ADAM POV
Aku masuk ke bilik wad Aqila. Ahli keluarga aku dan Aqila? Keluarga Aqila di selangor manakala keluargaku berada di Sabah. Ada hal dengan syarikat katanya. Jadi mereka hanya mampu berdoa,begitu juga aku. Aku melabuhkan punggung di sebelah katil wad Aqila,aku pandang sayu wajah Aqila yang mempunyai kesan lebam di muka putihnya."Maafkan aku Adriana,maafkan aku." tanpa aku sedar,aqila sudah sedar dari pengsannya.
BACK TO AQILA POV
"Adam.. bukan salah kau. salah aku.." kataku dengan nada sayu. Adam mengangkat mukanya yang tadi menunduk."Jangan salahkan diri sendiri okay? Its not your fault..." sambungku. Adam hanya mengangguk,ku lihat matanya berkaca."Dont cry my prince.." sambungku lagi dan lagi."Adam.. aku sejuk la..." kataku."Aik selimut ni? takkan sejuk lagi kut?" tanyanya."ntahlah.. and tekak aku sakit..." jawabku. Adam memegang dahiku."Panas,it means kau demam." katanya."D-demam?" tanyaku."Yee Adrianaku sayangg.. demam.." jawabnya lembut. Pipiku mulai membahang,maksudnya? faham ii la derr..
Adam keluar dari bilikku,katanya nak bagitau doktor yang aku demam. Adam kembali masuk ke bilikku lalu membawa ubat."Haa?? kena makan ubat ke??" tanyaku dengan manja."Yee Adriana." jawabnya dengan nada biasa,dingin."Alaaa,tanak makan ubattt" kataku manja,manja dengan suami sendiri. bukan suami orang pun kann? "Kena makan Aqila Adriana." jawabnya dingin. Aku hanya mengangguk terpaksa. Aku duduk di hospital selama 3 hari lalu aku discharge pada hari jumaat. Seperti biasa adam tidak dapat cuti,adam hanya melawatku pada pagi hari sebelum ke sekolah dan malam hari ataupun petang hari sahaja.
ADAM POV
Aku termenung pada waktu rehat selepas habis makan. Rindu aqila? yes adam rindu akan aqila,gila tak rindu. Gadis yang dapat mencuri hatiku itu aku lupakan? mustahil. Aku berhenti lamunan apabila terdengar suara Irfan dan Haziq menampar gegendang telingaku."Yow adam! jauh termenung." kata mereka serentak. Aku hanya mendiamkan diri."Rindu aqila ke bro?" tanya haziq. Aku mengangguk, gila tak rindu."Harini dia discharge kan? takpe la. nanti boleh tenung setiap jam,minit saat and detik." kata Irfan untuk memberi kata ii semangat,semenjak takda aqila ni. Dia suka mendiamkan diri dan termenung. Adakah ini namanya cinta? Cehh author,'Adakah ini namanya cinta?' kononn.
Sesi pembelajaran pun tamat,aku bergegas pulang kerumah mandi,solat dan sebagainya. Aku juga masakkan spaghetti Carbonara untuk Aqila, makanan favourite nya. Setelah selesai masak,aku terus keluar dari rumah dan ke hospital.
BACK TO AQILA POV
"Mana adam ni? lamanya!!" gumannya perlahan. Aku membuka handphone dan mesej adam.
Adam 🤍
Aqila:Adam bila sampaii?? aku lapar laaa😕
Adam: iye ii tunggu yee dah nak sampai nii...
Aqila: yela cepat cikit,aku lapaa😠
Sementara adam hanya tersenyum melihat telatah talian isterinya itu, Comel je. nak je aku ngap pipi pau dia tu!
"Sekejap je lagi sayang,kau akan jadi milik aku sepenuhnya.." lelaki itu tersenyum sinis sambil memegang gambar aqila. 'Pyscho.'
To be countinued...
Sapa tau siapa 'lelaki' tersebut? maybe next part akan reveal or not? tengoklah nantii🤪
YOU ARE READING
JODOHKU ENCIK KETUA PENGAWAS ?!
RomanceKarya pertama uronlynana_ 𝒜𝒹𝒶𝓂 𝒳 𝒜𝓆𝒾𝓁𝒶 " Aqila is mine,not yours idiot. " - Tengku Adam Naufal " Eish dia ni handsome ii nak gi mana? dengan rambut basahnya.. ARHHH ENSEMMM *desis hatiku* " - Nur Aqila Adriana " Aku akui aku da mul...