FLASHBACK
1 das tembakan di lepaskan ke arah ku,tapi kenapa takda rasa apa-apa? "A-adam!!" jeritku.
END FLASBACK
Jeritku apabila adam melindungiku dari tembakan tersebut. Banyak darah yang keluar dari mulut dan hidung adam berserta perutnya.
"Omg my future husband! kenapa you lindung dia ni? kalau dia mati senanglah i nak kawin dengan you! I'm sorry!!" jerit shaza dengan gedik and terkejut.
"Eh pompuan,kau jangan lebih-lebih! 'future husband' EWWW!! Ingat eh,Tengku Adam Naufal hanya untuk Nur Aqila Adriana and aku adalah isteri sah Tengku Adam Naufal. Clear?" ucapku dengan nada tidak puas hati,berani dia cakap tu future husband dia? nak kena tumbuk ke? Lalu terus aku sepak kepalanya hingga dia terjatuh ke bawah. Ara dan ris menahanku,haziq dan irfan telefon ambulance. setelah mereka telefon ambulance,mereka ke tempat kejadian dan ternganga mulut mereka apabila aku menyepak kepala shaza.
AMBULANCE DAN POLIS SAMPAI
Pihak polis menahan shaza dan Fariq manakala ambulance membawa Adam ke hospital. Setelah kami sampai di hospital,aku memberi tahu keluargaku dan keluarga adam. Setelah 1 jam menunggu,akhirnya doktor bernametag Amni keluar dari bilik."Keluarga Encik Adam?" tanya doktor itu."Saya isterinya, macam mana keadaan suami saya doktor?" tanyaku dengan nada cemas. Air mutiaraku tidak berhenti-henti mengalir,doktor Amni menghela nafas berat."Encik adam dinyatakan koma, kami tidak boleh jangka berapa lama komanya,tapi tiada apa-apa yang serius." Jantungku mahu luruh apabila mendengar itu,koma? "Aqila sayang,bersabar ye.. Adam kuat orangnya, banyakkan berdoa tau.." ucap mama,papa,ibu dan abah. Aku hanya mengangguk.
Sudah sebulan adam koma,harini aku datang ke hospital untuk melawat adam. ibu dan mama juga ada."Eh mama ibu,bila sampai?" tanyaku."Baru je sampai" balas mama.",Aqila tu makanan favourite adam ke tu?" tanya ibu,aku mengangguk laju."Mesti adam happy sebab tengok istri dia-" terbantut percakapan mama. "NANTI" sambung ibu, suspicious naww,tanpa melengahkan masa aku masuk ke bilik adam. Aku melabuhkan punggung di kerusi sebelah katil adam.
"Assalamualaikum abang adam yang handsome.. Bila nak bangun ni? Aqila rinduuu... Ni Aqila ada bawakkan adam chipsmore,aqila letak dekat sebelah ye? tau tak yang shaza dah melebih,dia cakap abang adam ni 'future husband' dia. nak tau apa aqila cakap apa kat dia? 'Eh pompuan kau jangan lebih-lebih! 'future husband' EWWW!! Ingat eh yang Tengku Adam Naufal hanya untuk Nur Aqila Adriana. Clear?' savage tak aqila bagi? hihi,yela panas hati kite ni dia cakap adam ni 'future husband' dia. Dia tak tau ke yang Tengku Adam Naufal hanya untuk Nur Aqila Adriana sahaja !!" luahku.
"Waalaikumussalam,hebatnya bidadari Adam ni..." aku terkejut apabila aku lihat adam sudah sedar dari koma."B-bila adam sedar??" tanyaku lalu menyebamkan muka ku di dada bidangnya. Aku menangis teresak-esak."Shhh... jangan lah nangis bidadariku..." pujuk adam lembut.
To be countinued...
Terkejut tak? HAHAHAHHAA BUATPE TERKOJOTT
YOU ARE READING
JODOHKU ENCIK KETUA PENGAWAS ?!
Lãng mạnKarya pertama uronlynana_ 𝒜𝒹𝒶𝓂 𝒳 𝒜𝓆𝒾𝓁𝒶 " Aqila is mine,not yours idiot. " - Tengku Adam Naufal " Eish dia ni handsome ii nak gi mana? dengan rambut basahnya.. ARHHH ENSEMMM *desis hatiku* " - Nur Aqila Adriana " Aku akui aku da mul...