Çoğumuz mafya denildiğinde genelde tek bir örgüt gelir aklımıza, İzlediğimiz filmlerden dolayı İtalyan Mafyası.
Sicilya kökenli tek yapıymış gibi düşünülür. Oysa İtalyan Mafyası birbirleriyle çatışan rakip gruplarıyla, aralarındaki savaşlar, uyulması gereken kurallar ile karmaşık bir yapıdır. Bu karmaşık yapının aktörleri zaman zaman iş birliği yapsalarda çoğu kez birbirlerine rakiptir. İtalya'nın %20 Sicilya bölgesinin %80i mafyaya haraç vermek zorundadır.Üç büyük örgüt vardır. Bunlardan 1.si ve en bilindik olan Cosa Nostra, ikinci Camorra ve Ndrangheta örgütleri.
Cosa Nostra (Sicilya Mafyası)
Cosa Nostra İtalyanca "Bizim İş",Bizim Mesele" anlamına gelir. Cosa Nostra alçak ve yüksek olmak üzere iki zümreye ayrılır. Yüksek Mafya rüşvet ve Büyük ticari faaliyetleri idare ederken Alçak zümre örgütün kirli işlerini yapar.
Cosa Nostra Amerika'daki içki yasağı sonucu kaçak içki ticareti yaparak zenginleşen ve yıldızı parlayan bir mafyadır.
Amerika'da 2 bin 500 aktif üyesi bulunmaktadır,ve faliyetlerine halen devam etmektedir.
Cosa Nostra İtalya'da öyle nam salmıştır ki bazı kaynaklar Fiat'tan sonra onu en büyük İtalyan kurumu olarak kabul eder.Camorra (Napoli Mafyası)
Camorra 200 aile ve 7 bin üyesi ile Cosa Nostra'dan sonra İtalya'nın en büyük mafya örgütüdür.
Camorra'nın hikayesi 1800lü yıllardaki İtalyan hapishane çetelerine dayanıyor ve özellikle uyuşturucu işindeki etkinlikleri ile tanınıyorlar. Mafyanın mazisine bakınca ; 1970li yıllarda Camorra ve Cosa Nostra arasında büyük bir anlaşmazlık çıktı, bu anlaşmazlık büyük bir mafya savaşına dönüştü.
"Camorra Savaşı " adı verilen bu savaşta iki örgütten yaklaşık 400 mafya üyesi öldürüldü. Camorra örgütünden 200 üye bu savaş sonucu Amerika'ya kaçmıştır.Ndrangheta (Calabria Mafyası)
En eski İtalyan mafyalarından biridir.Adını Yunancada ki cesaret ve bağlılık anlamına gelen sözcüklerden alır.
Yaklaşık 6 bin üyesi vardır. Özellikle politik yolsuzluklar ve adam kaçırmaları ile anılan Ndrangheta'nın bir başka faaliyeti de kokain ticareti,Avrupaya giren kokainin yaklaşık %80i Ndrangheta örgütü tarafından kıtaya sokulur.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Dünya Mafyaları
ActionBir gülümseme uzak yol götürür. Ama bir silah ve bir gülümseme ile çok daha uzağa gidebilirsin. Al Capone. Devamı için Takip Edin.