-7-

1.2K 66 1
                                    

Achteroom. De neef van mijn vader. Hij keek me verbaasd aan terwijl ik erg angstig keek. 'Lune' vroeg hij.
Ik knikte.
'Wat doe jij hier?'
Ik keek om en hoorde een grom. Ik sprong over hem heen en ging achter hem liggen. Met mijn kop op de grond. Hij keek over zijn schouder. 'Lune wat is er?'
Aan de andere kant van de rivier verscheen een grote zwarte wolf. Naast hem verschenen vier zwarten kleinere wolven. Ik wist dat de grootste wolf Rick was. Hij gromde. Mijn oom fronste. 'Rick?'
Rick gromde.
Ik stond op en trok de tas achter mijn oom weg. Ik liep ermee achter een boom en veranderde terug. Ik deed de jeans aan die erin zat en het zwarte T-shirt. Ik liep terug en zag dat Ricj en de andere negen wolfen zich hadden veranderd in mensen. Rick had alleen een broek aan. Hij was heel gespierd. Eigenlijk was hij best... nee Lune waag het eens om die zin af te maken! Rick's ogen schoten vuur. 'Lune kom hier nu!' 

Ik schudde mijn hoofd.

'Lune je bent van mij!' 'Kom hier!'

'Ik ben van niemand' riep ik boos. O nee handige actie. heel slim. Als hij me te pakken kreeg zat ik pas echt in de problemen. Niet dat die erger konden worden dan nu.

'Oké Lune blijf maar daar' zei hij boos 'ik kom je halen en dan ben je van mij!'

Ik kromp een beetje ineen.

Hij draaide zich om en rende weg. De anderen renden achter hem aan.

Ik zuchtte diep. Ik had echt problemen. Zulke erge. Mijn oom draaide zich om naar me. 'Lune' zei hij 'wat was dat?' 'Hoe kom je bij Rick terecht?' 'Waarom was je daar?'

'Ome Hans, ik leg het allemaal uit.'

Hij knikte.

'Goed' zei ik met een zucht 'bij nieuwjaar werden onze roedel, dacht ik, aangevallen.' 'Pap stuurde me met alle meisjes en kinderen naar de schuur.' 'Kira viel en ik beschermde haar.' 'De rest van de meisjes vluchten weg.' 'We werden gevangen genomen en meegenomen naar de moonrockroedel.' 'Terwijl ik Kira beschermde was ik mijn witte wolf geworden.' 'Dus ze wisten het.' 'Pas in het kantoor van de alfa kwamen ze erachter.' 'Ik kreeg een eigen kamer en Rick ging zijn mate zoeken die hij niet vond.' 'Net toen we zouden worden teruggebracht bleek dat ik zijn mate was.' 'Dat is ongeveer een half uur geleden gebeurt.'

Ze stonden me allemaal aan te gapen. Behalve mijn oom. Die knikte bedachtzaam. Laten we naar onze roedel gaan dan kun je uitrusten. Ik knikte. We begonnen te lopen. De hele weg waren we stil. Alleen mijn oom ging mee. De andere vijf bleven de grens bewaken. Toen we bij het dorpje aankwamen liep mijn oom direct door naar een groot huis. 'We moeten eerst even naar alfa Juke.'

Ik knikte en liep achter hem aan. Sommige mensen keken me na. Het boeide me nu even niet. Ik zat in de problemen. Mijn oom klopte op de deur. De deur ging open en er verscheen een jonge vrouw. 'Ah bèta Hans, u komt voor Juke.'

Mijn oom knikte. Ze glimlachte en liet ons naar binnen lopen. 'En 'bèta hans wie is dit meisje?'

'Dit is mijn achternichtje.' 'De dochter van alfa Landon van de moonshineroedel.'

Ze knikte, 'maar wat doet ze hier?'

'Rick is mijn mate' zei ik zacht.

ze keek me met grote ogen aan, 'wat deed je dan bij de moonrockroedel?'

Ik zuchtte, 'dat is een heel lang verhaal.'

Ze knikte en liep ons voor naar een werkkamer. Achter het bureau zat een jonge man. 'Ah bèta Hans.' 'Wie is je gezelschap?'

'Dit is mijn achternichtje.' 'Ze is de dochter van alfa Landon.' 'Mijn neef, weet u nog.'

'Maar natuurlijk, maar wat doet ze dan hier?'

Ik haalde diep adem en begon het verhaal te vertellen. Toen ik klaar was zei de alfa dat ik wel even bij mijn oom kon blijven om uit te rusten. Ik bedankte hem en ging toen met mijn oom mee naar zijn huis.

Rick

ik stormde de trap op. Gooide mijn kamerdeur open en trok de kledingkast open. Hoe kon ze?! Ze was van mij! Daar moest ze zich gewoon bij neer leggen! Ik zou haar terug halen en wel nu! Spoedig was ik alfa en zij Luna van de roedel. Dan zou ze aan mij gehoorzamen! Ik had ondertussen een tas gepakt en kleding voor zeven dagen erin gedaan. Rick hoorde ik iemand roepen. Ik liep stampvoetend naar beneden. Mijn vader stond onder aan de trap. Hij keek me fronsend aan, 'ten eerste wat is er?' 'Ten tweede waar is Lune?'

Ik zuchtte, 'ontsnapt.'



the white wolfWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu