USAI sahaja Liyanna mandi dia terus melangkah ke katil lalu merebahkan belakangnya di atas tilam.
Liyanna hanya termenung ke arah siling kosong seketika dia terbayangkan wajah sedih milik uminya pada waktu upacara pembatalan air sembahyang tadi.
Liyanna tersenyum sendiri sebelum matanya mula-mula memejam sehinggalah dia terlena.
LIYANNA tersedar tatkala dia mendengar satu suara garau yang sedang memanggilnya.
"Sayang bangun, dah solat Isyak ke belum?"
Liyanna masih lagi dalam keadaan mamainya.Fahim tersenyum nipis sambil memandang kearah wajah isterinya yang bersih tanpa secalit make up pun
"Bangun solat Isyak dulu lepastu kita turun makan dengan mama dan papa dekat bawah" Liyanna terus mengangguk sebagai jawapan
Dengan langkah yang ringan dia melangkah turun dari katil untuk pergi mengambil wuduk.
SELESAI saja solat Liyanna terus melangkah turun ke bawah dengan memakai telekung berwarna putih.Dia melihat Fahim yang sedang ralit menonton tv
"Abang, Liya is mengantuk"
Rengek Liyanna di hadapan suaminya.
Liyanna menyimpan tawanya apabila melihat reaksi Fahim yang terkejut dengan kehadirannya di hadapan dengan bertelekung putih sama seperti lembaga"Allah sayang! Terkejut abang ingatkan lembaga mana lah tadi"
Liyanna hanya tersengih seperti kerang busuk di hadapan suaminya"Come here"
Fahim memanggil Liyanna duduk di tepinya Liyanna apa lagi bila orang offer duduk terus lah"Don't sleep sayang you should eat first let's go"
Memang Liyanna tak makan sejak dari tadi lagi akibat kepenatan dengan makanan-makanan sekali dia lupa yang Liyanna ingat hanya tidur ajeLiyanna mengangguk sebagai jawapan. Malas nak bersuara sebab sekarang ni memang dia dikuasai dengan rasa kantuk.
**
HARI ini adalah majlis persandingan Liyanna dengan Fahim. Jantungnya sekarang tak usah dikata memang berdegup dengan laju mengalahkan helikopter yang berterbangan.
Liyanna memakai dress yang berwarna peach berserta bawal yang berwarna peach.
Make up Liyanna tak de lah tebal sangat sebab dia ni bukan jenis yang suka berdandan.
Liyanna mengatur langkah ke arah Fahim.Fahim memakai baju yang sama dengannya beserta dengan songkok yang berwarna hitam tak lupa juga corak bulan yang berada di songkok itu."Hi sugar you look so beautiful today"
"Hari ni je ke?"
Soal Liyanna. Saja je nak manja-manja gitu dengan suami sendiri cehh.."Nope, you always beautiful"
Omg dalam perut Liyanna ni dah ada rama-rama yang sedang berterbangan"Jom masuk orang ramai dah tunggu abang dan bidadari abang masuk"
Liyanna hanya mengangguk sebelum dia merasakan tangan Fahim bergerak merangkul pinggangnya dengan erat
YOU ARE READING
Fahim:Attractive Husband [C]
Ficción General[𝐓𝐄𝐍𝐆𝐊𝐔 𝐌𝐎𝐇𝐃 𝐅𝐀𝐇𝐈𝐌 𝐗 𝐍𝐈𝐊 𝐋𝐈𝐘𝐀𝐍𝐍𝐀] Dia...... Tengku Mohd Fahim seorang jejaka yang memiliki rupa paras yang mampu menggoyahkan iman mana-mana perempuan yang melihatnya kena pula dengan pekerjaannya sebagai seorang airforce ...