CHAPTER 21˚➶ ⋆

604 46 4
                                    

FARELL yang sedang duduk di atas sofa hanya bermain dengan telefon miliknya. Sesekali juga gadis di sebelah dikerling. Tak reti duduk diam langsung gadis itu, seperti cacing kepanasan! sekejap-sekejap bergerak ke sana, sekejap- sekejap bergerak ke sini. Adoi!

"Lama betul mummy ke tandas. Apa lah yang dibuatnya," gumam gadis itu perlahan namun jejaka di sebelah masih dapat mendengar kata-kata yang keluar dari bibir mungil itu.

"Arbelle," panggil Farell apabila melihat gadis itu menghentakkan kakinya beberapa kali.

"What?"

"Kau rasa, apa tugas yang aunty nak kita buat esok?" soal Farell seraya meletakkan telefonnya di atas peha. Dia menoleh ke arah gadis itu.

"You tanya i macam i ni tahu pulak." Lain pula yang dibalas oleh si gadis. Ternaik sebelah kening Farell.

"Nah, I'm just asking," kata Farell sebelum dia membawa pandangan ke arah telefonnya semula.

"Tapi kan Farell,"

"Macam mana kalau mummy nak kita buat something yang kita sendiri tak mampu nak buat?" ujar Arbelle tanpa menatap jejaka itu. Berkerut kening Farell mendengar kata-kata gadis itu. Kepalanya kembali menoleh ke arah sebelah.

"What do you mean?" tanya Farell. Apa je perkara yang dia tidak boleh lakukan?

"I mean like, macam kita kena..." Perlahan-lahan Arbelle mrmbalas tatapan jejaka itu. Ternaik sebelah kening Farell apabila gadis itu tidak meneruskan kata-katanya.

"Kena buat apa, Arbelle?"

"Kita kena..." Takut-takut gadis itu untuk menyambung kata-katanya.

"Hm?"

"Kita kena kahwin paksa!" kata gadis itu sambil kepalanya laju menoleh ke arah jejaka itu. Tercengang Farell apabila mendengar perkara yang dia tidak langsung dia sangka akan keluar dari celahan bibir mungil itu.

"Macam mana, Farell?! I taknak kahwin dengan you!" gelisah gadis itu berkata. Perlahan-lahan Farell meraup wajahnya sebelum menghamburkan ketawa macho yang cukup besar.

"Waitbagi aku masa untuk gelak dulu," ujar jejaka itu dengan sisa tawanya. Ada cebikan kecil di wajah gadis itu melihat Farell di hadapannya sedang ketawa. Apa gelak pulak?!

"Ei! Sekarang ni i tengah serious tahu tak? You boleh pulak gelak!" kata gadis itu sambil merenung tajam ke arah jejaka yang sedang galak ketawakannya.

"Hey!!" Arbelle menepuk kuat lengan Farell.

"Okay-okay!" Kali ini, Farell berhenti ketawa sebentar.

"Takmacam mana kau boleh fikir sampai jauh macam tu sekali? Kau ingat ni drama melayu ke nak main kahwin paksa macam tu? Banyak sangat drama romance yang kau tengok ni," ujar Farell sebelum kembali mengeluarkan tawa. Memang semua perempuan suka tengok drama ke?

Teringat pula Farell dengan adiknya di rumah.

Kaki K-Drama.

"I tak tengok drama okay? Especially drama melayu! Asyik-asyik cerita tentang curang dan dera aje!" ujar gadis itu tidak puas hati.

𝐇𝐞'𝐬 𝐌𝐲 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝 | 𝐎𝐆Where stories live. Discover now