" Assalamualaikum.. Kami dari jabatan pencegahan maksiat. Kami datang sini kerana dapat aduan yg encik berdua-duaan dengan perempuan bukan mahram..". Tiga orang lelaki berkopiah sedang berdiri di hadapan pintu rumah adam.Adam terpaku.. Dia mati kata. Sebelum terdengar suara lelaki dari belakangnya
" apahal tu adam.. Sape yg datang " lelaki itu menyoal sebelum menjengukkan muka melihat tiga lelaki tersebut.
" oh.. Abang-abang cari sape?? Maaf la kawan sy ni kdg pandai blurr tgok org pakai kopiah ni... Maybe dia muhasabah diri sebentar.. Haha" sempat lagi lelaki itu buat lawak. Dia mengendahkan adam yg sedang memandangnya dengan pandangan pelik... Yelah sape tak pelik nyahh klo tiba-tiba manusia tah dari mana muncul dari dalam rumah kau.
" oh takpe..kami sebenarnya dapat aduan dari seseorang nama rafiq. Dia telefon setengah jam tadi bagitau yg kat rumah ni ada laki pmpuan berdua duaan. " terang Lelaki yg berbaju coklat tersebut.
" lah... Yeke.. Sy rasa abg-abg semua slh informasi ni.. Sbb kami bertiga dalam rumah ni... Saya, kawan sy ni dengan adik perempuan sy.. Kebetulan kawan sy ni bos kepada adik sy.. And dorang ada perbincangan ttg hal kerja.. Sbb tu adik sy ajak sy teman dia kat sni.. Yelah, takkan dia nak berdua je dgn bos dia ni kan.. Kalau tak percaya ini IC sy n... Adikk meh jap.. " panjang lebar penerangan nya sebelum memanggil adik perempuan nya itu. Adiknya muncul dan semakin besarlah mata adam...
" apa ni bang " soal adik perempuan tersebut.
" minta ic adik... Hah... Ini IC adik sy... Abg cek la " katanya lalu menghulurkan ic tersebut. Abang-abang kopiah itu pun memeriksa sebelum menganggukkan kepala.
" takpe la ye.. Minta maaf lh.. Kami salah.. Kalau begitu kami minta diri dulu lah ya.. Assalamualaikum " kata Abang-abang kopiah itu sebelum berlalu pergi.
" waalaikumsalam" jawab tiga manusia tersebut.
Hilang sahaja kelibat japeim itu, adam terus berpusing dan berkata
" can u guys explain to me what happen??? Miss raisya and who r u? " adam memandang dua manusia yg sedang menayangkan wajah dengan riak yg berbeza itu. Seorang tersengih-sengih sambil menggaru kepala nya iaitu raisya.. Yg entah sejak bila berjubah dan bertudung itu.. Manakala seorang pulak hanya beriak selamba sambil berpeluk tubuh.
" hehe.. Sorry tuan... Sy sebenarnya dah jangka hal mcm ni akan berlaku.. Sebab tu sy ajak abg sy sebagai cover.. Hehe.. Oh.. Btw tuan.. Ini la abg sy yg hensem lagi bergaya.. Nama dia Qalish Raihan. Umur 26 tahun dan seorang doktor... Sudah mempunyai tunang yg bernama hanum Aliya... Hehe.. Abg.. Ini la bos qis.. Nama dia encik beku.. Ehh salah.. Hehe.. Adam Luiz.. Umur dia pun sama mcm abg.. Sebaya " panjang lebar penerangan raisya. Adam dan qalish pulak saling berjabat tangan sambil tersenyum nipis. Mesti korang pelik macam mana qalish boleh ada kat kl kan. Sebenarnya, dari pagi tadi lg dia kat kl urus hal pertukaran dia masuk HBkl tu.. And petang td baru dia call raisya tnya alamat rumah.. So sebab tu la dia boleh ada kat sini sekarang. Hehe
" sorrylah bro... Susahkan kau tadi " adam berkata sambil menepuk bahu qalish.
" takde hal la bro.. Lagipun adik aku yg beria tadi.. Siap merayu bagai" qalish tersenyum menjawab.. sempat dia membocorkan rahsia adiknya.
" tapi tuan.. Tadi diorang sebut rafiq.. Apa kena mengena dengan melinda??? " soal raisya bingung. Dia dengar pencegah maksiat itu sebut nama rafiq tadi.
" for your information miss raisya, your sweet ex-fiance tu kawan sekatil melinda " adam berkata sambil memerli raisya. Raisya hanya mencebik bibir sambil menjeling adam.
" wait.. What?? Aqis jumpa rafiq ke? Dia ad buat apa-apa kat aqis??? " terkejut qalish mendengar yg rafiq muncul balik. Dia memang anti dengan rafiq sejak kes adiknya dengan rafiq dulu... Perasaan jijiknya melihat dan mendengar rakaman tersebut belum hilang walaupun sudah dua tahun berlalu.
YOU ARE READING
Adisya Love : the perfect heart's combination
RomanceAdam Luiz Nama yang menjadi kegilaan wanita-wanita. Seorang yang beku, dingin, dan sangat anti terhadap wanita kecuali umi dan adik bongsu kesayangannya. Pemilik syarikat Adiz corp. Namun,rahsia terbesar nya adalah sisi gelap yang tiada sesiapa tah...