GÜNÜMÜZDE TESETTÜR

462 42 2
                                    

بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم

Allah'ın rahmeti , bereketi ve selamı üzerinize olsun..

İlk bölümde ele almak istediğimiz konu şu zamanda en büyük sorun haline gelen ve artık müslüman kız kardeşlerimizin bilinçlenmesi için "GÜMÜMÜZDE TESETTÜR".

Eksikler,istek ve öneriler konusunda yorum kısmı ve mesaj kutumuz hizmettedir.

....

Kendimize ve çevremizdeki insanlara yöneltmemiz gereken en gerçekçi ve sorgulayıcı soru "NEDEN TESETTÜR ?" sorusudur.

Bu soruya belkide onlarca cevap bulabiliriz ama cevapları ne kadar uygulayabildiğimiz konusunda biraz sıkıntı yaşayabilmemiz mümkün. İlk önce konuyu derinlemesine incelemeli ve bunu hadisler, ayetler sayesinde destekleyerek beynimize yerleştirmemiz lazım.. Belki biraz meşakkatli olacak ama unutmayın "emir büyük yerden"!!

Hepimizin de az çok bildiği gibi örtünme ayeti Kur'an-ı Kerimde Nur suresi ,31. Ayette yer alıyor. İşte o muhteşem ayet;

Mü'min kadınlara söyle, bakışlarını indirsinler (haramdan sakınsınlar) ve ırzlarını korusunlar. Zahir olan kısımlar (görünen el, yüz ve ayaklar) hariç, ziynetlerini açmasınlar.
Ve başörtülerini yakalarının üzerine koysunlar (örtsünler)
Ve ziynetlerini, kocaları veya babaları veya kocalarının babaları veya oğulları veya kocalarının oğulları veya erkek kardeşleri veya erkek kardeşlerinin oğulları veya kız kardeşlerinin oğulları veya kadınlar veya ellerinin altında sahip oldukları (cariyeler) veya erkeklerden, kadına ihtiyaç duymayan hizmetliler veya kadının avret yerlerinin farkına varmayan çocuklar hariç, açmasınlar.
Ve gizledikleri ziynetleri bilinsin diye ayaklarını vurmasınlar.
Ey mü'minler, hepiniz Allah'a tövbe edin! Umulur ki, böylece felaha eresiniz. (NUR suresi,31)

Ayette vücüdumuzda örtülmesi gereken yerlerden,ölçü,örtünmenin kimlerin yanında örtünmeye gerek olmadığından bahsetmiştir Yüce Yaratan.

Bu emre itaat etmek bluğ çağına erişmiş her iman eden kardeşimize farzdır.

Şimdi gelelim günümüzdeki tesettür çizgisine..kendimize pay çıkarma vakti geldi!

Çok kullanılan bir slogandır ki; "Farzı tarz yapmayın!" cümlesi insanlara pek tesir etmemiş durumda. Modayı takip etmek, beğendiğimiz insanları taklit etmek ,facebook,instagram,twitter bütün bu yaşanan sorunların en başında geliyor..

Belki nefislerimiz dayanamıyor ne dersiniz? Yani şeytana mı uyuyoruz ? Ne demek yani Allah'ın istediğini yerine getirmiyoruz da şeytan mı bizleri yönlendiren?.. Ve akılda birçok soru işaretleri.

Umuyorum ki sizlerinde en rahatsız olduğunuz görüntü "boyunu apaçık,dar pantolonlar ve kısa bluzlarla gezen müslüman kardeşlerimiz" bu saydıklarımdan biri yada birkaçı sizde de bulunabilir ama endişelenmeyin belkide bu yazı size bir vasıta ve doğru yönlenme adına hayırlı bir bilgi ,kim bilebilir Allah sizi çok seviyordur da bir tevafukla sönmeyen ışığın tesettür olduğunu görmenizi istemiştir.

Şu konuda net fikir paylaşmak isterim sizinle.. O kadar çok görüyoruz ki dışarıda şal takan kardeşlerimizi ama uygun olmayan şekilde. Şuan bana kızıyo olabilirsiniz eşarp takıpta yakışmayanlar veya yaoamadığı için eşarp takamayan güzel kardeşlerimizde var aramızda,birkaç örtme şekli önersem hiç fena olmaz.

-eşarp takan kardeşlerimiz için,
iki ucunu omuzlarımıza göğüslerimizi kapatacak şekilde iğnelememiz daha doğru olur. Eşarbın arka kısmını uzun bırakmalı ve dikkat çeken renkler takmayalım inşAllah. Daha mat ve genellikle koyu renkler tercih etmek hem insanların dikkatini çekmeyecektir hemde tesettür babında daha uygun bir görüntü olacaktır.

-şal takan kardeşlerimiz için,
Şalın tek tarafını daha uzun yapıp geniş bir biçimde başımızın üzerinden geçirerek diğer kısıma iğneleyebilirsiniz bu yapımın adı "hikab"dır isterseniz internetten video izleyerek yardım alabilirsiniz ve kesinlikle bol bir şekilde ve tek renk koyu şallar kullanalım şifon şallar başımızı veya kulaklarımızı gösterebilir o yüzden dikkat ederek iki kat takmaya çalışın.

Bir hadise paylaşayım sizlerle;

Alkame bin ebi alkame annesinin şöyle dediğini rivayet eder;
Abdurrahmanın kızı Hafsa'nın başında saçını gösterecek şekilde ince bir başörtüsü olduğu halde hz. Aişe'nin huzuruna girdi. Hz. Aişe (ra.) Hafsa'nın başından örtüsünü alarak ikiye katladı ve kalınlaştırdı..
--muvatta',libas:4--

Bu bölümde günümüzdeki tesettürden az da olsa bahsedebildik inşAllah.. Diğer bölüm için istek veya önerileriniz var ise hiç çekinmeden mesaj yollayabilirsiniz..

Allah,emirlerine itaat eden mü'min kullarından eylesin hepimizi,Allah'ın selamı üzerinize olsun..





















SeteraHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin