Opperation Luftrensning 4

5 0 0
                                    

Logg: Kevin 8/6 2234

Två stora fläktar med filter startade sitt insug av den förorenade luften.
Den rena luften pressades sedan ner i stora tuber nere i berget under oss.
Och smutsen stannade kvar i behållaren.

" Stacy kan du tänka dig att det finns en hel stad gömd innan för bergets väggar? Och här ute växer det inte ens ogräs."

"Kevin nej det kan jag inte. Och att vi kan odla mat där inne är rena vetenskapen. Bara fläktarna fungerar så går allt runt. Men jag föredrar att vara här ute, det är mera öppet och fritt. Och jag hoppas att det blir bättre." Sa Stacy.

Logg :Stacy ????

Stacy tänkte på när hon var liten när hon och Rafa satt i gräset och blåste på dom döda Maskrosorna i ansiktet på varandra. Mamma hängde upp tvätten och fröna dom flög iväg med vinden nästan magiskt runt henne. Hon kunde länge sitta och titta på sin mamma när hon sjöng och gjorde sina sysslor.

"Stacy är du med? Hallå? Vi måste gå in nu."

"Oj jag drömde mig bort ett tag förlåt."

"Jag märkte det vad tänkte du på om jag få fråga?"

"Jag tänkte på när jag och Rafa var små bara allt var så annorlunda. Man kunde vara ute i gräset och blåsa gamla maskrosor"

"Barndomen och andra minnen är det vi får leva på just. Vi måste hålla upp hoppet det måste ju bli bättre nån gång."

Vi gick in i en lucka som fans nere på marken. Den var tung så det krävdes två st stycken för att lyfta den och man behövde låsa upp den från in sidan.

" Hej löjtnant. Tack för att du släppte in oss."

" Visst ingen orsak. Ska ni ut och söka i byggnaderna efter överlevande klockan fem?"

"Jag vet inte om det är jag som står på listan men jag ska kolla det sen.
Ska du med Raffa?"

"Jag har hand om köket idag. Kanske i morgon? Stacy du kan ju ta min plats idag om det går bra?"

"Jag det kan jag göra käre bror.
Vilken tur om jag hade varit kvar i köket så skulle det blivit katastrof.
Dom flesta säger att jag är värdelös på att laga mat, men det var inte mitt fel att någon hade öppnar peppar burken och skulle vara lite skojig. "

"Ha ha det var ju du själv som skulle skoj med dom andra. Hämta dina saker så förbereder vi tills vi ska ut igen."

Stacy gick och jag stod kvar vid Raffa och funderade lite på om jag skulle säga något till han.

Lång väg hemWhere stories live. Discover now