BAHRANİ 1

651 16 46
                                    

İlk kurgum ona göre yorumlayın lütfen.
Kuma kitabı diye diyer kitaplar gibi düşünmeyin.
.
.
.
.
.
.

Amed & Mardin
Töre ve hüküm kokan şehirlerinde
Genç bir kızın direnişi.
O Amedin kuması
O Mardin'in Midyat güzeli

Rozerin kahran & Rozerin SARUN

Bu hikaye rozerin' in hikâyesi
Töre ye hüküme kurban edilen
Genç bir kız
Bir bedel vardı
O bedeli rozerin kahran olarak ödedi
Rozerin SARUN olarak ta
Tüm amede ödetti...

Medya: weylo weylo







Yazardan

1 hafta önce:

"Evet ağalar hoş gelmişsiniz" diyerek söze başladı Devrim ağa

"Bilinirki BAHRANİ aşiretinin bir varisi yoktur bu sebebiyettendir ki sizleri çağırmışımdır. "

Yaşlı adam için bu zor du böyle kararlar vermek kendisi en büyük ağaydı sözü geçen diğer ağalar dan saygı gören biriydi şimdi de bu konuşma onun yapması icap ederdi.

Derin bir nefes aldı gözünü etrafta gezdirdi az ilerisinde oturan Behram ağa ile göz göze geldi sinirini buradan görebiliyor du Devrim ağa,ama ne çarydi.

Tekrardan söze dönerek.

"Bir hüküm verilmesi icap eder Behram ağanın ilk karısı Derya dan bir çocuğu olmayacağını ve bir kuma getirilmesini istendiği söylenir. Sizi ne dersiniz"

Hüküm belliydi töre de belliydi gerekenin ne olacağını herkez bilirdi.
Ağalar kararını vermiş ve sıra da kumanın hangi Ağa'nın kızı olacağıdır, bir aşiretin ilerdeki ağasının diya wî (annesi) kim olacaktı önemsiz biri olamazdı bir ağa kızı olması gerek idi ve buda merak ediliyor du.

Bunlar olurken sinirden ve öfkeden dişlerini sıkarak çenesini kıracak raddeye gelmiş biri vardı oda berhram ağaydı ne yapmaya çalışsa da. Yine babasına sözünü geçirememiş'ti etrafına baktığında ise herkezin keyfinin yerinde olması onu deli ediyor du daha fazla burda duramayacağını düşündü ve kimse ile ilgilenmeden büyük salondan ayrıldı.

Behram ağanın aniden kalkması ile tüm ağalar Behram ağanın arkasında bakmış ve bazıların hoşuna gitmiş bazıların ise bir ağaya bunu yakıştırmamıştı.

Bir ağa ortaya atılarak.

))Nêrînên vî zilamî tune ye an sûcê wî ye?

(Ne bu Ağa'nın siniri yoksa ondamı dır
kusur)
diye fütursuzca laf söylemesine

Berxam ağa duydukları ile sinirlenmiş bastonunu iki kere taş zemine vurmuş ve ağa yönelerek.

"Ez ji yên ku kêmasiyên wan hene re dibêjim, kêmasiyên wan hene, ji bo ku hûn nekevin mêtingeriyê, kesê li pêşberî we patron e, gotinên xwe bizane û bi patronê re biaxive."

♦️AMEDİN  KUMASI ♦️Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin