🥀Bab 5🥀

7.3K 248 7
                                    

Hari berganti hari,langit yang cerah bertukar gelap.Kini hari yang dinanti-nantikan oleh Zyan Rafael telah pun tiba,di mana dia dan pujaan hatinya disatukan.

Dia berdiri di hadapan cermin besar yang terletak di dalam biliknya dengan baju pengantin yang tersarung di tubuh tegapnya.Dia melemparkan senyuman yang lebar tanda dia gembira.Dalam dia bersiap,pintu biliknya di buka oleh adik kembarnya.Dengan selamba,si adik berjalan masuk kedalam biliknya.

"Wahh,handsomenya kau Pael."

"Aku memang handsome pun,kau baru tahu ke?"

Zafran Rafiqie menjeling abangnya.Angkat bakul sendiri nampak.

"Aku yang nak kahwin ke kau ni Iqie?"Ujar Zyan Rafeel setelah perasan yang baju adik kembarnya putih sama seperti dia,cuma dia pakai samping manakala adiknya hanya menggunakan baju melayu tanpa samping.

" Mastilah kau.Tanya soalan bodoh pula"

"Bodoh bodoh kau la bodoh."

"Kau la,dah tahu dia yang nak kahwin tanya kita pula humph"

"Dah kau pakai baju macam nak akad nikah.Takde baju lain ke?"

"Mama nak tema putih,Iqie ikutla."

Zyan Rafael mengangguk faham.

"Aku datang sini bukan nak tengok kau berdiri lama-lama depan cermin tu.Mama suruh aku panggil kau."Ujar Zafran Rafiqie.

"Okey jom tak payah kau nak membebel macam mak nenek." Balas Zyan Rafael sambil berjalan keluar dari biliknya di ikuti dengan Zafran Rafiqie.

Sampai di tingkat bawah,Kedua kembar itu menuju kearah orang tua mereka yang sedang menunggu mereka.

"Ha turun pun,"

"Ma Yasmeen belum sampai ke?" Soal Zyan Rafael.

"Belum.Mama tunggu dari tadi.Sepatutnya dia dah sampai subuh tadi.Ujar Puan Sri Rasya.Sepatutnya mereka akan pergi ke rumah Yasmeen tetapi,memandangkan Yasmeen tiada keluarga,mereka pun melangsungkan majlis akad nikah itu dirumah mereka.

"Lambat pula dia ni,takpe kita tunggu dulu,manatahu dia terlewat bangun kan." Ujar Tan Sri Ziyad pula.

Puan Sri Rasya dan dua anak kembar mereka mengangguk setuju.

"Iqie,kamu nampak Liya tak?"Soal Puan Sri Rasya pada anak bongsunya.

"Liya ada dekat dapur tengah masak dengan Mak Leha." Balas Zafran Rafiqie.

"Kamu kata kamu belikan dia baju.Dia pakai tak baju tu?"

"Pakai,tadi Iqie jumpa dia.Dia cantik sangat la ma.Kalau macam ni Iqie nak kahwin dengan dia la."Balas Zafran Rafiqie lagi dengan wajah gembira.Manakala,Zyan Rafael pula sibuk dengan telefonnya.

Mereka masih menunggu kedatangan Yasmeen.Sehingga para tetamu yang di jemput telah tiba.Puan Sri Rasya dan Tan Sri Ziyad mula sibuk melayan tetamu mereka merangkap rakan-rakan mereka.Zafran Rafiqie pula sudah masuk keruang dapur.Buat apa?buat apa lagi kalau bukan jumpa Alya.Dia sibuk mahu menolong walaupun tak tahu apa-apa.

Manakala,Zyan Rafael yang sedang duduk di sofa bersama Carl Ayden sudah mula di serang risau.Mana tak risau.Bakal isterinya belum tiba.Dalam dia berbual dengan Carl Ayden iaitu sepupuhnya.Telefon pintarnya berbunyi tanda ada mesej yang datang.
Setelah membuka mesej itu ternyata dari Yasmeen, bakal isterinya.Tetapi dahinya mula berkerut apabila membaca mesej itu.

" 𝒁𝒚𝒂𝒏,𝒊 𝒎𝒊𝒏𝒕𝒂 𝒎𝒂𝒂𝒇,𝒔𝒆𝒃𝒂𝒃 𝒕𝒂𝒌 𝒅𝒂𝒕𝒂𝒏𝒈 𝒎𝒂𝒋𝒍𝒊𝒔 𝒌𝒊𝒕𝒂.
𝑰 𝒔𝒆𝒃𝒆𝒏𝒂𝒓𝒏𝒚𝒂 𝒕𝒂𝒌 𝒄𝒊𝒏𝒕𝒂𝒌𝒂𝒏 𝒚𝒐𝒖 𝒑𝒖𝒏.𝒀𝒐𝒖 𝒉𝒂𝒏𝒚𝒂 𝒕𝒆𝒎𝒑𝒂𝒕 𝒊 𝒉𝒊𝒍𝒂𝒏𝒈𝒌𝒂𝒏 𝒃𝒐𝒔𝒂𝒏. 𝑰 𝒏𝒂𝒌 𝒚𝒐𝒖 𝒍𝒖𝒑𝒂𝒌𝒂𝒏 𝒊.𝑲𝒊𝒕𝒂 𝒅𝒂𝒉 𝒕𝒂𝒌𝒅𝒆 𝒂𝒑𝒂-𝒂𝒑𝒂 𝒉𝒖𝒃𝒖𝒏𝒈𝒂𝒏 𝒍𝒂𝒈𝒊 𝒎𝒖𝒍𝒂𝒊 𝒔𝒆𝒌𝒂𝒓𝒂𝒏𝒈.𝑳𝒂𝒈𝒊𝒑𝒖𝒏 𝒊 𝒅𝒂𝒉 𝒂𝒅𝒂 𝒑𝒆𝒏𝒈𝒈𝒂𝒏𝒕𝒊 𝒚𝒐𝒖.𝑰 𝒅𝒂𝒉 𝒃𝒂𝒍𝒊𝒌 𝑼𝑲 𝒔𝒆𝒎𝒖𝒍𝒂 𝒎𝒂𝒍𝒂𝒎 𝒕𝒂𝒅𝒊.
𝒀𝒐𝒖 𝒄𝒂𝒓𝒊𝒍𝒂 𝒚𝒂𝒏𝒈 𝒍𝒆𝒃𝒊𝒉 𝒃𝒂𝒊𝒌 𝒅𝒂𝒓𝒊 𝒊.𝑺𝒆𝒎𝒐𝒈𝒂 𝒚𝒐𝒖 𝒃𝒂𝒉𝒂𝒈𝒊𝒂."

Demi Bahagia MuWhere stories live. Discover now