part 11

26 7 11
                                    


Aku yang sedang merenung setiap inci bilik Puan Dawisyia tersentak apabila namaku dipanggil.

" Encik Zefri ? "

" Ya saya Puan Dawisyia. Maaf jika puan panggil saya banyak kali tapi saya tak dengar. Maafkan saya. " 

" Eh tidak mengapa. Saya baru sahaja panggil. "

Puan Dawisyia melemparkan satu senyuman manis kepadaku.

" Esok..hari jadi anak Encik Zefri ye ? " soal Puan Dawisyia inginkan kepastian.

" Iya puan esok hari jadi dia. " jawabku tersenyum.

" Oh baiklah. Saya akan hantar Encik Zefri ke rumah bos saya dan kita sambut di sana sahaja. "

" K-kenapa Puan Dawisyia ? " soalku hairan.

" Bos saya yang suruh sebab dia ada meeting sampai pukul 10:30. Jadi dia tak dapat nak jumpa awak sekarang. " jawab wanita di hadapanku ini ramah.

" Oh, tak menyusahkan ke ? " soalku lagi.

" Lagi menyusahkan kalau awak tak accept. "

" M-maaf. Saya terima. Saya terima " jawabku gagap.

" Awak ni polite lah Encik Zefri. Mesti bos saya terima awak sebagai pekerja dia. "

Aku tersenyum malu.

" Tapi awak nak yang jenis bekerja di dalam syarikat atau di luar syarikat ? "

Aku terdiam dan hairan. Apakah maksud Puan Dawisyia ? Di luar atau di dalam ?

" Ada bezakah Puan Dawisyia ? " soalku lagi.

" Ada. Tapi saya tak boleh bagitahu awak. Saya nak awak sendiri yang deal dengan bos saya. " jawab wanita ini dengan senyuman.

" Baiklah puan. "

" Sekarang awak boleh panggil saya puan tapi kalau awak sudah diterima bekerja oleh bos saya, awak perlu panggil saya madam."

" Oh baiklah puan. "

Puan Dawisyia tergelak kecil dan meneruskan kerjanya.

" Hello Fazril, sediakan kereta di hadapan syarikat bos kita sekarang. Okey terima kasih. "

Aku hanya menatap jam di hadapan mukaku dengan penuh taksub. Lawa. Jam yang berbentuk diamond dan bersinar apabila terkena cahaya.

" Mari kita gerak sekarang. Dah pukul 7:15 dah ni. "

Aku hanya mengangguk dan mengekori Puan Dawisyia dari belakang.

" Awak pergi dahulu. Tunggu saya di hadapan pintu utama. " jerit Puan Dawisyia yang semakin menjauh dariku.
____________________________________________

7:15 p.m

Auliya membelek-belek kertas kerja di hadapannya dengan penuh teliti.

Tok! Tok! Tok!

" Come in. "

" Puan, saya nak pergi hantar Encik Zefri ke rumah puan sekarang. Ada apa-apa yang saya perlu buat sebelum pergi ? " soal Puan Dawisyia.

" Aku nak tanya kau 1 soalan. "

" A-apa dia puan ? " soal Puan Dawisyia takut.

" Diorang tak sampai lagi ke ? "

" Siapa ? " tanya Puan Dawisyia hairan.

𝐇𝐄𝐑 : 𝒑𝒆𝒓𝒔𝒐𝒏𝒂𝒍 𝒂𝒔𝒔𝒊𝒔𝒕𝒂𝒏𝒕 (𝙾𝙶) Where stories live. Discover now