3- Paramparça

1.3K 92 30
                                    

İnsanların hayattan bir beklentisi olur daima. Hayatlarını yaşarken, sürekli bunu beklerler. İsterler. Olmayacağını bilseler de, umut etmeye devam ederler. Hayat onlara istedikleri şeyi vermek yerine, elindekileri de alırken, insanlar hâla istemeye devam ederler.

Benim ise şu hayattan tek beklentim daha fazla uyku !

Fakat ben bunu isterken, hayat ve onun iş birlikçisi okul, uykumu engellemek için her şeyi yapıyor. Uyku zamanımı kısıtlayıp, sabahın köründe okula getirmek gibi !

Madem sabahın köründe okula getiriyorsunuz, bari sıraları biraz daha yumuşak yapın. 12 yıllık tecrübelerime dayanarak söylüyorum bunları. Hiç rahat ve konforlu drğil yani. İnsan biraz bizi düşünür değil mi ? Böyle tahtadan ve sert olursa çocuklar nasıl rahat uyku çeksin der insan.

Birde yok efendim neymiş, öğrenciler sıraları resim defteri sanıp karalıyorlarmış. Suç sizin ! Sıraları yastıkla felan kaplayın, bakın bakalım kim karalama zahmetinde bulunuyor ?

Sınıfta önde oturan atar uyur, ortada oturan bakar uyur, arkada oturan yatar uyur. Bende arkada oturduğumdan yatıp uyuyabiliyordum.

Okul ile ilgili sitemlerimi Bozok Hocanın bağırarak ders anlatması bölmüştü. Ders biyolojiydi ve konumuz Bitki Hücreleriydi.

"Şimdi kim bitki getirdi ?"

Bozok Hoca dünden istediği bitkiyi soruyordu. Sınıfımızın ineği Almeda parmak kaldırdı. Sırasının altından çıkardığı yoğun kokulu naneleri alıp Bozok Hocanın yanına gitti.

"Buyrun hocam"

Bozok Hoca naneyi eline alıp inceledikten sonra naneyi Almeda'nın eline tıkıştırdı.

"Bu olmaz. Geç yerine !"

Almeda şok olmuş gözlerle Bozok Hoca'ya bakarken, hocamız çok ciddi duruyordu. Almeda'nın dolan gözlerini fark ettiğimde usulca yerine geçti.

"Başka getiren ?"

Bozok Hoca tekrar bir soru yönelttiğinde benim arkamda oturan Murat el kaldırdı. Ardından çantasını açıp içinden bir patates çıkardı.

Evet patates.

Murat, Hocaya patatesi götürürken bütün sınıf hunharca gülüyorduk. Murat patatesi hocaya verdiğinde hoca da sırıttı.

"Aferin lan patates"

Aniden gözümü kapıya yönlendirdim. Hasan hocanın gelip,"üslup lütfen" diyeceğini sansam da öyle bir şey olmadığı için mutluydum.

Derken aklıma Murat'ın patatesi nerden bulduğu geldi. Kesinlikle gelirken "Patateeessss, Soğaaann" diye anıran, büyük ihtimalle Bozok hocanın akrabası olduğunu düşündüğüm adamdan çarpmıştı.

Zaten şu hayatta 2 şeyi anlamamıştım. Birincisi, Türk dizilerinin yeni bölümü başlarken, özet adını verdikleri bir önceki bölümü eksiksiz yayınlayıp, bizi saatlerce ekranda çürütmeleriydi. İkincisi ise Bozok Hocanın patatese duyduğu ilgiydi.

Bilen varsa bana da söylerse mutlu olurum.

***

"Ya kafama vurmayı keser misin !"

Murat kahkaha atarak Merve'ye vurmaya devam etti.

"Ne istiyorsun kızdan Murat !"

Murat bana dönüp dudağını büzüp cevap verdi.

"Çünkü esprilerime gülmüyor"

Gözlerimi devirdiğimde Merve suratına bezmişlik ifadesi verip konuştu.

Her Nefeste Sen (SurvivorAllStar)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin