Sommeren 2022

1 0 0
                                    

Solen lyste opp. Sommeren var i luften. Følelsen Faisa hadde i kroppen av sommer. Nydelige solen som skinte gjennom alle bygninger, varmen som aldri gikk bort uavhengig tiden. 

Faisa og Ema gikk rundt i byen, da de bestemte seg for å sette seg på en cafe. De satt der og spiste litt og koste seg, til tre gutter kom gående. De visste hvem guttene var, alle som hang rundt i dette område visste om hverandre. 

"Kunne jeg fått en snus" Spurte Paulus og så på Faisa.

Faisa ga en til både Paulus og Mak. Hun la merke til tredje gutten sto litt bak og spurte heller ikke, så hun tenkte ikke så mye over det. Til slutt bestemte Faisa og Ema for å bare henge seg på med guttene. De gikk rundt en stund. Til tredje gutten spurte om en snus allikevel. Faisa så på gutten, han var høy, brune krøller og lyse brune øyne. En nydelig gutt i hennes øyne. Selvfølgelig måtte hun gi han. 

Etter denne dagen begynte Faisa å henge med med disse guttene, de var flere enn bare tre. Men i hovedgrunn er bare de tre første de viktigste.

En dag var Faisa med guttene og som alltid bare gikk rundt og gjorde stort sett ingenting- men siden det var sommerferie så pleide de som oftest å henge på skolen. Alle møttes der hele tiden. De dro til skolen og satte seg på en liten fotball bane som var i skolegården, den var ikke stor. Men det var nok plass til at alle satt i en sirkel og røyket og drakk og gjorde alle mulige ting man kunne. Faisa satt ved siden av denne fine gutten. De snakket litt og hans navn var Alex. Faisa kjente han ikke så godt men fant noe i han som gjorde henne glad. Lengere inn mot kvelden så endte de med å ligge ved siden av hverandre på fotball banen og le og ta bilder av hverandre. Det var noe spesielt med han. Et lys hun aldri hadde sett før. 

Ettersom de ble mer kjent fikk hun litt og litt følelser. En dag skulle hun vente på disse guttene igjen. De var litt sene. Så hun gikk forbi t-banen mot skolen de skulle møtes. På veien møtte hun Alex, hun hadde tenkt til å kjøpe snus igjen. Så han ble med. Det var de to. Det gikk litt tid før de bestemte seg for å sette seg utenfor Joker. En annen guttegjeng som henger rundt i område kom for å prate med dem. De var litt yngre men de var livlige. 

"Er dere sammen" Spurte han ene.
"Neinei han er bestevennen min" Svarte Faisa.

Men innerst inne var det ikke det hun mente. Senere den dagen fikk hun vite at Alex skulle dra på ferie en god stund til Wien. Faisa ble litt skuffet og selvfølgelig bekymret om de kanskje da mistet kontakten. Så hun fikk han til å love at de skulle FaceTime hver dag. 

Kvelden før han dro så satt de oppe hele natten og snakket, selvom han ikke hadde dratt. De hadde allerede starten FaceTime rutinen deres. Tidlig kl 6 på morgenen bestemte de seg for å snike ut og møtes en siste gang før han dro. De møttes der de alltid møtes. De dro på Joker og hun kjøpte de begge en Cola hver. Han hadde tatt med seg hunden sin Rosa. Så de gikk til skolen og satte seg på noen benker. Etter en stund av å sitte der i stillhet så la hun hodet sitt på skulderen hans, hun hadde så lyst til å gi han et kyss men hun turte ikke. 

En stund etterpå så fulgte han henne hele veien hjem, til og med inn vinduet hun måtte klatre inn. Hun lukket vinduet. Hun ville hoppe ut en siste gang for å gi han det ene kysset. Men hun turte ikke. Den morgenen la hun seg med den eneste tanken av han. Hun klarte ikke å stoppe å tenke på den fineste gutten ever.

Alle de 19 dagene han var borte så FaceTime't de, som lovet.  Og i løpet av de 19 dagene planla de å møtes dagen Alex kom hjem. Han skulle komme hjem til Faisa og se på film. Hun var så spent på å se han igjen. Hun kunne ikke sitte stille.

Dagen han kom hjem.....

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 12 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

SannhetenWhere stories live. Discover now