Dua minggu kemudian,Marina mengambil kembali ujian tersebut.Akhirnya dia berjaya mendapat markah 45 .
Alhamdulillah markah lulus.Marinda mengikuti kelas yang khas untuk memandu.
Pelbagai cabaran yang dihadapi.Tetapi dia tetap tenang dengan apa yang dia lakukan untuk berjaya mendapat lesen pemandu.
Hari ujian memandu . Alhamdulillah Marinda mendapat pengawai JPJ perempuan.Walaupun pada mula-mula dia takut akan bertemu dengan tuan Malik tetapi dia silap .
Dia tetap bertemu,tuan Malik .Apalah nasib aku . Bertabahlah Marinda .Lepas ini kau takkan bertemu dengan lelaki itu lagi .
Selesai segala-gala ujian .Marinda menarik nafas menanti keputusan.Apabila dia melihat keputusan.Dia sangat gembira seperti dia mendapat semua A waktu SPM .
Marinda punya gembira,dia terus call Mak su Latifah jiran sebelah rumahnya.
"Assalamualaikum Mak su . Tolong ambik Marinda sekejap.Tak ada orang nak ambik ".
Harap-harap sahaja Mak Su dapat membantu.Selalunya dia meminta Pak Ngah Halim untuk hantar tetapi hari ini .Pak Ngah Halim sibuk dengan geng-geng motor pergi konvoi beramai-ramai ke Terengganu.
"Waalaikumussalam Marinda . Sekejap lagi Mak su datang Nadia ye . Tunggu tahu "ucap Mak Su Tipah di talian.
Marinda menutup telefon pintar ke dalam beg tangannya. Dia bercadang ingin ke depan . Tunggu dekat depan ramai sikit orang.
"Cik Marinda !!!".
Suara itu seperti aku kenali.Siapakah orang itu.
Marinda mengalih pandangan ke belakang kembali .Dia sedikit terkejut melihat wajah jejaka itu.
Tuan Malik !!!!
"Tuan Malik ada apa saya boleh bantu"ucap Marinda .Dia cuba untuk berlagak tenang ketika itu . Tidak mahu kantoi tangannya sudah mula menggeletar.
"Kenapa awak tak balik lagi .Awak dah dapat keputusan,betul tak ?".Tuan Malik memandang Marinda dengan riak wajah serius.
YOU ARE READING
Cinta Si Teh Ais Cicau (short story)
NouvellesSebuah kisah seorang gadis sangat meminati Air teh ais cicau.Bertemu seorang lelaki yang membuat hidup kucar-kacir . Satu kejadian yang tidak ingin lagi di ingati . " Assalamualaikum cik boleh minta lesen cik "-Pengawai JPJ "Waalaikumussalam ma...