuh je hahh?!! Bodoh bawak kereta pun fail!!"

Tengking Alex dengan penuh amarah dan wanita yang dimarahinya itu sedikit terkejut dengan suara lelaki di depannya begitu kasar membuatkan wanita itu menaikkan keningnya tidak puas hati dengan tuduhan lelaki di depannya itu.

"Excuse me,Mr. Saya tak langgar Encik tapi Encik yang bawak kereta macam jalan nih Encik punya sorang ya." Bidas wanita itu, Alicia dengan sengaja.

"Haha apa kau cakap? Hey pompuan sepatutnya aku kena cakap yang kau nih buta tak reti tengok sebelum masuk simpang! End up kau nak salahkan aku?!"

Tengking Alex tidak mahu kalah membuatkan Alicia berusaha mengawal emosinya dan menaik turunkan dadanya menahan sabar dan tersenyum kepada lelaki di depannya itu.

"Okay baiklah Encik. Saya mengalah dan saya minta maaf meskipun bukan salah saya. Saya ikhlas. Puaskan?"

"Tak. Kau kena ganti kereta aku."

"Encik pun taknak ganti kereta saya nih? Saya punya nih mahal tau Encik sebab saya pakai duit saya sendiri. Kereta Encik nih nampak sangat pakai duit parent Encik." Sinis Alicia membalas.

"Kau nih kan pompuan!! Haishh bodohlah malang nasib aku harini. Bak sini nombor kau. Kau masih berhutang dengan aku!"

Tanpa penjelasan apapun lagi, Alex merampas telefon di tangan Alicia dan menyalin nombor telefonnya untuk disimpan sebagai kegunaaan membalas dendamnya nanti. Sedangkan Alicia hanya mampu menahan malu kerana disebabkan mereka, kesesakan lalu lintas semakin teruk.

"Dah. Lepas nih kalau aku telefon kau angkat. Tak payah nak bersembunyi sangat."

"Hm yelah Encik. Maafkan atas kesilapan saya. Semoga Encik tidak mengulangi kesilapan Encik lagi memaki pengguna jalan raya ya."

"Memang setan kau sorang. But I just want to remember at you, never hide or run from me because you don't know who am I."

Bisik Alex tepat di telinga Alicia itu dan tersenyum sinis sebelum berlalu pergi masuk ke dalam keretanya semula untuk menelefon kawannya untuk mengambilnya daripada tersadai di jalan ini terlalu lama.

"Mamat salleh tuh dah kenapa? Gatal sangat ke senyum-senyum kat orang Ya Allah ternodai mata aku."

Alicia hanya mampu memandang keretanya yang rosak itu dan mengigit bibirnya memikirkan cara untuk membaiki dan membayar ganti rugi. Hal itu membuatkan Alicia memejamkan matanya dan memicit kepalanya yang pening memikirkan banyak hal yang terjadi harini.

"Ya Allah kau permudahkanlah urusanku harini dan hari selanjutnya. Dan kau jauhkanlah aku dari manusia macam mamat gatal sorang tuh Ya Allah."

𝐓𝐞𝐧𝐠𝐤𝐮 𝐀𝐑 : 𝐎𝐛𝐬𝐞𝐬𝐬𝐢𝐨𝐧 [ HIATUS ]Where stories live. Discover now