Atenție!
Nici acest capitolul nu este scris pentru a instiga.
Dar cum pandemia a început exact in anul in care eu am născut,o sa vorbesc si despre asta fiindca ne-am confruntat cu ea. A facut parte din viețile noastre.
Dar asa cum am mai spus,fiecare e liber sa creadă în ce vrea și in ce considera ca e mai bine pentru el însuși.
E dreptul fiecăruia.
Dacă nu suntem de-acord sau nu gândim la fel,înseamnă doar ca avem credinte diferite. Un lucru corect pentru fiecare dintre noi.************************************
Stefan:
In urma cu 3 ani...Ies din producție imediat ce pornesc toate mașinile dupa ultima pauza si ma indrept spre cantina sa-mi cumpar o cafea.
Imi scot telefonul din buzunar cand ajung in fata tonomatului si o apelez pe micuta in vreme ce astept sa-mi fie gata espresso.
-Soare? Ce faci?intreaba imediat ce raspunde si zambesc in coltul gurii.
-Astept sa treaca ultima ora ca sa vin acasă. Tu?
-Eu fac o supa de pui.
-Hmmm...bun,bun,mormai incantat si chicoteste.
-Chiar sper sa fie bună,spune in vreme ce-mi i-au paharul de cafea și ies afara din fabrica.
-Pai gust-o,o indemn.
-Stii ca nu imi place sa gust mâncarea,raspunde in timp ce ma indrept spre una dintre mesele libere a locul special amenajat pentru fumat.
-Stiu,confirm,iar cand ajung langa masa,pun paharul pe ea,apoi ma asez pe banca din lemn si imi scot pachetul impreuna cu bricheta din buzunar. Cum e baiatul?vreau sa stiu inainte sa-mi aprind o tigara.
-E bine!exclama,iar dupa ton imi dau seama ca zambeste larg. A lovit astazi de cateva ori cu putere fiindca m-am pus sa fac curat prin casa,iar cand oboseam,el imi dadea de știre ca trebuie sa ma opresc.
-De ce nu te potolești?intreb in timp ce eliberez fumul printre buze.
-Cum sa ma potolesc? Si cine face curat dupa noi,dacă n-o fac eu?
-Ma poți astepta pe mine,raspund si o aud cum pufneste. De ce nu vrei sa fii fetita ascultatoare?intreb si mai trag un fum din tigara.
-Doamne soare...raspunde oftand cateva clipe mai tarziu. E doar o curățenie...nu fac cine știe ce...
-Nu faci,dar având în vedere ca trebuie sa naști in maxim o saptamana,ar fi cazul sa pui putin frana,nu crezi?
-Nu!mi-o tranteste. Daca inca pot sa fac lucrurile obișnuite,pentru ce sa te aștept pe tine ca sa ma ajuți?intreaba,dar nu ma lasa sa răspund și schimba imediat subiectul. In fine...lasa curățenia și hai sa vorbim despre lucruri mai interesante.
-Anume?
-Anume controlul de astăzi. Sper ca n-ai uitat ca trebuie sa mergem la 15:20?
-N-am uitat,raspund,iar un zambet imi curbeaza colturile gurii cand ma gandesc la faptul ca in curând am sa-mi tin baiatul in brate.
„O saptamana pana cand am sa-mi strang micutul la piept. Inca o săptămână si așteptarea o sa ia sfârșit,iar eu am sa fac cunoștința cu el. Cu toate ca micutul nici pana in ziua de astăzi nu a stat intr-o poziție in care sa se vadă la ecograf cu exactitate ca e băiat,noi ne adresam lui pe nume. Eric e bandit mic. Zici ca stie cand merge ma-sa la doctor și se întoarce în asa fel încât doctorita sa nu vadă. Se ascunde."
Rad usor in barba in urma gandurilor,apoi ii cer inimioarei sa stea cuminte pana cand ajung eu acasă,dupa ii spun ca o iubesc și inchid apelul. Ma ridic de pe banca imediat ce îmi termin cafeaua si sting tigara,dupa intru in fabrica si ma indept spre producție.
De cum pasesc in zona de lucru,maistru imi face semn sa merg în biroul lui si imi schimb direcția de mers într-acolo.
-Ce s-a intamplat?intreb direct de cum usa se inchide in spatele meu.
Da roata biroul si scoate cateva foi dintr-un dosar,apoi se așază pe scaun si incepe sa tasteze ceva la calculator.
-Am doua vesti bune si una rea,raspunde cateva clipe mai tarziu si intoarce ecranul calculatorului spre mine.
Vad o lista pentru delegatii,iar numele meu se afla printre cele 10 enumerate în tabelul respectiv.
-Delegatie?intreb si incuviinteaza din cap.
-Pentru 3 luni de zile la Wien.
-Nu pot sa merg,raspund din start.
Brunetul in varsta de vreo 45 de ani isi tinteste ochii căprui pe mine si isi arcuieste o spranceana cand ma aude.
-Cum sa nu mergi?intreaba si ridic usor din umeri.
-Nevasta-mea naste peste câteva zile. N-am cum sa plec de langa ea,ii spun motivul si ofteaza zgomotos,apoi se lasa pe spate in scaun si incepe sa bata cu degetele in birou.
-Iti dai seama ce sansa pierzi? Cei 10 de pe lista sunt cei mai buni oameni aleși ca sa meargă sa se specializeze pe noua linie de producție ce trebuie sa se deschidă aici pana anul viitor în vara.
-Aia e,replic degajat.
-Ai castiga în jur de 3500 de euro pe luna Stefan! In trei luni ai lua bani frumoși! Te întreb din nou. Tu iti dai seama ce sansa pierzi?
-Dar puteau sa-mi dea si 10000 de euro pe luna,ori pe soare,ca nu ma duceam,zic si chicotesc cand nu se prinde in prima faza de aluzia pe care o fac,apoi isi scutura capul si ma privesre ca trasnit.
-Esti nebun?
-Sunt,raspund trantindu-ma pe unul dintre cele doua scaune din fata lui. Dar nu de asta nu merg. Nu pot sa o las pe a mea singura cu un copil și intr-o tara straina unde nu are pe nimeni. Noi nu avem neamuri aici. Sunt doar eu cu ea,iar copilul urmeaza sa se nască în cateva zile.
Ofteaza subtil printre buze,dupa intoarce ecranul calculatorului inapoi spre el.
-Bine...zice incet.
-Care era a doua veste buna?vreau sa stiu.
-A doua este faptul ca te-am propus pentru postul de șef de schimb. Urmeaza sa te sune cei de la birouri ca sa mergi sa semnezi pentru noua funcție si pentru o creștere de salariu. Stii ca Damir si-a băgat preavizul,asa ca tu,dacă ai sa vrei,o sa ii iei locul. Daca nu...habar n-am pe cine am sa pun în loc. Dar spre totusi sa nu faci pe nebunul si sa semnezi,zice si imi arunca o privire cercetatoare.
Chicotesc.
-Ei,asta da veste buna!exclam,iar gandul mi se îndreaptă spre inimioara mea,ce chiar săptămânile trecute mi-a spus ca a avut un vis foarte ciudat in legatura cu mine.
Nu a știut sa-mi zică ce anume o sa mi se intample,dar m-a convins ca e de bine. Ca o sa mi se intample un lucru bun.
„Coincidență? Nu prea cred. Femeia asta a mea are ceva ce nu pot sa-mi explic,dar in care cred. Si ma convinge de la un an la altul tot mai tare ca e vrăjitoare. Un lucru ce o face sa rada cu lacrimi atunci cand i-l reamintesc."
-Bun!zic cand ies din gandurile mele. Si care-i vestea rea?
Pufneste.
-Nebunia care se intampla din cauza pandemiei. Guvernele vor sa oblige oamenii ca sa se vaccineze!raspunde in doi peri.
