Húgyhólyag

6 0 0
                                    

6./ A húgyhólyag és a hugyvezeték fontos szerepet játszanak a vizeletürítésben és a vizelet tárolásában a szervezetben.

1. **Húgyhólyag:**
- A húgyhólyag egy üreges, izmos szerv, amely a medence alatt helyezkedik el.
- Feladata a vizelet tárolása, amíg a megfelelő időpontban nem történik a vizeletürítés.
- A húgyhólyag falában található izmok (detrusor izomzat) összehúzódása segít a vizelet kiűzésében a húgycső felé.

2. **Hugyvezeték (Uréter):**
- A hugyvezetékek olyan csövek, amelyek a vesék pelviséből származnak, és a húgyhólyagba vezetik a vizeletet.
- Az ureterek fala izmos és hullámos mozgásokkal, az úgynevezett perisztaltikával, segítik a vizelet mozgását a veséktől a húgyhólyagba.

3. **Hugyvezeték (Húgycső):**
- A húgycső egy cső, amely a húgyhólyagtól a külvilág felé vezet, és a vizeletürítés során szolgál átvezető útként.
- Az embereknél a húgycső hossza különböző: rövidebb a nőknél, hosszabb a férfiaknál. Ez a különbség a húgycső anatómiájában foglal helyet.

A húgyhólyag és a hugyvezeték együttesen alkotják a húgyutak rendszerét. A vizeletürítés egy összetett folyamat, amely az idegrendszer, az izmok és a különböző szervek együttműködésével valósul meg, biztosítva ezzel a testből a felesleges anyagok eltávolítását.

orvosМесто, где живут истории. Откройте их для себя