𝓆𝒾𝓁𝒶𝒹𝒶𝓂 17

286 11 0
                                    

| KEESOKAN HARINYA |

Aku bangun lebih awal dari sebelum ni. 5.20 pagi,aku pun pelik kenapa aku bangun awal aje. Tanpa melengahkan masa aku ke bilik air untuk menyegarkan diri. Mengambil masa dalam 10 minit aku di dalam bilik air untuk menyegarkan diri dan memakai baju sukan lengkap tudung sarung, aku turun lalu membuat sarapan iaitu Nasi goreng. Jam menunjukkan pukul 5.35 pagi,aku terus naik ke atas untuk mengemas beg dan sebagainya. Aku keluar dari bilik dan mengetuk pintu bilik Adam.

TOK!

TOK!

TOK!

Dia membuka pintu lalu bertanya padaku."Kenapa? Awal pulak kau bangun harini." "Tu aku dah masak nasi goreng kat dapur,ntah la aku terbangun." jawabku dengan tenang. Dia mengangguk lalu turun untuk makan masakkanku. Sesampainya di bawah,dia terus mencedok nasi lalu makan."Sedap tak?" tanyaku,aku kelam kabut sebab takut azan dah masuk. Jadi memang cincai la.. Adam mengangguk,aku mengukir senyuman"YEYYY SEDAPP" separuh jeritku gembira. Adam hanya menggelengkan kepala melihat telatah isterinya itu, Comel. Jam menunjukkan pukul 5.50 pagi, kami hanya ralit main handphone sampai jam 6.15 minit. Aku mengisi air di dalam botol air biruku lalu melangkah keluar dari rumah.

Sesampainya di sekolah,aku letak begku yang berwarna biru pastel di atas kerusiku. Di kelas itu hanya aku sahaja yang datang,yela baru 6.25 pagi. Siapa je nak datang awal? Aku pun keluar,buat apa lagi? merayau la. Dan beberapa pelajar mula datang termasuk ara dan ris,mereka selalu datang serentak. aku pun tak tau kenapa selalu datang serentak.

Pelik Bin Ajaib.

"Ara ris,nanti kita lepak dekat tempat bertugas kedua aku tau?" ucapku. Mereka mengangguk laju lalu pantas naik ke tingkat atas,aku turun dari tingkat atas dan terus ke tempat bertugas kedua aku. Setelah aku duduk di atas kerusi yang disediakan aku tenung ciptaan Tuhan yang sungguh indah. Setelah menunggu lama mereka pun datang."Kome buat apa kat atas? lama aku tunggu tau" ucapku."Sorry kami isi air tadi,sebab air kami tumpah dalam kelas" jawab ara mewakili mereka berdua,aku hanya mengangguk dan kami pun mula bergosip. Gosip iii dah pukul 7.15 pagi. Aku cepat ii arahkan mereka untuk naik ke atas bersamaku sebelum kelas bermula.

Rehat pun tiba,selesai aku menghabiskan makanan. Aku ke tempat bertugas tadi,tiba ii Shaza memanggilku."Aqila!!" jeritnya. Aku menoleh ke arahnya lalu bertanya."Kenapa shaza?" "Cikgu Izham suruh kau hantar barang sukan ni kat stor sukan." katanya. Aku hanya mengangguk lalu pergi meletakkan barang itu. Aku sampai di depan stor sukan lalu letakkan barang ii tersebut. Sedang aku ralit meletakkan barang ii sukan tadi,ada seseorang memukul belakangku dan pandanganku mula kabur. Aku sempat melihat siapa yang memukulku,tepat sekali tekaanku iaitu Shaza Farisya."Padan muka kau Aqila, jangan main ii dengan Shaza Farisya!! Terimalah padahnya!" katanya sebelum aku pengsan.

To be countinued...

Adakah Aqila akan selamat? tengok la next partt !!

JODOHKU ENCIK KETUA PENGAWAS ?!Where stories live. Discover now