-N-am sa o fac!replic pe un ton categoric.
-Ma tem ca nu o sa ai încotro. Nici unul nu o sa avem,zice si imi dau ochii peste cap.
-Te credeam mai destept,spun pe un ton taraganat. Dar se pare ca prostia e contagioasa. Te-ai luat si tu dupa nemti?vreau sa stiu si din nou pufneste.
-Stii ca Austria si Germania merg mâna in mâna,nu? Dacă nemtii fac ceva,trebuie automat sa faca si austriecii,ori invers.
-Asa-i,confirm si incuviinteaza din cap. Dar tu esti croat.
-Ei bine,nu contează asta,ei vor sa vaccineze populația si nu prea avem cum sa scăpăm dacă vrem sa mai venim la munca.
-Pe dracu!marai in romana si ma priveste incruntat. Injuram doar,dar nu pe tine,il lămuresc,iar buzele lui se arcuiesc intr-un ranjet.
-Asa sper,zice si rad scurt.
-Mda...deci...revenind la nebunie,indiferent de ce dracu o sa faca ăștia,eu iti spun de pe acum ca nu ma vaccinez.
-Si daca te dau afara?
-Ma dau pe dracu sa-i ia,replic ironic. La cum vad eu lucrurile,economia lumii o sa se ducă în cap. Chiar crezi ca o sa tina mult rahatul asta a lor? Sa-si faca ei ploile ca sa se îmbogățească mai mult peste noapte,apoi o sa te pună sa lucrezi cu riscul de a leșina langa masini.
Ma fixeaza cu privirea si cade putin pe ganduri.
-Serios acum...doar gandeste-te putin,ii cer. Au făcut toate gripele la animalele pe care le mancam si nu mai au cu ce sa prosteasca omenirea. Acum au trecut cu un virus la oameni. Daca virusul asta e atat de mortal,chiar crezi ca te scapă un rahat de masca? Ori regulile absurde pe care le tot schimba de la o zi la alta? Tu nu vezi ca nici ei nu mai știu ce dracu sa mai zică? Se contrazic intre ei si mint de îngheață apele. Cat de prosti ne cred? Eu înțeleg ca omenirea a c-am involuat in ultimii ani,dar da-o dracu de treaba...nu suntem chiar toți bătuți in cap. N-au descoperit ei leacul pentru cancer de atatia ani de zile,dar fac un vaccin in cateva luni pe baza la ce?intreb si ridica din umeri.
-Nu sunt doctor.
-Nici nu trebuie sa fii ca sa iti dai seama ca mint poporul cu televizorul. Hai sa îți spun eu un lucru,zic si ma aplec putin in fata. In anul 1971 in România a fost o epidemie de gripa in care s-a înregistrat 4000 de imbolnaviri intr-o saptamana,dar datele nu sunt exacte fiindca nu era în folosul tarii sa bage lumea intr-o stare de alerta fiindca economia trebuia sa crească,nu sa scadă. Si stii ce s-a întâmplat?intreb,dar nu-l las sa-mi raspunda fiindca n-are de unde sa cunoască raspunsul,asa ca vorbesc mai departe. Lumea s-a dus în continuare la munca. Moarta coapta a trebuit sa muncească. Ceea ce vreau eu sa-ti spun este ca moartea oricum o sa vina. De murit toti o s-o facem. Dar eu nu vreau sa mor de mana unora ce vor sa se îmbogățească peste noapte,clar? Dacă virusul asta e atat de mortal,eu vreau sa mor pe mana mea.
Se uita la mine fix ca la un nebun si ridic nepăsător din umeri.
