-17-

1K 57 1
                                    

Koran
Ik sloeg de man. Hij was de enisgte die tussen de redding van Lune stond. Rick en ik kwamen erdoorheen. Hij veranderde in een wolf. Ik volgde zijn voorbeeld. Ik rook dat Lune niet ver weg was en ze was bang. We renden naast elkaar naar de plek waar haar geur vandaan kwam. We kwamen bij een schuur. We transformeerden snel terug en deden een broek aan. We hoorden een gil, 'help me!' 'Koran!' 'Rick!'

We sprinten naar binnen. De ladder op. Wat we zagen was vreselijk.

Lune
Hij kwam op me aflopen. Ik kon niet weg! Ik was bang. Hij pakte me beet en duwde me neer. Hij streek mijn haren naar een kant en ging naar mijn nek. Ik gilde. Hij keek me kwaad aan. Ik beet op mijn lip. Hij grijnsde ging naar mijn nek en beet me zachtjes. 'Help me!' 'Koran!' 'Rick!' ja ik was bang en hij was mijn mate. Opeens voelde ik een stekende pijn in mijn nek. Hij had me gebeten. Ik bleef stokstijf stil liggen. Hij ging rechtop zitten. Ik greep naar mijn nek. Ik voelde hoe er bloed langs liep. Ik hoorde voetstappen en Koran en Rick kwamen aangerend. Ze bleven stokstijf stilstaan toen ze mij zagen. Peter keek hen grijnzend aan. Rick begon zwaar adem te halen en rende op hem af. Hij pakte hem beet. Koran rende naar me toe en haalde mijn hand weg. Hij duwde zijn eigen hand erop om het bloeden tegen te houden. Rick trok Peter mee naar buiten en ik was in shock. Ik hoorde nog een keer de valse lach van Peter en toen een krak. Rick kwam terug lopen. Op zijn handen zag bloed. Hij liep naar de deken toe en veegde zijn handen af. Hij keek naar mij, 'gaat het?'

Ik was in shock dus zei niets. Ik hoorde vaag geruis. En wat stemmen die niet tot me door drongen. Ik was gemarkt en was va n hem. Dit teken was één van de tekenen om te laten zien dat je aan iemand toebehoorde. De ander was een ring of ketting of kind. Ik werd opgetild en naar beneden gebracht. Een tijdje later was ik in mijn kamer. Ik lag in bed terwijl er iemand bezig was met mijn wond. Ik was er niet van bewust dat iemand dat deed. Ik viel in slaap. Ik had een nachtmerrie.

Peter kwam door het raam heen en deed dingen met me die ik niet wilden. Ik wilde me verzetten maar mijn lichaam luisterde niet naar me. Mijn lichaam vond het fijn. Maar mijn verstand en wolf zeiden iets anders. Mijn wolf was het eens met mijn eigen gedachten?! Rick was mij mate.

Rick, rick mumrmelde ik. Ik werd wakker schoot rechtop en riep: 'Rick!'

Twee seconden later werd mijn deur opengegooid en mijn vader, Koran en Rick kwamen binnen. 'Lune' zeiden ze geschrokken 'wat is er?'

Ik sloeg mijn handen voor mijn gezicht en begon te huilen.

Rick

Ze zat huilend op het bed. Mijn mate. Ze was gemarkt door een ander. Ze was in shock. Zelf kon ik het ook moeilijk bevatten. Maar ik kon iets anders moeilijk bevatten. In een of andere trans had ik Peter vermoord. Landon ging naast Luns zitten en trok haar tegen zich aan. Hij gebaarde dat hij even alleen wilde zijn met haar. We knikten en liepen weer naar beneden. We gingen weer op de van zitten. Ik naast mijn vader en Koran naast zijn vader. 'Wat was er' vroeg mijn vader.

Ik schudde mijn hoofd en haalde mijn schouders op, 'geen idee.'

Koran zuchtte, 'ze is in shock.'

Ik knikte. In gedachten verzonken zat ik op de bank totdat alfa Landon terug kwam. 'Rick' zei hij.

Ik keek hem aan, 'ja?'

'Lune is in shock en misschien is het beter om haar een maandje met rust te laten.' 'Wij allemaal.' 'Ook jij Koran.'

Koran wende zijn blik af en knikte.

'Dus ik stel voor' begon hij zijn verhaal weer 'dat jullie over een maandje weer terug komen.' 'Dan is ze wel weer een beetje over de shock.'

Iedereen knike. Ik stond op, 'laten we dan maar gaan.'

'Het spijt me' zei Landon 'maar het kan niet anders.'

Ik keek hem even aan en knikte. 'Ik begrijp het.'

Hij glimlachte en liet mij, mijn vader en bèta Nicolaas uit. In de auto waren we stil. Ik vond het niet fijn om Lune zo achter te laten. Ik wilde het portier open gooien, uit de auto springen en terug rennen. Maar ik wist dat alfa Landon gelijk had. Ze had even rust nodig.

the white wolfWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu