Mia merebah diri ke katil. Nombor telefon Qaf didail.
"Hello?" Suara Qaf kedengaran.
"Qaf Uwais, you ni dah gila ke apa?" Kata Mia dengan amarahnya.
"You ni chill lah. Yang penting plan i berjalan lancar." Kata Qaf. Mia menarik nafas sedalam mungkin lalu menghembus menenangkan dirinya.
"Our plan bukan macam nii. You tak cakap sampai i kena kahw-
"Kan i dah pernah kata, korbankan tubuh you. So you ra-
"YOU MEMANG TAK GUNA!" Mia mematikan panggilan tersebut.
"Sial punya jantan, tak pasal-pasal aku kena hadap benda nii, aduhh." Mia memicit pelipisnya.
Tiba-tiba pintu biliknya dirempuh oleh Qaf. Mia membulat mata.
"Berani kau matikan macam tu je kan? Berani kau naikkan suara kau kan?" Leher Mia dicengkam lalu pipi mulusnya ditampar.
"Eh perempuan kau dengar sini, aku yang bela kau tau. Dari kau jadi gelandangan sampai kau jadi perempuan high class. Pakai beg branded, baju branded semua benda branded. Sekarang ni kau boleh nak marah aku ha!?" Pipi mia ditampar sekali lagi.
"I marah sebab you korbankan i macam ni, you tahu kan i nak jadi wife you. I love you Qaf." Kata Mia. Qaf tersenyum sinis.
"If you love me then buat apa aku suruh." Kata Qaf. Mia diam tidak mahu melawan.
"UNO CARD, UNO GAME! YEAYYY AKU MENANG!" kata Yusof sambil bersorak gembira.
"Penipu! Kau main tipuu!" Kata Fawwaz. Yusof mengejek Fawwaz.
"Yey menang!" Kata Yusof. Fawwaz menjeling.
"Penipu doh." Kata Adrian. Yusof tertawa sinis.
"Dah kalah dah ah." Kata Yusof.
"Kau okey?" Tanya Isabella sambil menggenggam tangan Dhia. Dhia tersenyum hambar.
"Aku sakit. Sakit sangat-sangat." Kata Dhia sambil menahan air matanya.
"Sabar Dhia, aku tak rasa El salah dalam hal ni. Laki aku sendiri cakap perempuan tu perangkap El." Kata Isabella. Dhia mengangguk.
"Aku tak nafikan benda tu, aku tahu El memang setia dengan aku, cuma aku kecewa bila aku kena berkongsi kepunyaan aku." Kata Dhia. Isabella memeluk tubuh Dhia.
"Dah dah jangan nangis. By the way, aku ada suprise." Kata Isabella lalu mengeluarkan kotak kecik dalam begnya.
"Nah." Dihulur kotak itu kepada Dhia. Dhia mengerut kening.
"Apa ni?" Tanya Dhia. Isabella senyum.
'Hi aunty!'
"Weyh kau pregnant!?" Tanya Dhia dengan teruja. Isabella mengangguk.
"HA!? SIAPA PREGNANT!?" The bala memandang wanita-wanita itu.
"BELLA!" kata Isabella dengan teruja.
"HA!?" Yusof terkejut. Isabella tersenyum lalu mengangguk.
"Hi papa." Ditunjuk pregnancy test kepada Yusof.
"Yayangg! Kenapa tak bagitahu biy dulu?" Kata Yusof lalu memeluk Isabella.
"Hehe sorry biy, yayang tak nak mulut bocor biy ni bagitahu orang kampung. So biar yayang rahsiakan." Kata Isabella. Yusof terharu sangat lalu menangis dibahu isterinya.
"Awwww moment sial." Kata Fawwaz lalu merakam detik-detik itu.
"Terima kasih yayang, terima kasih." Ucap Yusof. Isabella tersenyum memeluk suaminya.
"Assalamualaikum." Eldian masuk ke dalam rumah bersama seorang perempuan.
"Woahh betul-betul ajak ribut ni." Kata Isabella sambil menyinsing lengan bajunya.
"Sabar yayang sabar." Kata Yusof menenangkan isterinya.
Dhia mendekati Eldian lalu menyalam tangan Eldian. Wajah Eldian dipandang dengan mata berkaca.
"Kenapa bawa dia datang sini?" Tanya Dhia dalam keadaan berbisik. Eldian terus memeluk tubuh kecil itu.
"Abang bersumpah atas nama Allah, bukan abang yang bawa dia. Dia yang datang sendiri." Kata Eldian, takut sekiranya isterinya hilang kepercayaan kepada dirinya. Dhia memejam mata.
