Huoli

61 9 2
                                    

Jimin nk. Seuraavana päivänä
Olin lähtemässä toimistosta huoneeseeni, mutta ohjaaja pysäytti minut. "Jimi jää tähän hetkeks." Ohjaaja sanoi. Kaksi muuta ohjaajaa lähtivät toimistosta ja huomasin kun he menivät huoneeseeni. "Mitä te teette?" Kysyin. "Jimi." Ohjaaja sanoi. "Miks ne meni mun huoneesee?" Kysyin. "Koska sä oot taas viillelly ittees, ni meiän pitää nyt ratsata sun huone." Hän sanoi.

"Mitä? Vaan koska viiltelin?" "Meiän pitää pitää huolta siit et sä et satuta itteäs. Tää on sun turvallisuuden kannalt." "Pari haavaa, mitä sitte? En mä niihi kuole." "Jimi sä itekin tiiät et toi on vaarallista." "Just, iha sama." Sanoin ja lähdin. "Jimi!" Ohjaaja huusi ja tuli perääni. "Mä lähen kouluu." Sanoin. "Me ei voida päästä sua yksin bussil." "Sä et oo tosissas! Viiltelin kerra ja yhtäkkii oon tarkkailus?!" "Oot vaaraks ittelles tos mielentilas, joten meil ei oo vaihtoehtoi. Mä vien sut kouluu." Hän sanoi ja haki autonavaimet.

Time skip
Nousin pois autosta ja ohjaaja myös. "Mitä sä teet?" Kysyin. "Saatan sut sisäl, mun pitää puhuu sun opettajal." Hän vastasi. "Sä et saata mua sisäl." Sanoin ja lähdin kävelemään sisälle ohjaaja perässäni.

Päästyäni sisälle, kävelin Leon luokse. Ohjaaja käveli opettajan huoneeseen. "Kui sun ohjaaja on tääl?" Leo kysyi. "En tiiä." Valehtelin. Leo vain nyökkäsi. Huomasin Nikin ja hän näytti olevan taas sekaisin. "Tuun koht takas." Sanoin ja kävelin Nikin perään.

Poika käveli ulos ja minä menin perässä. "Niki." Sanoin. Poika pysähtyi ja kääntyi minua päin. Nähdessään minut, hän alkoi hymyilemään. "Enkeli...mitä sä?" Hän kysyi. "Mitä oot ottanu tänää?" Kysyin. Hän hymähti. "Vähä kaikkee, kui? Ooks huolissas?" "Et vaa vaikuta selvält." Sanoin. "En mä oo ikinä." Hän sanoi ja istui maahan. Istuin hänen viereen.

Nikin nk.
Käänsin pääni Jimiä päin ja jäin katselemaan hänen sivuprofiilia. Miten joku voi olla noin täydellinen. Mietin. Siirsin katseeni hänen käsiin ja virnistin. Damm. Mietin. "Miks sä virnuilet?" Jimi kysyi yhtäkkiä. "Jaa a, oot ihan vitun hyvännäköne." Sanoin, mistä poika punastui.

"Mitä teet tänää?" Kysyin. "En mitää." Hän vastasi. Nyökkäsin. "Lähe mun kaa ulos." Sanoin. "Ulos? Kavereina?" Hän kysyi, josta aloin nauramaan. "Voi ne mun puolest olla treffitki."Sanoin hymyillen. "Katon jos pääsen." Hän sanoi. "Sanot vaa porukoil et meet hyväväkösen jäbän kaa treffeil, ni eiköhä ne päästä." Vitsailin, mutta Jimi ei nauranut.

Katselin poikaa ja huomasin hänen koko olemuksen muuttuneen. Naurahdin hermostuneena, sillä en ollut varma olinko suututtanut hänet. "Onks kaikki ok?" Kysyin. Jimi oli hetken hiljaa ja alkoi sitten nauramaan. En tiedä olinko niin sekaisin että kuvittelin, mutta hänen nauru kuulosti väkinäiseltä ja teennäiseltä. "Toi oli hyvä." Hän sanoi. Hymähdin. "Älä säikyttele tollee." Sanoin nauraen. En nauranut oikeasti, teeskentelin ettei Jimi huomaisi että minä huomasin hänen teeskentelevän. "No mut mä lähen tunnil." Jimi sanoi, nousi ylös ja lähti. "Vittu. Olis pitäny vaa pitää pää kiinni." Sanoin itselleni.

Jimin nk.
Istuin vessan lattialla ja raapisin haavojani auki. Silmistäni valui tahtomattani kyyneleitä. Eihän Niki tiennyt ettei minulla ole vanhempia, ei hän tiennyt mitä vanhemmilleni oli tapahtunut, joten en ole hänelle vihainen.

Katsoin kun veri valui haavoista, mutta en lopettanut raapimista.

Nikin nk. Time skip
Istuin luokan perällä ja katselin Jimiä. Halusin pyytää anteeksi häneltä, mutta en osannut tai edes kehdannut. Huokaisin ärtyneenä.

Pyrittelin kynää kädessäni ja mietin mitä sanoisin Jimille. Ajatukseni kuitenkin katkesi kun kännykkä värähti taskussa. Otin kännykän käteeni ja huomasin Adamin laittaneen viestiä, joten en vastannut. Jättäis mut vaa rauhaa. Mietin. Kännykkä värähti pari kertaa uudestaan, kunnes se alkoi soimaan. "Niki, puhelimen pitäis olla äänettömäl." Opettaja sanoi. Otin puhelimen taskustani ja se oli Adam joka soitti. "Mun o pakko vastaa, se o mun mutsi." Sanoin. "Hyvä on." Opettaja sanoi. Lähdin luokasta.

-puhelu-

Niki
"Mitä vittua sä haluat?"

Adam
"Et vastannu mun viesteihi."

Niki
"Oon koulus ja mul ei oo mitään asiaa sul."

Adam
"Oon täs parkkiksel, tuu tänne ni puhutaa kasvotuste."

Niki
"Etkö kuullu mitä sanoin? Mul ei oo mitää asiaa sul, joten anna olla."

Lopetin puhelun ja menin takaisin tunnille. Laitoin kännykän äänettömälle ja laitoin sen sitten taskuuni.
————————
Sanoja: 642

Lets be broken togetherWhere stories live. Discover now