𝐻𝐴𝑁 𝑄𝐴𝐿𝐸𝐸𝐹 𝑄𝐴𝑌𝐷𝐴𝑅

486 8 0
                                    

Ketika umur berganjak 24 tahun Han membuat keputusan untuk mencari tahu tentang gadis yang selama ini bermain di dalam mimpinya dia yakin gadis itu adalah gadis yang sama pernah ia temui ketika umurnya 12 tahun. 

Gadis yang berjaya mencuit hatinya, cinta pandang pertama.

Berbagai cara dia cuba untuk mencari gadis itu tapi malangnya semua itu tidak membuah hasil, jangan kata jejak? 

Maklumat tentang gadis itu juga tidak dapat ditemui walaupun habis beribu ringgit dia tidak pernah peduli asalkan dia dapat apa yang dia mahukan. Gadis itu!

Hampir saja berputus asa tapi hatinya kuat mengatakan dia mahukan gadis itu tanpa peduli erti mengalah. 

3 tahun masa diambil untuk mencari gadis itu malah dia gagal hanya sebaris nama yang dapat ia temui 'HANIZZ ADRIANA' 

Tapi itu tidak sama sekali membuat kan dia untuk mengalahkan begitu saja. Amat misteri dan terlalu rahsia namun dia juga terfikir mungkin gadis itu lahir dari keluarga ternama sebab itu indentiti gadis itu tidak dapat ditemui. 

Sementara dia menunggu penyiasat peribadinya mencari maklumat tentang gadis itu dia membuat keputusan untuk bina kerjaya dengan hasil titik peluh sendiri berdikari tanpa bantuan sesiapa saja termasuk keluarganya 

Tunggu masa yang tepat dia akan mencari semula gadis itu tidak kesah bagaimana sekalipun cara yang harus dia lakukan. 

Memilih kerja sebagai tukang masak di sebuah cafe'Amera hanya untuk mengisi masa lapang dan memilih menjalani hidup seperti orang biasa mungkin dengan cara itu dia dapat menyembunyikan indentiti sebenarnya dari pengetahuan semua orang.

Tanpa diduga nasib menyebelahinya setelah beberapa bulan bekerja di cafe itu dia dapat bertemu gadis yang dicari selama ini. 

Jika dulu sangkaannya adalah gadis itu lahir dari keluarga ternama tapi selepas bertemu gadis itu fikirannya jadi bercelaru. Siapa sebenarnya gadis itu?

Perwatakkan gadis itu sama sekali tidak menunjukkan gadis itu lahir dari keluarga ternama jauh sekali keluarga bangsawan. 

Tapi jika gadis itu lahir dari keluarga biasa kenapa dia tidak dapat menceroboh identity gadis itu pasti ada sesuatu yang cuba disembunyikan.

Tanpa berberfikir panjang dia setuju untuk menerima tawaran sahabat sehati sejiwa nya HILMAN ADRIEL untuk menyiasat gadis itu.

Sebelum ini bukannya dia tidak mahu menerima tawaran sahabatnya memandang sahabatnya hebat dalam bidang mencerobohi data² penting tapi dia tidak mahu menambah lagi beban sahabatnya memandangkan sahabatnya sibuk dalam menguruskan Hotel.

Tapi kali ini dia tidak mahu simpan lagi hasratnya untuk mengenali gadis itu. Terpaksa juga dia menerima tawaran sahabat, sudah banyak kali sahabatnya menawarkan diri untuk kali ini dia terima.

Ketika umurnya menginjak 28 tahun dia berhasrat untuk mengenali lebih dekat bertemu 4 mata dengan gadis itu memandang kan gadis itu bekerja ditempat yang sama dengannya. 

Selama dia bekerja dengan gadis itu ada juga dia menyiasat serba sedikit tentang gadis itu. Kawan dan kawan dengan lebih rapat.

Pada mulanya gadis itu tidak begitu selesa dengan mana-mana lelaki termasuk dirinya tapi lama kelamaan gadis itu makin selesa dengannya. 

Padan la dia juga suka mengusik gadis itu. Sungguh dia terpesona dengan perwatakan yang dibawa gadis itu. 

Ayu, cantik, lemah lembut, baik, hormat tidak kira siapa saja, begitu rendah hati semua tentang gadis itu amat menarik membuat hatinya ingin memiliki gadis itu sepenuhnya.

Tapi apakah daya rancangan nya tidak berjalan seiring dengan kemauannya hasrat ingin memiliki gadis tidak kesampaian apabila gadis itu terlebih dahulu dipinang oleh seorang doktor. 

Membuat keputusan untuk mengikuti segala kemahuan gadis itu biarpun hatinya terluka. Sudah semestinya dia akan terluka gadis yang dicari selama 16 tahun akan berkahwin.

Cintanya kepada gadis itu begitu ikhlas kerana itulah dia terima segala keputusan gadis itu.

Saat itu tiba dimana gadis kesayangannya akan mendirikan rumah tangga air mata jantan nya mengalir tanpa sedar. 

Sakitnya saat itu tidak dapat diluahkan. Namun gadis itu masih setia disisinya walaupun sudah bergelar isteri orang.

Bersyukur yang tidak terhingga gadis itu masih peduli tentang dirinya. 

Luka yang amat dalam dan tidak berdarah dirawat sedikit demi sedikit semuanya berkat gadis itu. Aura gadis itu terlalu sempurna.

Sakit. Dalam masa yang sama dia bahagia dapat mengawal emosi demi mengotakan janji.

Janji untuk mencintai gadis itu seikhlas hati. Apa yang berlaku dia akan ikhlaskan biarpun dia terpaksa berkorban 

itulah yang dikatakan :

'𝑀𝐸𝑁𝐶𝐼𝑁𝑇𝐴𝐼 𝑇𝐼𝐷𝐴𝐾 𝑆𝐸𝑀𝐸𝑆𝑇𝐼𝑁𝑌𝐴 𝑀𝐸𝑀𝐼𝐿𝐼𝐾𝐼'

