"SIGNOR... Erm, saya nak ke tandas sekejap," ujar Keira. Beginya, mungkin itu adalah satu jalan untuk Keira berjumpa dengan Grace. Bertemu di tandas adalah solusinya.
"Nak aku teman?"
Keira menggelengkan kepalanya. "Tak apa. Saya boleh pergi sendiri,"
"Fine. Kau jalan straight ke belakang tu keluar dari sini. Lepas tu belok kanan. Staff boleh tunjukkan arah toilet dekat kau," kata Evender.
Keira mengangguk faham.
"Jangan lama sangat," pesan Evender sebelum gadis itu keluar dari ruangan yang penuh menyeramkan ini.
Evender mengukir senyuman sinis. Minuman anggur masam itu diteguk tanpa reaksi.
"Tch! Kau memang beruntung, Mr. Delrico. Aku dah banyak korbankan harta aku untuk perempuan ni. Malang betul nasib aku dapat perempuan degil macam ni! Kau tahu, perempuan sial ni pernah cuba nak larikan diri dari aku!" Delcan menolak kepala Grace. Kejam!
"Kau tu yang bodoh! Sebab tu tak boleh kawal hidup dia," Evender tertawa remeh terhadap Delcan membuatkan ahli yang lain juga ikut tertawa.
"Hm, betul lah tu! Rasanya, aku memang kena banyak belajar dari kau lah, Mr. Delrico," Delcan pasrah.
HAMPIR sepuluh minit menunggu kedatangan Grace di tandas. Dirinya juga gelisah, takut jika Evender mencarinya dan akan memarahinya!
Keira ingin pergi dari tandas kerana telah lama menunggu. Namun saat tangannya ingin memulas daun pintu, pintu itu terbuka terlebih dahulu dari luar dan terpaparlah sosok yang sedang ditunggu olehnya sedari tadi.
"G...grace..."
"Keira..." Grace terus memeluk tubuh mungil Keira dan melepaskan tangisannya yang telah lama terpendam. Nasib baik sekarang hanya mereka berdua sahaja yang berada di dalam tandas ini.
"Grace, awak tak apa-apa?" Tangan Keira dengan lembut mengusap perlahan bahu gadis yang empat tahun lebih tua daripadanya.
"Keira... Jantan tak guna tu dah seksa hidup aku. Dia...dia dah hancurkan hidup aku, Keira! Aku dah tahan... Kau pun mesti alami perkara yang sama juga kan? Keira, kita kena pergi dari sini! Kita kena lari dari jantan-jantan tak guna tu! Jom! Kita pergi seka..."
YOU ARE READING
𝐎𝐆 | 𝐄𝐯𝐞𝐧𝐝𝐞𝐫'𝐬 𝐎𝐛𝐬𝐞𝐬𝐬𝐢𝐨𝐧
Romansa𝐌𝐄𝐌𝐏𝐄𝐑𝐒𝐄𝐌𝐁𝐀𝐇𝐊𝐀𝐍 𝓔𝓿𝓮𝓷𝓭𝓮𝓻'𝓼 𝓞𝓫𝓼𝓮𝓼𝓼𝓲𝓸𝓷 ° ━━━━━━ ◦ ✤ ◦ ━━━━━━ ° Tatkala kuasa sudah mengusai diri sesorang itu, apakah yang akan terjadi pada dirinya? Ya. Tamak! Perasaan tamak pasti akan menguasai diri. Evender Delrico...