'nah adik , ni nombor akak . kalau nak buat lagi , bagitau tau . oh nama akak , farah .'
'saya wan' . aku terus turun dari kereta itu sambil menunduk . aku murung kerana aku buat perkara bodoh dalam diri aku . belum masuk dalam rumah kak fiah ni lagi pun dah murung . aku datang ke sini untuk menghilangkan stress . dan sekarang bertambah pula kemurungan .
'ha wan . masuk masuk' panggilan dari kak fiah .
aku toleh je muka aku untuk memandang dia , aku terpaku sekejap . aku melihat kak fiah kelihatan lain macam . selalu aku melihat dia memakai tudung dan tidak pernah aku lihat dia free hair . dan hari ini aku melihat dia free hair sambil memakai kaca mata bulat . sangat sangat sangat lain dari jangkaan aku . sangat cantik dan makin putih kulitnya . bajunya yang ketat sehingga dapat melihat lentik badannya yang mantap itu . aku tahan . semenjak kejadian aku sebelum ini , aku sudah mula menjadi gatal apabila melihat perempuan tetapi aku tahan dari berbuat apa apa .
'wan pandang apa?' pup terus aku kembali dari khayalan . aku diam , salam tangan akak fiah , senyum dan terus masuk ke dalam rumah . akak fiah hanya senyum dan menggelengkan kepalanya . dia tahu apa yang aku sedang fikirkan .
kak fiah menunjukkan bilik aku untuk tidur . aku hanya pandang rumah dan cuba tidak menoleh muka aku ke kak fiah . apabila sampai ke bilik aku , kak fiah menyuruh aku meletakkan barangan aku di tepi dan kemudian dia menyuruh aku duduk di katil aku . akak fiah pun duduk disebelah aku . aku makin gelisah . tapi aku menarik dan menghembus nafas dan aku boleh menahan nafsu aku yang sedang membuak buak . dan aku mudah untuk melihatnya sekarang .
"akak nak apa ?"
'akak nak cakap ni yang malam ni akak tak masak'
"habistu"
'akak nak ajak wan makan kat restoran depan tu . akak belanja'
teruja aku dibuatnya dan kemudian aku melompat sedikit di atas katil dan akak fiah pun terlompat sekali . aku melihat buah dada akak fiah bergoyang ketika terlompat itu . aku termenung sekejap pada kedua buah dadanya . kak fiah seperti perasan ketika aku merenung aset dia . aku pun menggelengkan kepala seperti tidak ada apa yang terjadi . kak fiah pun keluar dari bilik aku . makin menjadi jadi aku dibuatnya . entahlah perkara ini akan ada dalam diri aku ataupun akan hilang .
_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
aku hanya memakai baju putih dan seluar tracksuit hitam berbelang putih . aku juga memakai kaca mata bulat dan menurunkan rambut aku supaya kelihatan lebih 'stylo'. aku dah bersedia untuk keluar dari bilik aku .
ketika aku ingin membuka pintu bilik , tiba tiba pintu itu ditolak kuat dan badan aku yang ingin membuka pintu itu terpelanting kebelakang membuatkan aku jatuh . rupanya kak fiah yang ganas membuka pintu bilik aku .
'ya allah , sorry wan' . kesal kak fiah kerana membuka pintu dengan kuat .
"ah takpe kak tak sakit pun" kata aku sambil mengusap kepala . kak fiah pun menghulurkan tangannya untuk mengangkat aku semula . aku pun menggengam tangannya yang lembut dan putih mulus itu . setelah diangkat , aku melihat pemakaian kak fiah sungguh membuatkan aku tertarik dengannya . tapi aku ingin melihat dia free hair kerana bila dia free hair , dia lebih kelihatan menawan .
'dah dah jom kita makan' . kak fiah terus membawa aku ke restoran . apabila sampai di restoran , tah kenapa ada seorang lelaki yang menjemput aku dan kak fiah . mungkin inilah teman lelaki kak fiah . baru nak merasa keluar dengan perempuan bersama .
'hai sayang . jom duduk sana' ergh geli aku mendengar perkataan itu keluar dari lelaki itu .
"ok afiq" . baru aku tahu namanya afiq . afiq dan kak fiah duduk bersebelahan manakala aku diarahkan duduk di meja sebelah yang berdekatan dengan meja mereka . ini kerana afiq itu memaksa aku untuk duduk disitu . sampai begitu sekali dia berdating tetapi tidak membenarkan aku semeja dengan kak fiah .
YOU ARE READING
[AKU DAN HIDUP]™
Fiksi Remajaadakah hidup aku penuh dengan kegembiraan? kesedihan? keseronokkan yang tak dijangka? kucar kacir hidup aku . aku tak dapat bezakan dimana baik dan buruk .