ғ ᴀ ʜ ɪ ᴍ | 7

2.6K 111 2
                                    

TINGGAL tiga hari lagi Liyanna akan sah menjadi milik Fahim yang mutlak

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

TINGGAL tiga hari lagi Liyanna akan sah menjadi milik Fahim yang mutlak.

Bermaknanya sudah cukup 2 bulan dia dan Fahim bertunang tapi kadang-kadang je mereka boleh jumpa dengan Fahim disebabkan kerja.

Barang kahwin pun dah settle semua tinggal akad nikah je lagi.
"Liya inai kau tu dah kering. Pergi lah basuh"

Liyanna mendengar Mia membebel.
Sekarang ni mereka sedang berada di rumah Puan Sri Sofea untuk majlis berinai.

"Kejap nak pergi basuh lah ni"
Liyanna mengatur ke langkah ke singki untuk membasuh tangannya yang dipenuhi oleh corak inai lalu dia terserempak dengan sepupu Fahim.

'Eleh nak jeling dekat aku konon ape ingat aku takut'
Liyanna melihat sepupu Fahim yang sedang menapak ke arah nya dengan wajah yang mendatar.

"It's you"
"Ye saya lah bakal isteri kepada sepupu awak yang awak selalu tergedik-gedik tu"

"Watch your mouth girl"
"I don't care"
Betullah apa yang Liyanna cakap kan perempuan tu je yang tergedik-gedik dekat Fahim.

"Ohh sebelum saya lupa untuk memberitahu, kepada Cik Khairina Arissa lepas ni awak tak boleh dah nak panggil Fahim tu abang sebab panggilan abang tu saya seoranb je boleh panggil maklumlah nak jadi isteri"
Khairina mengetap rahangnya tatkala melihat Liyanna menjeling kearah nya.

Dia akan buat apa saja untuk mendapatkan Fahim.
"One day i will take your husband"
"Omg it sound so scary"

"Oh saya nak pergi basuh tangan nanti tak cantik tangan ni lepastu mesti tak sedap Fahim nak cium"
Liyanna menjeling ke arah Khairina sebelum dia berlalu pergi meninggalkan Khairina yang sedang memandangnya dengan riak yang tidak puas hati.

**

AKHIRNYA hari yang dinanti-nantikan iaitu majlis perkahwinan Liyanna dan Fahim.

Liyanna hanya memakai dress kahwin yang berwarna putih berserta shawl berwarna putih make up pun natural je setakat nak kahwin. Nanti majlis persandingan nanti dia pakailah lawa-lawa mengalahkan Elsa.

"Liya kau dah siap belum? kita nak bertolak dah ni"
Jannah mengetuk pintu lalu menyoal Liyanna.
Dia tidak sangka bahawa kawannya akan menjadi isteri orang dah tak boleh nak melepak dah lah lepas ni.

Mereka akan membuat majlis akad nikah di masjid terdekat manakala majlis persandingan iaitu esok mereka akan membuatnya di dewan yang terbuka.

Tu pun Puan Sri Sofea yang suruh buat dekat dewan katanya biarlah special sikit untuk anak tunggal kesayangannya.
"Ye kejap aku nak turun dah ni"
Liyanna melangkah turun ke bawah berserta dengan senyuman yang manis di wajahnya

"Tu kakak dah turun"
Dayanna berkata sambil memandang ke arah kakaknya.
Namun dalam diam dia menahan diri daripada menitiskan air matanya apabila kakaknya sudah ingin menjadi isteri orang.

Fahim:Attractive Husband [C]Where stories live. Discover now