[66] Valkűr

13 3 2
                                    

Cím: Valkűr

Műfaj: Háborús, filmdráma, thriller

Megjelenésének éve: 2008

Időtartalma: 2 ó

Leírás: Claus von Stauffenberg ezredes tudja: a második világháború kimenetele nem kétséges. Csak idő kérdése Németország veresége, amelynek sorsa egy őrült kezében van. Kapcsolatba kerül összeesküvők egy csoportjával, majd kidolgozza a Valkűr fedőnevű hadműveletet, melynek célja a hatalom átvétele, kulcspontja pedig a Führer meggyilkolása. Egy váratlan fordulat azonban felborítja az aprólékosan kitervelt akciót, a résztvevőknek rögtönözniük kell. A megváltozott helyzetben Stauffenberg magára vállalja a Hitler elleni merénylet elkövetését.                                                                                   

Vélemény: Elképesztően érdekes film. Ugyan mindenki sejtheti mi ezen filmnek a végkimenetele, mégis végig megtart egyfajta feszültséget. Be mutaja, hogy milyen apró véletlenek sorozatán múlik, hogy nem másképp alakult a történelem. Azt hiszem, azt nem nehéz kitalálni, hogy igaz történeten alapszik ez a film, és ugyan ez még érdekesebbé teszi, mégis van benne valami nagyon szomorú is. Szerintem tökéletesen sikerült megcsinálniuk ezt a filmet, kidolgozottan és hűen a történelemhez.

Rendezte:

Bryan Singer

Szereplők:

Tom Cruise - Claus von Stauffenberg

Bill Nighy - Friedrich Olbricht

Kenneth Brangh - Henning von Tresckow

Tom Wilkinson - Friedrich Fromm

Thomas Kretschmann - Otto Ernst Remer

David Bamber - Adolf Hitler

Terence Stamp - Ludwig Beck

Eddie Izzard - Erich Fellgiebel

Carice van Houten - Nina von Stauffenberg  


Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Film ajánlóWhere stories live. Discover now