Air mata Dhia menitis hingga terkena pada baju Eldian.
"Kau ready?" Tanya Adrian pada Fawwaz. Fawwaz mengerut dahi.
"Benda?" Tanya Fawwaz.
"Ganyang penyondol." Kata Adrian sambil melipat lengan bajunya. Fawwaz tersenyum sinis.
"Cara kasar ke halus?" Tanya Fawwaz sambil mengeluarkan pistol dan pisau lipatnya.
"Woy gila ke apa?" Bisik Yusof. Adrian dan Fawwaz tersengih.
Dhia meleraikan pelukkan apabila terdengar tangisan Dhika.
"Abang pergi ambil Dhika jap." Kata Eldian lalu bergerak naik ke biliknya.
"Mia Khaireena. I don't know if you rem-
"Diam, aku tak nak dengar sepatah dari mulut kau." Kata Dhia dengan dingin. Mia tersenyum manis.
"Okey straight to the point, hi madu! Kau dah ready nak jadi janda?" Tanya Mia ingin menyakitkan hati Dhia.
"Eh assalamualaikum ekk penyapu buruk, sebelum aku tarik rambut baik berambus ek." Kata Fawwaz membela Dhia.
"Aik? Terbang dah tudung? Berkarat ek rambut." Kata Adrian pula.
"Euwww perempuan tak sedar diri. Dah lah rampas suami orang lepas tu berlagak macam dia bini pertama. Tuh meludah." Ujar Yusof pula.
Mia terdiam dengan kutukan tiga jejaka itu. Dhia memandang sinis.
"Kalau kau rasa datang sini nak tengok aku jadi janda, kau silap lah. Sebab maybe ehh bukan maybe sebab pastinya kau akan jadi janda. Sebab yela Eldian tu sayang sangat kat aku, bertahun dia tunggu aku. Takkan dia nak lepas kan aku untuk perempuan macam kau. I'm better bitch." Kata Dhia dengan berani. Mia tidak dapat menahan amarah lalu menarik rambut Dhia.
"Arghh sakit lahh!" Jerit Dhia.
"Woyy!" Isabella mendekati mereka.
"Ehh tak payah awak pregnant." Yusof menahan terus Adrian dan Fawwaz pergi meleraikan pergaduhan.
"MULUT TAK ADA INSURAN KAN! DASAR PEREMPUAN TAK GUNA!" Kata Mia sambil menarik rambut Dhia.
"Woyy sudahh sudahh!" Fawwaz menarik Mia jauh dari Dhia manakala Dhia pula jatuh lemah dipangkuan Adrian.
Eldian turun bersama Dhika didukungan. Terkejut jejaka itu bila melihat isteri tercintanya jatuh lemah di situ. Dipandang pula isteri keduanya yang sedang menenangkan diri.
"Weyhh Dhia, bangun bangun." Kata Adrian. Terus Eldian berlari ke arah Dhia.
"Kenapa ni?" Kata Eldian dengan cemas.
"Bini kau yang gila ni pergi ganyang isteri kecil comel kau tu." Kata Fawwaz membela Dhia. Eldian memandang Mia.
"Kau buat apa ni?" Tanya Eldian pada Mia. Dhika diberi kepada Fawwaz.
"You, isteri you yang kurang ajar. Dia kata i penyondol dia kata i bitch tahu ta-
"Tu memang hakikatnya kan?" Kata Eldian. Mia tergamam.
"You, sampai hati kan. I pun isteri you tahu tak?" Kata Mia membela dirinya.
"AKU TAK PEDULI! DHIA LAGI PENTING DARI KAU. SEKARANG KAU BERAMBUS AKU TAK NAK TENGOK MUKA KAUU! BALIK!" jerkah Eldian. Mia memejam mata lalu beredar. Eldian memusing tubuh lalu mendukung Dhia.
Dhia memeluk leher Eldian lalu memandang Adrian dan mengenyit mata.
"Ehh hawau perempuan ni, aku ingat bebetul lemah. Lakonan jee siot tul." Kata Isabella. Adrian tertawa.
"Hebat Dhia tu, aku ingat bini pertama yang innocent tersakiti. Rupanya savage and play victim." Kata Adrian.
TBC
VOTE AND COMMENTS
YOU ARE READING
HIS PAST:ELDIAN AMIR(COMPLETE)
De Todo[C O M P L E T E] "you're my first love and you always win in my heart." Eldian Amir, seorang jejaka dingin, tidak melayani wanita. Bekerja keras dalam syarikatnya sendiri. Nur Dhia Zafira, gadis yang dulunya playgirl dan mampu mematahkan hati Eldi...