× PROLOG ×

21 0 0
                                    

"Sayang, tengok aku. Focus on me.. Okay?"

Arah lelaki itu dengan lembut. Cuba meredakan panik perempuan tersebut.

"Kau gerak selangkah lagi, aku bunuh perempuan ni!"

Jerit lelaki kedua yang sedang mengacukan pistol.

"Jangan! Kau jangan berani! Sayang, tenang ye?" Balas lelaki itu sebelum menenangkan keadaan.

"Tolong Helen, abang.. Helen takut." Jawab wanita itu. Ketakutan dan keliru dengan keadaan ini. Macam mana benda ni jadi..?

"Monsieur, here's the money."
Anak buahnya terus meghulurkan 'suitcase' itu.

Pantas sahaja lelaki itu mengambil.

"Take this!" 'Suitcase' itu dicampak ke hadapan lelaki yang memegang pistol tersebut.

"Give her to me and take your money, Mattheo!" Jerit lelaki itu penuh arahan.

"Awh.. This is no fun. Okay. Take this!" Mattheo mencampak Helen ke hadapan lelaki itu sebelum menembak perut perempuan tersebut. Mattheo terus lari membawa 'suitcase'. Namun baru sempat dia keluar dari bangunan tersebut terus dia ditembak pada bahagian kepala.

Jelas suara mengerang kesakitan bergema. Darah membasahi baju wanita itu.

"H-Helen!" Pantas lelaki itu menyambut wanita tersebut. Dengan lembut membaringkan wanita tersebut  pada pahanya.

Mattheo terus lari membawa 'suitcase'. Namun baru sempat dia keluar dari bangunan tersebut terus dia ditempak pada bahagian kepala. Mati.

"A-abang, sakit. Sakit sangat. Tak nak. H-Helen tak nak sakit." Keluh wanita itu. Air mata wanita jelas membasahi pipi.

"Lumière, tahan sikit. Kena kuat. Call the ambulance, Leo! "  Arah lelaki itu sebelum tangan lelaki itu menekan lembut bahagian yang di tembak. Menahan darah.

"S-sakit abang.. Sejuk.. Abang peluk Helen rapat lagi. S-sejuk ni. Helen tak nak mati.." Keluh wanita itu. Mukanya agak pucat. Darah keluar dengan banyak.

"Lumière, Please hold a little. Ambulance are on their way." Balas lelaki itu. Perlahan lelaki itu mengusap pipi wanita itu.

"Helen s-sayang a-abang. Helen mengantuk.. " Ujar wanita itu perlahan. Dengan mata kuyu. Sunyi sahaja keadaan.

"H-Helen.. Do you trust me, Lumière?" Perlahan lelaki itu bertanya. Meminta wanita itu untuk memercayai dia.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 20 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

LUKE'S LIGHT: HANYA DIAWhere stories live. Discover now