Seorang pendosa bertemu lelaki yang bermati - matian mengejar cinta Allah . Tetapi bukan masanya untuk mereka bertemu .
Tanpa sengaja dia terpaksa menjauhkan diri dari Arwa untuk menjaga dirinya dan ikhtilat antara mereka berdua tetapi mampukah dia ?
Kemungkinan besar yang menanti mereka tetapi Allah lebih tahu ape yang terbaik untuk kita , kita mampu merancang tapi perancangan Allah jauh lebih baik dari perancangan kita
Terasa berat di hati melepaskan tetapi apapun jua mengikhlaskan lebih baik bukan?
[ REMINDER ⚠️⚠️⚠️ ]
Maaf kalau ada kesalahan penggunaan , imbuhan , atau tersalah tafsir , jika masih ada kekurangan dalam penulisan saya ni boleh komen dan tegurlah saya , kita semua ni sedang mencuba menjadi lebih baik dari ini . Harap kita sama - sama mengingatkan diri kita tentang dunia akhirat . Kemungkinan juga saya akan kurang aktif untuk menyambung penulisan saya di sini apa apa boleh tekan link di bio untuk lebih lanjut tentang Arwa dan Zack ^^ selamat membaca . Maafkan saya kalau ad tersalah atau tersilap menggunakan ayat ayat suci Al - Quran di sini . Harap maklum boleh tegur saya dengan hal berkenaan . Terima kasih sebab sudi membaca cerita saya .
by
@dnlostzz"Fi hizillah Fi Amanillah Arwa"
Muhammad Akeem Zaqwan"Trust me i won't break your heart like your past did Arwa , i promised ."
Muhammad Akeem Zaqwan"Kalau setakat hadir menambahkan luka , lebih baik pergi tanpa memulakan langkah mencipta cerita ."
Arwa Aniyya"I'm not good being romantic in words but let me proof it with my actions ."
Zack Aryann Ghizran"Jangan nak berpura - pura Arwa kau kena ingat siapa yang bertopengkan syaitan."
Muhammad Akeem Zaqwan"Jaga mulut kau dan cermin sikit diri sebelum kau nak kutuk dia , dia isteri aku bukan barang kau boleh campak macam sampah"
Zack Aryann Ghizran"Aku dah berjanji pada diri aku dan Allah aku akan bimbing kau sehingga ke syurga , aku takkan kecewakan kau Arwa , percayakan aku tolong? Aku akan cuba menjadi suami yang terbaik pernah ada untuk kau , berada di sisi kau , aku akan terima segala kekurangan diri kau , izinkan aku merawat hati yang telah lama terluka tu , izinkan aku mencintai kau kerana Allah . Biarlah Allah uruskan segala-Nya tentang kita bersama atau tidak hanya Allah yang tahu apa yang akan jadi dekat kita .
Zack Aryann Ghizran" Ya Allah kau jagakanlah dia untuk aku , Ya Allah , aku mencintai satu Hamba-Mu setiap kali aku mendengar namanya , diam-diam aku tersenyum , lalu aku mengatakan jagakanlah dia untukku, tetapi pada saat ini aku sedang perbaiki diriku menjadi lebih baik , supaya diriku tidak terdorong dalam perkara maksiat , dan jika memang benar dia ditakdirkan untukku , maka Kau jagakanlah dia untukku "
Arwa Arziyyaوأفو ض أمر ي إلى آلله
"Dan aku menyerah kan urusanku kepada Allah"
(QS Al GHAFIR 44)
YOU ARE READING
Syurga Terakhir
Romance" Fi hifzillah Fi amanillah " " May Allah let us meet in the best version my dear " " Finally.. Allah has answer my prayers and that answers was You Arwa Arziyya " 4 Tahun dia meninggalkan gadis itu atas sebab tertentu malah tanpa berjumpa , berb...