Capitolul 138

167 43 24
                                    

Ale:
În urma cu 6 ani...

Ma foiesc pe scaun cand fundul si spatele imi amorțesc,iar in vreme ce incerc sa-mi găsesc o poziție noua si mai confortabilă,il vad pe Stefan cum se îndreaptă cu maistru spre biroul lui.
Imi zambeste in coltul gurii cand privirile ni se intalnesc,apoi imi face cu ochiul si isi continua drumul mai departe.
Imi mut privirea pe ceasul ce se afla în mijlocul sectorului si inspir adanc.
„Inca 10 minute pana la pauza."
Revin cu ochii pe masa de lucru,apoi bag putina viteza ca sa-mi termin cele 8 piese pe care trebuie sa le fac pana la prima pauza,iar in timp ce minutele se scurg si verific pompele,mai injur in gand din cand in cand fiindca spatele imi trece de la amorțeală,la o durere usturătoare.
„Doamne...cum naiba pot alții sa stea 8 ore pe scaun si sa nu aibă treaba? Eu abia rezist si n-am decât cateva luni de când lucrez pe un post la care trebuie sa stau jos."
Oftez in urma gandurilor si ma mai foiesc de cateva ori pana cand vine pauza,apoi ma ridic anchilozata de mijloc și ma întind usor pana cand coloana imi pocnește.
-Hmmm...gem cand simt ca durerea imi dispare incet,atunci cand muschii spatelui mi se detensioneaza.
-Inimioara?
Intorc capul cand in aud glasul bland si schițez un zambet.
-Esti bine?intreaba si isi trece un brat in jurul taliei mele,apoi ma lipeste de pieptul lui si incepe sa ma mangaie cu cealaltă mana pe par.
-Ma doare spatele,raspund dupa ce imi dau capul putin pe spate ca sa-l pot privi.
-Nu e de tine statul jos,replica chicotind si clatin dezaprobator din cap.
-Chiar nu e...mie imi trebuie un post in care sa ma misc,nu sa stau ca baba-n loc.
Surade.
-Asta e postul ce-l mai usor,micuto...ca vrei sau nu,trebuie sa muncești aici.
Oftez.
-Stiu...dar dacă ma mai ridic din cand in cand in picioare,are ceva?
-Nu. Trebuie doar sa-ti faci treaba,raspunde in vreme ce ma apuca de mana și isi împletește degetele cu ale mele.
„Perfect! Eu ma gândeam ca poate o sa se găsească cineva sa comenteze daca nu-mi fac treaba din aceeași poziție ca restul lumii."
-Ce vrei sa-ti cumpar? Cafea,ceai sau ciocolata calda?intreaba in timp ce iesim din sector si ne indreptam spre cantina.
-Ciocolata calda. Vreau sa ies cu tine la tigara,dar la cat e de frig afara,am nevoie de ceva sa ma încălzesc. Iar ceaiul de la aparate nu imi place,asa ca o ciocolata calda merge de minune,raspund si ma trage spre el cand alti colegi trec in viteza pe langa noi.
Ma opresc cand ajungem in dreptul ușii de la toaleta si pun mana pe clanta.
-Revin imediat,spun si incuviinteaza din cap.
-Te astept in cantina,raspunde inainte sa intru in baie.
Imping usa de la o cabina libera si o incui dupa mine,iar in timp ce dau pantalonii si chiloții jos de pe mine,imi aduc aminte ca am uitat sa-l intreb ce a vrut maistru de la el. De obicei ala nu prea sta prin productie si nici nu prea vorbeste. Imi notez in minte sa-l intreb de cum ajung langa el in cantina,fiindca,dacă ma iau cu vorba,cu siguranta am sa uit,iar dupa ce ma îmbrac la loc și trag apa,ies din cabina si incep sa ma spal pe mâini in vreme ce alte câteva fete așteaptă la rand ca sa intre la wc. Imi fac loc printre ele dupa ce ma usuc pe maini,iar cand ajung in cantina il vad pe Stefan in zona aparatelor,vorbind cu o tipa din sector.
Croata ce e cam de aceeași varsta cu mine,surade si il soarbe din priviri,iar cand ingerul ii pune un paharul cu cafea intre degete,observ cum rostește putin in obraji desi e data cu un ditamai stratul de fond de ten pe fata.
„Saraca...s-a pierdut cu firea."
Chicotesc ca pentru mine,iar cand ajung in spatele ingerului,il mangai incet pe un umar in timp ce ma postez in stanga lui. Bruneta se schimba imediat la fata,iar zambetul caraghios de pe buze ii dispare cand ma vede,apoi imi lasa impresia ca vrea sa se facă mica si sa dispara din fata noastră.
-Buna!o salut vesela pe limba ce nu o suport,dar de nevoie trebuie sa o învăț.
Am 5 luni de când lucrez aici. Suntem la mijlocul lui Ianuarie. Au trecut doua săptămâni de la sărbătorile de iarna pe care le-am petrecut mai mult in casa din cauza frigului de afara. Singura iesire pe care am facut-o in afara de zilele in care ieșeam din casa doar ca sa ne facem cumpărăturile obișnuite,a fost sa mergem la Salzburg pentru târgul de Crăciun.
-Buna,raspunde bruneta cu jumătate de gura,apoi se uita la Stefan si continua. Mulțumesc pentru cafea,mai zice si isi ia talpasita ca impuscata de langa noi.
-Ce naiba?intreb si privesc lung in urma ei.
Ingerul apasa pe un buton in vreme ce chicoteste,iar tonomatul incepe sa faca zgomot in timp ce ii prepara comanda.
-Ce are?vreau sa stiu si revin cu privirea pe el atunci cand bruneta dispare din capul meu vizual.
-S-a speriat,raspunde amuzat.
-De mine? Asa urata sunt?intreb si alte câteva chicoteli se desprind de pe buzele lui.
-Nu micuto...s-a speriat pentru ca ai gasit-o langa mine.
-Si?intreb nedumerita.
-Si i-am făcut cinste cu o cafea. Probabil se aștepta sa faci vreo scena de gelozie de s-a carat atat de repede.
-Doamne ferește...raspund soptit si il privesc ca trasnita.
Ingerul ridica usor din umeri,apoi scoate paharul cu ciocolata calda din tonomat,dupa baga bani ca sa-si ia si lui o cafea.
-E nebuna...continui sa vorbesc pe un ton incet,desi nu exista nici un roman prin preajma ca sa ma înțeleagă. Pentru ca i-ai dat o cafea sau pentru ca ai vorbit cu ea,se aștepta sa fiu geloasa?intreb,iar pe buzele ingerului apare un ranjet.
-Daca era alta in locul tău,probabil ar fi reacționat agresiv,raspunde si ma crucesc cand il aud.
-Pe bune?intreb si incuviinteaza din cap.
-Inainte sa vii tu sa lucrezi cu mine,Vanja a patit-o cu o unguroaica fiindca vorbea la pauza cu bărbatul ei.
-Aolo! Ce lume nebuna!exclam si clatin din cap de parca nu mi-ar veni sa cred ce tocmai mi-au auzit urechile. Astfel de femei n-ar avea ce cauta în societate,mormai ca pentru mine,dar ma aude foarte bine. Isi tin bărbații in lesa? N-au voie sa socializeze? Sunt la munca în pana mea! Nu e ca și cum ar umbla cu scula-n palma si ar fute-o pe aia la o atingere de mana!pufnesc,iar ingerul bufneste in ras.
-Stai linistita inimioara,nu doar femeile sunt nebune. Exista și barbati la fel ca ele.
-Pai sa se ia dracu de o mana si sa traiasca in pădure,ca acolo e locul lor. Sunt salbatici,replic scârbita,iar el isi i-a paharul de cafea și imi face semn sa ieșim din cantina.
-Un nebun chiar zicea zilele trecute la una dintre pauze ca el are ceva aplicație pe telefon in care ii poate verifica la orice ora telefonul lu nevasta-sa fara ca ea sa stie,zice in timp ce ne indreptam pasii spre locul de fumat.
Il privesc siderata si ma prinde de mana,apoi ma trage după el.
-Oameni si oameni,inimioara...
Clatin din cap,iar cand iesim in frigul năprasnic,imi duc paharul la gura si sorb din ciocolata calda. Isi lasa cafeaua pe o masa inalta cu un sigur picior cand ne oprim in dreptul ei,apoi isi aprinde o tigara si trage cateva fumuri.
„Astfel de oameni nu isi dau seama ca problema e lipsa de încredere în propria persoana? Daca ar avea suficienta,nu le-ar mai sta capul la astfel de prostii si ar intelege ca din cauza unui astfel de comportament chiar ei insusi isi imping partenerii de la spate ca sa plece de acasa. Cand il freci la icre doar pentru ca vorbește cu o colega sau un coleg,pai mai du-te dracu si stai singura ori singur. Nu manca ficații unui om doar pentru ca ești nebun sau nebuna. Pana la urma cine vrea sa te înșele,o face si cu tine de mana. Nu trebuie sa se ascundă. Iar daca se ajunge pana in acel punct,ii dai drumul. Fiindca nimeni nu iti e proprietate. Tu nu plătești impozit pe persoana de lângă tine ca sa zici ca e bunul tău personal. Noi nu suntem stăpânii nimanui,decat a propriilor noastre destine."
-Doamne ferește ce lume bolnava la cap...soptesc in urma gandurilor.
-Daca tie ti se pare deplasat comportamentul oamenilor geloși,sa știi ca și în cazul lor e valabil același lucru cu privire la tine și la mentalitatea ta. Cu siguranta li s-ar părea un lucru anormal si nelalocul lui,inimioara,spune ingerul si ma uit la el ironic.
-Atata timp cat doi oameni se comporta normal si nu sar calul,de ce naiba ar avea cineva o problema cu faptul ca vorbesc?intreb pe un ton sec. Si atata timp cat relația se bazează pe respect,incredere si comunicare nu trebuie sa-ti faci griji. Poate m-as aprinde daca gesturile ar fi mai mult decat prietenești si cel mai probabil ca as intra la banuieli. Dar daca e vorba de colegialitate si atat,la ce naiba sa ma trezesc eu facand pe nebuna? Fac azi,mâine si poimâine pe un lucru nejustificat,iar saptamana viitoare ajung sa te imping in bratele respectivei daca continui sa ma comport ca o tâmpită. Pana la urma te saturi si tu sa-mi inghiti rahaturile,nu? Si dacă tot te frec la cap cu o asemenea tâmpenie,pai nu mai bine o faci? Măcar sa zic un adevar,nu o aberație.
-Nu stiu daca intr-adevar m-as duce la alta daca ai face asa ceva,dar cu siguranță n-as mai sta cu tine. Daca ai fi bolnava de gelozie,n-am avea cum sa covietuim.
Ranjesc.
-Bine ca sunt întreaga la cap la acest capitol...vezi?intreb taraganat. Tot raul e spre bine! Am văzut atat de multa prostie iscata pe tema geloziei incat imi e greata de ea. Si crede-ma,dacă te-as prinde cu una,nu cred ca as face pe nebuna. Te-as lasa sa te speli cu ea pe cap. Pana la urma înșelatul e o alegere,nu o greșeală,iar ea trebuie asumata.
Ofteaza subtil printre buze cand ma aude si stiu ca o face din cauza ca-n clipa asta isi imagineaza ce fel de copilărie am avut.
"Ei bine...nu una ușoară,iar cearta si bataile erau la ordinea zilei din cauza geloziei si a băuturii. Pentru ca asa isi rezolva oamenii înguști la minte problemele. Cu pumnii,in loc sa recunoască ca sunt mediocrii,ca au o viata de rahat din cauza alegerilor proaste ce le-au luat de-a lungul anilor si ca de fapt si de drept problema este la ei. Nu o sa zică asa ceva in gura mare,cu toate ca ei știu in adancul lor cat sunt de mici,prosti,plin de frici si insecuritati. Lucru ce ii fac sa se simta inferiori pentru ca știu prea bine ca exista barbati mult mai buni decat ei pe pamant ce ar putea sa aibă grija mult mai bine de nevasta lor decat o pot face ei însuși vreodată. De aia prefera sa o lucreze pe ea la mansarda si sa bage spaima in sufletul ei. Ca sa se asigure ca nu pleacă de acasa si il lasa singur. Pentru ca ei știu ca n-ar mai gasi alta ce sa le înghită comportamentul de cacat. Ca sa nu mai spun ca de obicei cel ce striga hotul,e el însuși hotul. De exemplu barbatii de la mine din familie isi acuzau femeile de infidelitate,cand de fapt ei erau niște curvari. Si le băteau pe ele,cand ei erau aia ce veneau de la femei. Cum era de exemplu,bunicul meu. Venea cu femei acasa,se culca cu ele in patul in care doarmea cu bunica,iar ea sa nu credeți ca era la munca. Nu! Ea era in bucătărie si facea mancare,iar cand alea plecau,el se punea sa o bată. Pe motiv ca ea e curva din relație si inventa tot felul de motive care mai de care mai lipsite de logica. Cum ar fi:"te-am inselat acum pentru ca am vrut sa simți ce am simtit eu atunci cand l-am văzut pe Gica sau pe Cornel ca se uitau la tine in felul acela in care imi dădeau clar de inteles ca a fost ceva intre voi" sau "de ce te-ai aranjat? Ai pe vreunul?" ori "ce ai tu de glumit cu Gigel? Sigur te-ai culcat cu el de esti atat de fericita cand il vezi". Ca sa nu mai spun de faptul ca un astfel de specimen ajunge sa cronometreze fiecare minut pe care il faci de la munca si pana acasa sau fiecare secunda ce iti ia sa mergi pana la magazin și inapoi,iar lista poate continua la nesfârșit fiindca astfel de minti inguste sunt foarte creative in prostia lor. Dar ei nu recunosc ca sunt de fapt bolnavi mintal,iar gelozia ii aduce intr-un asemenea hal in care ajung sa fie tirani fără nici un motiv real la baza. Pentru ca totul se desfășoară doar