„Din partea mea fiecare sa faca ce naiba vrea cu trupul lui. E dreptul fiecăruia sa creadă sau nu in ceea ce vor. Asa cum e dreptul meu sa cred în ceea ce vreau. Si cum nu am încredere în sisteme fiindca sunt corupte,numai gandul sa ajung pe mana medicilor ma face sa stau pe loc. Acolo de cele mai multe ori mergi cu o boala si te întorci cu patru. Ori mergi pe picioarele tale si te întorci în patru scânduri daca isi doresc lucrul asta. Asa ca am sa zic pass la prostia ce a crizat mapamondul peste noapte. Am dreptul sa imi permit lucrul asta. Plus ca vin din România. Locul ce m-a învățat ca nu tot ce zboară se mănâncă,iar cand cineva iti da pe gratis un lucru,ar trebui sa intri direct in garda. Asa e și cu sistemele. Daca într-adevăr era ceva adevărat la mijloc,te punea sa plătești bani grei ca sa ai dreptul in continuare la viata. Asa cum fac cu restul bolnavilor. De ce nu dau pastile si tratamente pe gratis? De ce bolnavii de alte boli mor pe capete fiindca nu-si permit tratamentele costisitoare? Populatia ar trebui sa deschida ochii si sa nu mai creadă minciunile întinse pe tavi de argint. Nimeni in lumea asta nu iti da nimic pe de moca. Absolut nimeni. Totul in viata se plătește. La fel cum o sa se plătească si prostia. In spatele unui vaccin bun,stau ani întregi de studiu. De experimente si de testari. Nu pot ăștia sa vina și sa-mi vândă mie minciuni,ca a dat dracu peste noi de cateva luni,iar ei au găsit deja ac de cojocul lui. Vrăjeli din astea nu merg la mine. Poate merg la alții. Eu insa cred ca orice virus gripal poate fi combătut de sistemul imunitar a unui om. De aia avem anticorpi. Asta e rolul lor. Si au fost cazuri în care au demonstrat de atâtea ori ca au fost capabili sa îndepărteze pana si cancerul din organism. Dar asta depinde in mare parte si de câte zile are fiecare. Dar daca e sa mori,ai sa mori oricum. Cu tot cu vacin si cu tot cu tratamente. Moartea nu o poate controla absolut nimeni de pe pamantul ăsta. E un lucru cert. Drumul fiecăruia duce într-acolo. De aia trebuie sa trăiești ca si cum ar fi ultima zi. Doar celor ce nu trăiesc le e frica de moarte. O prostie daca ma întrebați pe mine,sa stai cu frica in san cand din toată viata asta,moartea e lucrul cel mai cert din ea. Știm ca sfârșitul o sa vina sub o forma sau alta,mai devreme sau mai tarziu. De ce sa te gândești la ea? Poți sa schimbi sau sa infuientezi cumva moartea? Bine-nteles ca nu. Iar faza cu mărinimia de care dau dovada acum guvernelor ma lasa rece. Având în vedere ca nu suntem pe cale de disparitie,nu se leagă teatrul ieftin pe care il joaca politicienii. Daca era o situație de criza mai spuneai. Dar nici atunci nu se putea găsi un leac intr-un timp atat de scurt. Cu toata tehnologia si cat de mult a evoluat medicina,nu ai cum sa faci un antivirus la un virus ce se crede mortal. Dar mortal e mult spus. Mortala a fost ciuma. Nu o gripa fabricata in China. Acum serios...cat sa tina ceva fabricat de chinezi? La fel de mult cum a fost cea porcina la noi sau aviara si ce naiba au mai inventat politicienii ca sa mai facă un ban. Dar acum ca au terminat cu o parte din cărnurile pe care le consumam s-au gândit sa treaca la oameni. Iar pentru ca suntem prea multi s-au gândit sa mai stârpească din noi si cum e mai usor sa o faca? Dând un virus pe care il poate suporta un trup tânăr daca intra in contact cu el. Ca le trebuie tineret ca sa le muncească. De aceea copii nu au nevoie de el. Fiindca au nevoie tot de o generație sănătoasă sa vina din spate. Restul...sa moara. In special bătrânii daca se poate. Ca aia nu le mai sunt de nici un folos. In ochii lor si-n capul lor lipsit de scrupule,cei ce nu mai reușesc sa producă,trebuie sa se ducă pe apa sâmbetei. Si cum e cel mai usor sa faci lucrul asta? Băgând un virus in sistemul lor ce si asa e praf fiindca e bătrân,plin de alte boli și nu mai are imunitate. Iar răutatea de care a ajuns sa de-a dovada omul,mie reuseste sa-mi blocheze mintea. Si nu doar cu răutatea in cazul de fata,ci și cu regulile pe care ni le impun mai marii din capul tarii. Ajung sa-mi scurtcircuiteze creierul din cauza aberațiilor ce le scot pe gura. Cică,pentru binele nostru e interzis sa ieșim pe strada in anumite intervale de timp. De ce? Virusul ala are un program de lucru sau cum vine ineptia asta? Ori sa nu mai socializam intre noi. Ca sa ce? Sa ne salbaticim? Sa nu mai schimbam păreri și sa ascultam doar de ei?"
Pufnesc in urma gandurilor si il fixez pe maistru cu privirea.
-Si inca un lucru...continui pe un ton sec. Stii ca in lume din cauza foamei mondiale mor peste 20000 de oameni pe zi? Dar asta nu mai contează,nu? Pentru ca foamea nu ii afectează pe bogați și oricum le convine. Si asa suntem prea multi,replic pe un ton scârbit si ma ridic de pe scaun. Apropo,zic in vreme ce ma indrept spre usa. Cat despre firma sau guvern,nimeni nu ma poate obliga sa ma vaccinez. E dreptul meu. Iar conducerea nu ma poate da afara pe acest motiv,decat daca vrea sa ma plătească de bun. In clauzele de pe contract nu apare absolut nimic cu privire la acest lucru. Iar daca invoca un alt motiv,trebuie sa-l si dovedească,insa...dupa cum prea bine știi...nu ca ma laud,dar sunt fara cusur cand vine vorba de munca si de interesul cu care ma dedic cand vine vorba de ea. Din cate stiu n-am o zi de medical si va cunosc producția cu ochii închiși. Pe ce motiv sa ma de-a afara? Pentru ca am ochii verzi,iar lor le plac albastrii?intreb ironic. Nici in cazul ala nu o s-o poata face,pentru ca am ochii in doua culori,iar una dintre ele,e chiar cea albastra,mai zic inainte sa ies din birou.
Pasesc spre mașinile de producție unde toți lucrează cu măștile pe fata și clatin a lehamite din cap.
"Daca omul ar fi constient de puterea pe care o are,nu s-ar mai supune. Dar ce fac oamenii? Baga capul in pamant chiar și atunci cand li se incalca drepturile. De ce? Fiindca nu isi dau seama ca puterea e poporul si nu mana de oameni ce ne conduc si ar trebui sa ne slujească,fiindca noi ii plătim si tot noi ii alegem ca sa fie acolo. Dar asa cum am mai spus...lumea a involuat,pentru ca asa au vrut tot aia din guvern doar ca sa ne poată controla mai usor. Insa...prostia mai devreme sau mai tarziu o sa se plătească. Daca iese un specialist la televizor și asigura populatia ca vaccinul ala e in regula,nu iti pui întrebarea ca acel specialist poate sa fie corupt? Ca si el poate sa fie implicat în mârșăvia asta? Pentru ca la mijloc nu e vorba de cateva mii de euro...sunt milioane de euro. Si ce nu face omul pentru bani? Din câte știu,cei lipsiți de scrupule ar vinde-o si pe ma-sa."
CITEȘTI
De vorbă cu bunica 🔞
Romansa1# 21/09/2023 - suflet Cândva,obișnuiai sa imi citești povesti,acum vreau sa scriu una despre tine și implicit despre mine. Vreau sa scriu povestea ingerului ce m-a făcut om mare,dar si a celui pe care l-am găsit cand primul a dispărut. Vreau sa scr...