𝓆𝒾𝓁𝒶𝒹𝒶𝓂 11

316 15 0
                                    

Selepas rehat,aku terserempak dengan Cikgu Shafeq,ya cikgu sains kami."Assalamualaikum Aqila,boleh tolong cikgu tak??" tanya cikgu Shafeq."Waalaikumussalam,ya boleh cikgu.. Ada apa yang boleh saya bantu?" jawabku dan mengukir senyuman yang manis."Tolong hantar barang ni dekat bilik Adam ya.. Cikgu ii ada meeting sekejap lagi.." Kata cikgu shafeq. Aku menelan air liurku,jumpa dia kat bilik dia? Omg.. Aku menggangguk dan mengukir senyuman."Terima kasih Aqila.." "Sama ii cikgu,takda hal lah.." Kataku dengan tenang. Setelah aku sampai dibiliknya,aku menghela nafas berat lalu mengetuk pintu biliknya.

TOK

TOK

TOK

"Masuk." katanya dingin."Assalamualaikum,Adam ni cikgu shafeq suruh aku hantar barang ni untuk kau.." kataku dengan acah tenang padahal takut. Takut apa? TAKOT MENGGANGGU DEKK,dia tengah serabut tu aku tengok."Waalaikumussalam,ok tq." jawabnya."Aku pergi dulu." "Eh sebelum tu,nanti cikgu ii ada meeting jadi kau dan aku yang jaga kelas kau." sambungnya lagi."Wait.. What? kita dua jeke?" tanyaku. Dia hanya menggangguk."Kenapa tak sesama jantina je?" "Ikut pangkat jawatan. Ketua dan penolong,itu dan itu,ini dan ini." jawabnya dengan nada malas,malas terangkan panjang ii. Aku hanya menggangguk dan minta diri.

Aku masuk ke kelas dan Real,bising macam zoo.. Aku menyuruh ketua kelas untuk mendiamkan kelas. Dan beberapa orang sahaja yang senyap. aku mula bersuara."Tak diam aku tulis nama,bising ii terpekik terlolong. Laki pun same terpekik terlolong macam hilang bini,perempuan macam hilang anak." Kataku dengan naikkan satu okta suara. Dan semuanya senyap,tak lama selepas itu Mamat beku datang."So cikgu ii tengah meeting and aku dan Aqila akan pantau korang sampai cikgu ii habis meeting. Buat kerja masing ii tapi dalam keadaan diam. Bising ii keluar kelas." kata adam panjang lebar. mereka hanya mengangguk faham,dari awal meeting hingga habis meeting guru ii,semua diam dan senyap. Ada yang tidur ada yang buat kerja sekolah. Dan pelajar perempuan banyak yang buat perangai.'Adam,saya rasa saya dah nak demam lah.. tolong hantar saya pergi bilik rawatan??' 'Adam,saya tak faham soalan ni.. tolong terangkan bole??' dengan nada manjanya tuh. Eish gediknya."Aina jum saya hantar,Adam tengah serabut banyak kerja so dia suruh saya" kataku.

"Eh takpa lah,saya rasa tu hanya sementara je hehehe" jawabnya,nampak sangat nipu. saja ja nak perhatian suami aku."Saffiya,awak kata tak faham soalan ni kan? mari saya terangkan.. Adam serabut otak tu,dia suruh saya. biar saya tolong jelaskan." kataku."Terima kasih,sebenarnya saya taknak mintak tolong adam terangkan pun.. tapi,saya nak mintak tolong awak terangkan. Saya malu nak tanya awak.. sebabtu saya tanya adam,tak tau pulak dia tengah serabut." jawabnya dengan jujur. Aku hanya mengangguk dan mengukir senyuman padanya.

To be countinued...

author nak cakap thank you very much wahai readers.. love you guys so muchh😾🤍

JODOHKU ENCIK KETUA PENGAWAS ?!Where stories live. Discover now