in capul lor de oameni nebuni si ajung sa faca viata un iad partenerei lor. Am zis eu...oamenii ca ăștia n-au ce cauta în societate. Gelozia e o boala grea ce nu poate fi tratata pana in punctul in care sa poată fi vindecata complet. Mereu o sa existe în sufletul si-n mintea celui bolnav,o samanta de indoiala,oricât se mult si-ar da interesul sa se schimbe,iar intr-un final tot o nenorocire s-ar produce. Pentru ca sunt capabili sa iti dea in cap. Vorba aia,dacă nu mai vrei sa fii cu mine,atunci sa nu mai fii cu nimeni. Asa ca,ametitele sau cioflingarii ce o ard ca gelozia se naște din iubire,sa taca dracu din gura si sa se analizeze mai in amanunt. O sa fie surprinsi de ce o sa descopere la propria persoana atunci cand o sa-si dea seama de unde își au rădăcinile apucaturile astea bolnave. Iubirea e prea pura ca sa fie comparata cu gelozia. Iubirea nu izvoraste din asa ceva. Gelos esti atunci cand stii ca nu te ridici la înălțimea persoanei de langa tine și atunci ce faci? Il tragi la nivelul tău. Da prost ala sau aia ce rămâne langa o astfel de persoana. Genul asta de oameni nu merita sa aibă pe cineva alături. Fiindca mananca zilele celui cu care dorm în pat. Iar dacă tu esti bună si el ajunge sa te înșele sau invers,nu e pierderea ta. Zi dracu mersi ca ai scăpat de prost sau de proasta si ai sansa sa iti găsești pe altcineva,mult mai bun decât persoana cu care ai fost inainte."
-Sa nu te gândești niciodata ca te-as insela,micuto,ma scoate vocea lui din ganduri si chicotesc.
-N-am sa o fac,il asigur imediat. Ti-am zis doar asa ca te-as lasa sa te speli cu ea pe cap,fiindca venise vorba despre un asemenea lucru. Dar nu o sa-mi stea niciodata gandul la faptul ca ai sa ma inseli vreodată,soare.
-Bun! Dar daca in cazul in care sa zicem ca mi-as pierde vreodată mințile si printr-un absurd sa spunem ca as face-o,cu siguranta as veni și ti-as spune.
Intind o mana și il mangai incet pe un brat in timp ce îl privesc cu zambetul pe buze.
-Eu zic sa ma anunți in vreme ce o faci. Asa poate o punem de un sex in trei si nu se mai numește inselat,replic pe un ton jos si vad cum il umfla rasul.
-Ce nebuna de femeie mi-am luat...chicoteste in barba.
Incep sa rad exact ca un dracusor,iar el ma fixează cu privirea in vreme ce duce paharul la gura,iar după ce bea din el,incepe sa tragă cateva fumuri din tigara.
-Auzi?intreb cateva clipe mai tarziu cand prin gandurile ce-mi rulează in cap in legatura cu oamenii ce sunt bolnavi de gelozie,imi apare notita ce mi-am facut-o in minte cât timp eram la baie si continui. Ce a vrut maistru de la tine?
Surade.
-Coicidenta sau nu,dar visul pe care l-ai avut de sărbători se brodeste la perfecție cu ceea ce am discutat astăzi cu el.
-Serios?intreb zambind. Deci...nu o sa castigam la loto pentru ca nu ai jucat si nici insarcinata nu am rămas fiindca mai am avem cate ceva de făcut pana sa-l concepem pe Eric,dar cu toate astea tot urmeaza sa se intample ceva bun?vreau sa stiu si incuviinteaza din cap.
-Mda,raspunde in timp ce isi duce din nou paharul la gura.
-Si?intreb curioasa.
Chicoteste dupa ce bea o gura de cafea.
-M-a luat cu el in birou ca sa-mi spună ca anul asta dupa concediul din vara,pot sa semnez cu firma mama daca vreau. Sunt trecut pe lista lor,raspunde si pun paharul pe masa,apoi il îmbrățișez cu putere si chitai de fericire.
-Bravo soare!!! Ești dat dracu!exclam si zambeste in coltul gurii.
-Mi-a zis ca pana la mine n-a mai văzut un om ce sa se priceapă la toate si sa se miste atat de repede incat sa rezolve tot ce e de rezolvat în 8 ore de munca. Cică sunt mai rapid decât o masina,iar capul meu gândește mai ceva decât un calculator. Lucrul ce le-a atras atenția celor mari.
Il privesc cu mândrie și ma întind sa-l sarut.
„Adevarul este ca-i merg mainile si capul intr-un mod nepamantean. Lucru ce mi-a atras si mie atenția prima data la el atunci cand ne-am cunoscut. Chiar am si spus ca-mi lasa impresia ca vine de pe o alta planeta."

De vorbă cu bunica 🔞Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum