"Jangan... jangan apa ii kan aku!!" jeritku dengan nada ingin menangis. Adam yang terdengar itu terbangun lalu melihatku sedang menangis dan memelukku erat."PERGI!! JANGAN KACAU AKU!!" jeritku sambil menangis di dalam dakapan Adam."Shhh... Aqila Adriana,ni aku Adam.. dah ii jangan nangis sayang.." pujuk adam lembut. Beberapa minit kemudian tangisanku reda,aku leraikan pelukan."Sorry ganggu tidur lena kau.." ucapku dengan rasa bersalah."Dah ii bukan salah kau,tidur sekarang." katanya lembut."Kau tak tidur ke?" tanyaku."Aku tunggu kau tidur dulu baru aku tidur." jawabnya. Aku hanya menggangguk lalu tidur. Aku yang sudah lena dibuai mimpi itu ditenung oleh Adam.
Comel. Ups tersasul la yall.
Adam pun tidur.
Ntah pada malam itu traumanya datang kembali,mungkin sebab hujan lebat maybe? we dont know.
| KEESOKKAN HARINYA |
Pada pagi yang indah,aku tutup alarm ku. Nasib dah ubah lagunya,kalau tak memang tahan malu la aku. Aku kerling jam dindinh pukul 5.30 pagi. Masih awal jadi aku menyegarkan diri, aku mengambil masa 12 minit untuk berada di dalam bilik air,kerana aku pakai baju seragam sekolah dari dalam bilik air. Apa kau ingat mamat tu dah bangun? BELOM dia masih lena di alam mimpinya,kang ada yang dia bangun mengejut waktu tengah pakai baju. Apa kau nak kata? Jadi lebih baik pakai dalam bilik air ye dok? Aku goyangkan perlahan bahunya untuk mengejutnya bangun."Adammm.. bangunn.. mandi solat subuh nii" ucapku lembut. Adam yang lena tadi bangun dan mengerling jam dinding. 5.42 pagi. Awal isterinya Bangun."Tunggu aku,kita solat subuh sama ii" katanya dengan suara serak basah. Aku hanya akur lalu menunggunya sambil main henpon. Aku ralit sampai dia dah habis mandi pun aku tak perasan.
Dia terus kebiliknya memakai baju dan buat apa patut lalu mengajakku untuk solat. setelah habis solat subuh aku mengemas beg dan membuat sarapan pagi iaitu Sandwich,dan aku kesekolah. Sekolah masih sepi dan aku di dalam kelas sorang ii,aku pun berlalu pergi meninggalkan kelasku yang kosong itu. Aku ke taman mini sekolah itu. Tiba ii,Shaza Farisya mendekatiku lalu menamparku."Kau kenapa Shaza?" tanyaku dengan nada yang lembut padahal dalam hati api sedang membara."Eh pompuan,memang takda harga diri ke? Murah sangat lah kau ni sampai boyfriend aku pun kau nak rampas? Aku dah lama bersabar dengan kau tau pompuan,disebabkan kau makin melampau aku terpaksa naik tangan!" tengkingnya. Aku langsung tidak takut dengannya tetapi aku terasa dengan perkataan 'Takda harga diri, Boyfriend aku pun kau nak rampas?' sakitnya hati aku."Jangan pijak maruah aku Shaza Farisya." kataku dengan agak geram.
To be countinued...
Nak tau tak apa jadi kat Shaza Farisya a.k.a diva sotong tu? tengoklah nexf partt
YOU ARE READING
JODOHKU ENCIK KETUA PENGAWAS ?!
RomanceKarya pertama uronlynana_ 𝒜𝒹𝒶𝓂 𝒳 𝒜𝓆𝒾𝓁𝒶 " Aqila is mine,not yours idiot. " - Tengku Adam Naufal " Eish dia ni handsome ii nak gi mana? dengan rambut basahnya.. ARHHH ENSEMMM *desis hatiku* " - Nur Aqila Adriana " Aku akui aku da mul...