"I honestly don't know how to start this. So first off let's get this straight no matter what happens in life i will never stop loving you. Listen, I know I'm not perfect. And I've done things I'm not proud of and I've hurt people I love including you. I don't blame you for feeling or thinking the way you do, i just feel-"
Dez meraup kasar rambutnya ke belakang. Keluhan berat dilepaskan. sedetik itu, kakinya mengundur beberapa tapak ke belakang. Belakang tubuhnya betul-betul mengena dinding dan dia merehatkan kepalanya seketika di situ.
"I want to fix us..."
Dez mengeluh berat.
"I want to fix this. I want to fix us. Will you let me mend this broken relationship?"gumam Dez hampir tak terdengar.
Adam yang menjadi pemerhatian sejak tadi menggeleng. Dez bertungkus lumus cari cara nak confess pada Cristy. Tetap berusaha meski balasannya adalah penolak kasar.
'Scars have the strange power to remind us that our past is real'
Adam senyum tipis.
'Haih...kesian sungguh Tuan aku ni.'
Selepas kepulangan mereka dari hospital, Dez lebih banyak bersendirian di dalam bilik office nya. Bukan setakat itu, malah bibir itu tidak letih mengungkap ayat yang sama, iaitu...
"I want to fix us..."
Adam turut sama bersimpati dengan keadaan Dez. Dez berhajat untuk pulang bersama Cristy. Namun, siapa sangka bahawa Cristy telahpun pulang sebelum mereka.
"Salah ke aku menagih cinta dari dia?" Soal Dez lirih.
Seketika, Adam tersedar akan sesuatu.
Ya,
Tuannya mencintai dan menyayangi Cristy lebih dari dirinya sendiri. Banyak yang dia tak tahu mengenai mereka. Maka itu, Adam bertindak berjalan mendekat seterusnya, dia melabuh duduk di depan Dez.
"Kau tak nak cerita permulaan dari kisah kau dan Cristy?"
Terkejut,
Dez panggung kepala pandang Adam. Bahasa yang lelaki itu gunakan sudah tidak baku seperti biasa. Mungkin Adam dah terlalu selesa dengannya, kerana itu bahasanya sudah berubah menjadi diri sendiri yang sedang berbicara bukannya fake.
"Kisah aku dan Krystal bukannya kisah romantik macam orang lain."
"Siapa-"
"Pasti kau tertanya-tanya siapa Krystal kan?" Potong Dez laju.
Adam mengangguk.
"Jangan risau, aku akan cerita dekat kau kisah sebenar yang terjadi antara Krystal, Cristy dan aku. Aku akan mulai dengan Krystal. Bekas kekasih aku." Dez kini menegak tubuhnya agar lebih selesa bercerita.
"Krystal dan Cristy. Mereka kembar seiras."
Adam tergamam. Sungguh tak percaya dengan cerita Dez.
"Aku sangat mencintai Krystal dulu. Aku lakukan apa saja untuknya. Cinta membuatkan aku menjaga dan melindungi. Aku tak pernah sentuh dia bahkan untuk pegang apatah lagi. Aku nak jadi lelaki terbaik yang menyayangi nya bukan sebab nafsu semata. Bukan itu saja, setiap janji Krystal aku percaya. Krystal berjanji tidak akan pergi dari hidup aku. Malah dia berjanji akan melakukan apa saja demi aku jika aku masuk Islam deminya. Aku merancang untuk menikahinya di Siam tapi...aku silap mempercayai dia." Dez berdekah ketawa meremehkan diri sendiri yang terlalu percaya pada seorang perempuan.
"Tepat ketika kami sampai airport, anak-anak buah aku diserang secara tiba-tiba termasuk aku. Krystal sempat melarikan diri dan bila aku cari merata tempat di sana, aku menemui perempuan yang aku anggap Krystal sedangkan itu adalah Cristy."
YOU ARE READING
The Dez (COMPLETE) ✅
Aksi🄳🄴🅉 🄰🄽🄳 🄲🅁🄸🅂🅃🅈 'Dez' Dia terlalu misteri, seorang lelaki tampan juga dingin yang muncul dalam hidupnya. Banyak teka teki yang masih belum terungkap. Tanda tanya makin berlegar dalam benak fikirannya. Persoalan yang tidak jemu dibisiknya...