Na de binding van vanavond en de strijd met Deflo en Kai ben ik werkelijk uitgeput, zowel fysiek als lichamelijk. Ik loop naar buiten en wil richting mijn slaapkamer lopen welke ik vanaf nu deel met Isa, omdat het huis simpelweg bijna uit zijn voegen barst. Van opa Chris heb ik begrepen dat Levien vanavond nog langs komt met haar groep, maar eerlijk gezegd ben ik te moe om daar nog mee om te gaan. Ik ben werkelijk volledig leeggezogen en val op mijn bed neer.
Wanneer ik weer wakker ben hoor ik Isa praten. Ik doe onder luid protest van mijn lichaam, mijn ogen open en zie Max op bed zitten. Net wat ik nodig heb een van beide broers bij mij in de slaapkamer, not! Hij neemt me op en dat is voor mij de reden om richting de badkamer te gaan.
Isa glimlacht "Zo slaapkop! Eindelijk wakker, precies op tijd, want over een kwartier is Levien hier met haar achterban." Ik mopper en spring dan maar snel onder de douche. Zodra de warme stralen mijn lichaam bereiken beginnen mijn spieren zich te ontspannen.
Er wordt op de deur geklopt "Al? Je mag wel opschieten, Levien is er al." hoor ik Max zeggen. Ik vloek luidkeels en stap onder de douche vandaan, kleed me snel om en loop de trap af richting de kerkzaal. Het huis is al verlaten, dus ik hoef nergens overheen te springen of opzij te drukken.
Als ik de woonkamer passeer voel ik een arm mijn hand vastpakken. Ik schrik me kapot en kijk bij wie de arm hoort.
"Ian? What the...." Hij onderbreekt me.
"Ik snap je niet Al. We leken gelukkig met elkaar en nu opeens wil je niets meer van me weten?"
Ik zucht "Ian, laat me los wil je. Het is niet zo dat ik je niet meer wil, maar.. het is te ingewikkeld op het moment. Ik weet het allemaal even niet. Snap je dat?" ik kijk hem aan en voel de greep verslappen om mijn hand.
"Al, dat begrijp ik, maar dat weerhoud ons er toch niet van samen te zijn. Ik- ik hou van je, Al. Vanaf het eerste moment dat ik je zag." hij komt dichterbij en ik doe een stap achteruit.
"Volgens mij begrijp je me niet, ik ben in de war. Mijn gevoelens liggen in de knoop en er is ontzettend veel gebeurd de laatste paar weken. Ik weet op moment niet meer wat ik voel voor wie dan ook." ik zie dat mijn woorden hem pijn doen en ga verder "Daarnaast heb ik gehoord dat je in je hele leven één iemand tegen komt waarmee je een specifieke band voelt. Ik weet niet of dit met jou is of met iemand anders." Ian laat me los.
"Het spijt me, Ian. Dat meen ik echt, maar voor nu moet je me begrijpen. Dat ik niet in staat ben hetgeen te geven waar jij recht op hebt." ik geef hem een knuffel en loop richting de kerk met Ian in mijn kielzog.
"Ah daar heb je de schone slaapster! En wat zie ik daar heb je een vriendje, mevrouw evenbeeld? Dat kan toch niet? Als je echt mijn moeders evenbeeld bent, dan is er geen ruimte voor een man in je leven. Dat is toch iets wat mijn moeder mij heeft geleerd."
Levien staat midden in de ruimte en geeft me een gemene grijns.
"Ach, Levien hou je kop." hoor ik Deflo zeggen. Levien staat van het ene moment op het andere voor Deflo.
"Lief broertje van me, ik dacht al dat jij het was, maar ik ruik niet die hondengeur van je. Het ruikt naar de zoete verleiding van menselijk bloed." Deflo doet een stap naar achteren.
"Levien ben je klaar? Wat betreft Deflo daar heb ik al even een appeltje mee geschild toen hij niet wilde luisteren. Doe me een plezier en ga niet tegen mij in." grom ik en loop richting mijn vaste plek op het podium, Voglia, Steal en Deflo wijken voor mij uit. Tussen hun zie ik veel mensen met spierwit en heel licht blond haar en rode ogen, maar ik laat me niet afleiden. Mijn doel is het podium en iedereen toe te spreken. Als ik op het podium sta nodig ik mijn vader, opa Chris, Ian, Max, Deflo en Kai het podium op. Ik gebaar naar de mensen achterin de zaal dat ze wat dichterbij willen komen. Zodat de leden die buiten staan ook naar binnen kunnen. Als ik een schatting moet maken staan er nu 4000 mensen voor me met hun eigen krachten. Bovendien is de groep van Levien groter dan de groep van Deflo, Voglia en Steal samen.
JE LEEST
Evenbeeld part I (voltooid)
FantasíaAliva Johnson is eigenwijs, koppig en weet zichzelf altijd uit elke situatie te redden. Ze beland in de meest vreemde situaties en kent daarbij haar eigen kracht niet. Als ze Ian tegen het lijf loopt op een feestje gaat er een wereld voor haar open...