selepas pertarungan sengit diantara boboiboy dan retak'ka, banyak kerosakan yang terjadi di serata tempat.
TAPOPS ditugaskan untuk membaiki segala kerosakan yang dibuat oleh mereka.
TAPOPS dengan dukacita nya perlu melakukan segala tugas yang diberikan oleh atasan kepada mereka untuk membaiki segala kerosakan di situ.
manakala boboiboy dan kawan²nya di izinkan untuk pulang ke bumi dan mengambil cuti yang agak panjang selepas pertarungan mereka.
sekarang mereka semua sedang bercakap dengan komender kokoci dan laksamana tarung didalam hologram.
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•Boboiboy serta kawan²nya berdiri di depan hologram yang memunculkan laksamana tarung dan komender kokoci.
kemudian boboiboy bertanya "komender, laksamana takpe ke biarkan kami pulang ke bumi?, kalau kami tinggal dekat stesen TAPOPS, Sekurang-kurangnya kami boleh tolong perbaiki kerosakan bersama anggota² TAPOPS.." tanya boboiboy pada mereka berdua.
Yaya yang berdiri di sebelah kiri boboiboy turut berkata "haah, betul kata boboiboy kalau kami tinggal lebih lama dekat stesen TAPOPS sekurang-kurangnya kami boleh tolong sikit² dekat sana.."
Kata yaya yang setuju dengan soalan boboiboy.Laksamana tarung memandang mereka berdua marah "tak payah!!, kamu semua baru lepas bertarung dengan retak'ka dan konco²nya, dan mestilah kamu semua sedang keletihankan?, Lagi² kamu boboiboy tak payah nak tolong orang lain sangat, sedangkan kamu sendiri pun belum sembuh sepenuhnya lagi..." Marah Laksamana tarung terhadap mereka berdua.
Gopal yang berdiri di sebelah kanan boboiboy meluku kepala boboiboy dan memarahi nya "saya setuju dengan laksamana, kau boboiboy tak payah baik hati sangat boleh tak?, Sebelum fikir tentang orang lain fikir tentang diri sendiri dulu la dey.." marah gopal yang tak berapa menakutkan.
Boboiboy mengusap kepalanya yang sakit dan mengejar gopal "aduhh?! sakit la gopal!! mari sini kau!!.." marah boboiboy dan mengetuk kepala gopal
semua yang berada didalam kapal hanya mampu sweatdropp melihat telatah dua sahabat itu.
Tiba² ying membuka suara "haiya dua orang ni masih bersemangat lor.." kata ying menepuk dahinya
semua yang berada didalam kapal tergelak dengan perkataan ying tadi.
Fang yang bersandar di tingkap kapal hanya memutar bola mata "cih apa la diorang ni macam budak².." kata fang malas
Keributan yang di hasilkan dari dua sekawan itu di hentikan oleh komender kokoci "sudah!! saya dan laksamana tarung sedang sibuk sekarang, jadi kita putuskan perbincangan kita sampai di sini sahaja.." kata komender kokoci dan memberi tabik TAPOPS.
mereka semua memberi tabik TAPOPS kepada komender kokoci dan laksamana tarung, hologram pun dimatikan.
TBC
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
NOTE
"Hei korang macam mana jalan cerita ni ok tak? Hehehe al maklum la kaklong ni first time buat cerita macam ni"
hmm agak² ada ke yang tengok eh?
"apa² pun kaklong tetap akan up cerita dekat sini sama ada orang tengok ataupun tak, kepada yang tengok tolong vote please 🥺 nak tahu korang suka ke tak dekat cerita yang macam ni hehehe, bye² adik² kaklong see you next time muahh💋"
YOU ARE READING
kuasa yang dirahsiakan (On Going/Hiatus)
AdventureCredit pic Taromakesnocake_ Instagram Selepas pertarungan boboiboy dan retak'ka, jam kuasa boboiboy rosak dan itu mengakibatkan satu kejadian yang tak di sangkakan terjadi. Apa yang berlaku hmm, kalau nak tahu baca la (kuasa yang dirahsiakan) Boboi...