Sesi pembelajaran pun tamat , bermaksud sekolah pun telah tamat. Aku menunggu along dan angah mengambil aku sekolah.. sambil menunggu aku membawang dengan besprendku yang bernama khadeeja az-zahra and Nurul Arissa. Aku panggil nama pendek je , panjang ii buat pe.
" weh ara apa kabar adik ko tu? Yang kecik tuu " tanyaku untuk memecahkan suasana yang sunyi. Belum sempat ara jawab tiba ii Irfan menyampuk.
" OI GOSIP PE TU "
" waalaikumussalam , nak ape ? " sindir ara
" sejak bila kome rapat ngan dema ni? " tanyaku , yela aku da seminggu tak datang sebab demam panas.. mana la aku tauu
" Seminggu lepas , waktu kau tak datang tu 3 ekor ni la teman kami termasuk si 'HEADPERFECT' ni ha , tapi jarang la bersuara. " terang ris. Aku hanya mengangguk faham. Along dan angah pun sampai.
" WEI KOME AKU GERAK LUH PAPE ROJER ARA JANGAN AKU " kataku selamba.
" 𝘩𝘰𝘸𝘴 𝘺𝘰𝘶𝘳 𝘥𝘢𝘺 ? " tanya along.
" 𝘯𝘰𝘵𝘩𝘪𝘯𝘨 𝘣𝘢𝘥 " jawabku. Mereka hanya menggangguk paham.
malam pun tiba , terdengar jeritan mama. " AQILAA , KAMU DALAM BILIK KE? " terdengar tapak kaki mama mendekati bilikku. Tombol pintu dipulas dan kelibat mama muncul didepan pintu.
" Aqila sayang , nanti pakai baju cantik ii ye.. ada tetamu 𝘴𝘱𝘦𝘤𝘪𝘢𝘭 nak datang malamni. " Kata mama. Aku hanya menggangguk. Setelah mama pergi aku terfikir , siapa tetamu 𝘴𝘱𝘦𝘤𝘪𝘢𝘭 yang mama maksudkan?
aku pun turun bawah dan melihat mama dan papa berborak dengan sepasang pasangan suami isteri. Mama yang melihat kelibatku terus berkata " Aqila , sini salam aunty Isya. " aku menggangguk dan mengukir senyuman.
" cantiknya anak kamu ni ros.. " kata aunty Isya. Aku hanya tersenyum. " mana anak kamu si Adam tu? " tanya mama kepada aunty Isya. " ada tu tengah berborak dengan anak teruna kamu yang sorang tu.. ADAMM , SINI MEH " panggil aunty isya.
Adam ? Macam pernah dengar. Takkan la dia.. banyak lagi orang nama adam kan?? Tak mungkin dia. Desis hatiku.
Adam pun datang ke ruang tamu milikku lalu kami bertentang mata.
"KAU?!" jerit kami serentak. mana taknya , mamat ni datang umah aku buatpe? AIH LAAASetelah lama berdiam diri. mama bersuara " Adam dan Aqila. Kami da rancang lama benda ni... jangan terkejut okay? " kata mama.
aku menggangguk dan adam pun menggangguk. Mama menghela nafas berat. " Mama Papa Aunty Isya dan Uncle Fayyad dah rancang untuk satukan kamu berdua. " kata mama. " HAH?! " kata kami serentak.SORRY GUYS HAMBAR , AUTHOR TAK TAU NAK BUAT JALAN CITE CANNE .. OTAK JATOH KE DALAM TANAH NAK KUTIP TAKDA NAK GALI TAKTAU KATNE.. AND THANKYOU SIAPA YANG VOTEEE !! SAYANG READERS TITER NI !! HEHEHHEHE
To be countinued...
YOU ARE READING
JODOHKU ENCIK KETUA PENGAWAS ?!
RomanceKarya pertama uronlynana_ 𝒜𝒹𝒶𝓂 𝒳 𝒜𝓆𝒾𝓁𝒶 " Aqila is mine,not yours idiot. " - Tengku Adam Naufal " Eish dia ni handsome ii nak gi mana? dengan rambut basahnya.. ARHHH ENSEMMM *desis hatiku* " - Nur Aqila Adriana " Aku akui aku da mul...