Pokud se Severus domníval, že jeho rozhovorem s vědomím Harryho Pottera se překvapení toho dne skončily, velice se mýlil a poznal to hned, jakmile vystoupil z krbu na ošetřovně. Ředitel s Poppy stáli na druhém konci ošetřovny a Loddová, s rukama poslušně zvednutýma, naproti Potterovi, který na ni mířil hůlkou.
„Co se stalo?“ zeptal se ředitele, aniž by se pohnul.
„Zaklínadlo, které Harry nechtěně použil mu velí, aby ochránil pana Weasleyho. Jakmile se Poppy s Herm pokusily odejmout z pana Weasleyho jeho kletbu, Harry zaútočil a znehybnil Herm. Bohužel se k nim nemohu přiblížit a žádná kouzla se k nim nedostanou,“ odpověděl Brumbál a Severus vzápětí pocítil tlak na svou nitrobranu a povolil ji.
„Vím, co Harry udělal špatně a jak to zvrátit. Cílem jeho útoku jsem pouze já, nikoho jiného si nevšímal. Obrannou bariéru jsem vytvořila já, vy jí můžete projít. Potřebuji zaklínadlo z té knihy.“
Cítil, jak prošel bariérou a pokračoval dál, dokud nestanul přímo vedle Loddové.
„Nebudu se ani ptát, co vám trvalo tak dlouho,“ povzdechla si Loddová, „protože momentálně je důležitější, že jste konečně zpátky, pane Snape. V té knize by někde kolem strany třista mělo být kouzlo na ochranu osob blízkých. Jestli si dobře pamatuji, tak tím, že ho použil na sebe, způsobil opačný efekt.“
Severus listoval knihou a koutkem oka sledoval Harryho. Vypadal stále stejně nepřítomně, jen neseděl, ale stál. Stál a mířil hůlkou na Herm. V tu chvíli si Snape plně uvědomil význam slov, která Loddová pronesla.
„Chtěl ochránit vás?“
„Ano, přestože jsem mu to výslovně zakázala, podvědomě mě chtěl chránit a kdybych v tu chvíli byla v místnosti s ním, tak by se to tomu bláznovi povedlo,“ odpověděla Loddová.
„Proč?“
Jednoduchá otázka, přesto se Herm zdráhala na ni odpovědět. Předpokládala, že si vyslechne další přednášku na téma vystavování studentů nebezpečí a o to nestála.
„Teď je důležité dostat Harryho zpátky mezi nás, pane Snape.“
Snape nebyl hlupák, proto během hledání správné strany, znovu promluvil.
„Nechte mě hádat, Loddová. Tu kletbu na Weasleyho uvalil Sergej a jejím úkolem bylo vás zabít. Potter to zjistil a chtěl vás zachránit, to je přesně jeho styl.“
„Jste hrozný, pane profesore! Člověk před vámi nic neutají. Bohužel je to tak. Tu kletbu do Weasleyho vložil Sergej osobně, ovšem nejspíše ji geneticky upravil, aby uškodila pouze pravé Herm Loddové. Díky tomu jsem stále naživu. Ron řekl, že mě zabije a Harry zpanikařil. Nemohu ho za to vinit. Momentálně mě trápí něco zcela jiného, uhádnete co?“
Severus konečně nalezl příslušnou stranu a začal hledat správnou formuli pro zrušení zaklínadla. I během toho byl schopen přemýšlet nad otázkou Loddové. Co jí trápí? Procházel si všechny události a informace, které měl, aby zjistil, o čem mohla mluvit.
„Někdo musel Sergejovi říct, že zde budete.“
„Přesně tak. O tom, že nastupuji do Bradavic věděli pouze zdejší profesoři a lidé z řádu. Na ministerstvu se jednalo o utajenou informaci, kterou měl k dispozici pouze Popletal, ta růžová mrcha a Lucius. Oni usilovali o to, abych sem nenastoupila, takže pochybuji, že by byli v kontaktu se Sergejem. Zbývají tedy profesoři a členové řádu. Profesorům na této škole věřím, všichni stojí za Brumbálem, tudíž to musí být někdo z řádu. A to je velký problém, protože nevíme, jaké informace vynáší ven,“ odvětila klidně Loddová.
ČTEŠ
Silnější než magie ( SNARRY)
Фанфик„Láska je mocnější než magie," řekl jednou Albus Brumbál a znovu se o svých slovech přesvědčil, ovšem jinak než by si býval přál. Ve chvíli, kdy se v jeho kanceláři objevila nečekaná návštěva si přál, aby se v tomto svém názoru jedinkrát mýlil, prot...