Sabtu - 6:55 a.mAuliya yang sedang sibuk menyiapkan kerja khususnya mendapat satu panggilan daripada nombor asing .
" Can I help you sir ? tanya Auliya.
" Can I talk to your bos ? " ujar lelaki yang bersuara garau ala-ala orang Sepanyol.
" Auliya ? " tanya Auliya.
" Yes she is. "
" EHEM THIS IS ME AULIYA , how can you not notice me ? " tanya Auliya dalam nada dinginnya.
" Sorry ma'am. I'm sorry. " ucap lelaki itu.
" Hmm what is your fcking problem Jamies ? " tanya Auliya.
" I think...Shiven took my place. " ucap Jamies dalam nada lemah.
" I will handle this problem. Anything else ? " tanya Auliya hendak mematikan telefon tetapi dia terdengar suara yang dia seakan-akan kenal berada di dalam panggilan tersebut.
" I get it "
_________________________________________5:43 p.m.
" Auliya ! " jerit Mahera.
Namun pergerakannya terhenti melihat Auliya yang sedang khusyuk berbual dengan salah seorang CEO terkenal , Encik Asy .
" Saya akan look forward pasal kes ni tapi Encik tahu kan 'bayaran' yang akan dikenakan ? " tanya Auliya.
" I know, that's why I nak you yang 'jagakan' tempat I. " jawab Encik Asy.
" I will. " jawab Auliya.
" Hye Auliya! " jerit Mahera yang berada tidak jauh dari kedudukan Auliya.
Auliya hanya mengangkat tangan dan melemparkan senyumannya.
" Auliya, kau kenal ke dy ni ? " tanya Mahera.
" Yes, why ? " jawab Auliya bersahaja.
" OMO SERIOUSLY ?! EHEMM haii saya Mahera, kawan baik Auliya. " Mahera menghulurkan tangannya.
Encik Asy menyambut huluran Mahera lalu tersenyum.
" Wow nice to meet you Mahera. Umur awak berdua sama eh ? " tanya Encik Asy.
" Haah umur kami sama, 25 tahun and we study kat tempat yang sama juga. " jawab Mahera tersenyum melihat Auliya.
" Wow ! I'm so so so so so shocked. Mudanya kamu Auliya. So that's mean kamu yang paling muda antara semua pemilik- "
" Ehem. Kita nak makan dekat mana ? " celah Auliya.
" Oh maaf Auliya. Oh yes by the way you just need to call me Asy , okey ? "
" Oh boleh ke ? Saya ni orang awam sahaja bukan orang ternama macam awak Encik- "
" No no, please..just call me Asy okey. " Asy terus mencelah ayat Mahera dengan senyuman manis yang menampakkan giginya yang rata tersusun .
" Hehehe baiklah saya panggil awak Asy.. " Mahera tersipu malu melihat senyuman jejaka tampan yang berumur lingkungan 30 tahun itu.
" Sweet-sweet pula kamu berdua ni ye. You both call me single right now . " bebel Auliya seorang diri.
" Eleh Auliya kita merajuk ke tu ? " usik Mahera melihat rakan baiknya membebel seoran diri.
" Eh tiada masa lah nak merajuk. Aku pun adalah. "
YOU ARE READING
𝐇𝐄𝐑 : 𝒑𝒆𝒓𝒔𝒐𝒏𝒂𝒍 𝒂𝒔𝒔𝒊𝒔𝒕𝒂𝒏𝒕 (𝙾𝙶)
Mystery / Thriller-𝐀𝐮𝐥𝐢𝐲𝐚 𝐧𝐚𝐭𝐚𝐥𝐲𝐢𝐚 " Selagi dia tak mati, aku takkan mati. Itu sumpah aku " Konflik antara sahabat. Obses. Dendam. Tikam belakang. Khianat. Semuanya terjadi apabila Auliya menjadi seorang sebatang kara yang kehilangan keluarganya. Wal...