••••••••••••••••••••••••••••••

𝑐𝑖𝑛𝑡𝑎 𝑦𝑎𝑛𝑔 𝑡𝑒𝑝𝑎𝑡 𝑎𝑘𝑎𝑛 𝑏𝑒𝑟𝑡𝑒𝑚𝑢 𝑑𝑒𝑛𝑔𝑎𝑛 𝑜𝑟𝑎𝑛𝑔 𝑦𝑎𝑛𝑔 ℎ𝑒𝑏𝑎𝑡♡

𝐻𝑒𝑏𝑎𝑡 𝑑𝑎𝑙𝑎𝑚 𝑚𝑒𝑛𝑔𝑜𝑟𝑏𝑎𝑛𝑘𝑎𝑛 𝑑𝑎𝑛 𝑚𝑒𝑛𝑔𝑖𝑘ℎ𝑙𝑎𝑠𝑘𝑎𝑛 𝑠𝑒𝑡𝑖𝑎𝑝 𝑎𝑝𝑎 𝑦𝑎𝑛𝑔 𝑏𝑒𝑟𝑙𝑎𝑘𝑢 𝑠𝑒𝑝𝑎𝑛𝑗𝑎𝑛𝑔 𝑚𝑒𝑛𝑗𝑎𝑙𝑎𝑛𝑖 ℎ𝑢𝑏𝑢𝑛𝑔𝑎𝑛. 𝐷𝑖𝑠𝑎𝑎𝑡 𝑚𝑒𝑚𝑖𝑙𝑖ℎ 𝑢𝑛𝑡𝑢𝑘 𝑚𝑒𝑛𝑔𝑜𝑟𝑏𝑎𝑛𝑘𝑎𝑛 𝑟𝑎𝑠𝑎 𝑐𝑖𝑛𝑡𝑎 𝑑𝑒𝑚𝑖 𝑖𝑛𝑠𝑎𝑛 𝑦𝑎𝑛𝑔 𝑑𝑖𝑐𝑖𝑛𝑡𝑎𝑖 𝑑𝑖𝑠𝑎𝑎𝑡 𝑖𝑡𝑢 𝑗𝑢𝑔𝑎 𝑎𝑘𝑎𝑛 𝑚𝑢𝑙𝑎𝑛𝑦𝑎 𝑘𝑒𝑠𝑒𝑛𝑔𝑠𝑎𝑟𝑎𝑎𝑛 𝑦𝑎𝑛𝑔 𝑎𝑚𝑎𝑡 𝑠𝑎𝑘𝑖𝑡 𝑟𝑎𝑠𝑎𝑛𝑦𝑎 𝑠𝑒𝑝𝑒𝑟𝑡𝑖 𝑚𝑒𝑛𝑔𝑐𝑒𝑛𝑔𝑘𝑎𝑚 𝑑𝑎𝑑𝑎 𝑠𝑒𝑛𝑑𝑖𝑟𝑖 𝑠𝑒ℎ𝑖𝑛𝑔𝑔𝑎 ℎ𝑎𝑛𝑐𝑢𝑟 '𝑠𝑎𝑘𝑖𝑡 𝑦𝑎𝑛𝑔 𝑡𝑖𝑑𝑎𝑘 𝑏𝑒𝑟𝑑𝑎𝑟𝑎ℎ 𝑑𝑎𝑛 𝑎𝑘𝑎𝑛 𝑚𝑒𝑛𝑖𝑛𝑔𝑔𝑎𝑙𝑘𝑎𝑛 𝑙𝑢𝑘𝑎 𝑦𝑎𝑛𝑔 𝑎𝑚𝑎𝑡 𝑑𝑎𝑙𝑎𝑚' 𝑏𝑜𝑙𝑒ℎ 𝑑𝑖𝑟𝑎𝑤𝑎𝑡 𝑡𝑒𝑡𝑎𝑝𝑖 𝑏𝑒𝑘𝑎𝑠𝑛𝑦𝑎 𝑡𝑒𝑡𝑎𝑝 𝑎𝑑𝑎 '𝑚𝑒𝑛𝑐𝑖𝑛𝑡𝑎𝑖 𝑑𝑒𝑛𝑔𝑎𝑛 𝑖𝑘ℎ𝑙𝑎𝑠 𝑠𝑎𝑗𝑎 𝑦𝑎𝑛𝑔 𝑚𝑎𝑚𝑝𝑢 𝑚𝑒𝑛𝑔𝑜𝑟𝑏𝑎𝑛𝑘𝑎𝑛 𝑎𝑝𝑎 𝑠𝑎𝑗𝑎 𝑑𝑒𝑚𝑖 𝑐𝑖𝑛𝑡𝑎𝑛𝑛𝑦𝑎'

___________________________________________________ 

•𝐻𝐴𝑁 𝑄𝐴𝐿𝐸𝐸𝐹 𝑄𝐴𝑌𝐷𝐴𝑅 𝐵𝐼𝑁 𝐻𝐴𝐷𝐼𝐷 𝐴𝐿-𝑄𝐴𝐿𝐿𝐸𝐷•

               ♡♥︎ǫᴀʏ'𝑄・🅻︎🅾︎🆅︎🅴︎🅻︎🆈︎・𝐻'ʜᴀɴʏ♥︎♡

        • 𝐻𝐴𝑁𝐼𝑍𝑍 𝐴𝐷𝑅𝐼𝐴𝑁𝐴 𝐵𝐼𝑁𝑇𝐼 𝐻𝐴𝐹𝑍𝐴𝑁 𝑁𝐴𝑆𝐼𝑅• 

___________________________________________________ 

'♥︎ℬ𝓎: 

𝑁𝑈𝑅𝐼𝑍𝑍𝐴𝐻𝐴𝑁

 HQQ: It's Mine SweetieWhere stories live. Discover now