"Woi, bangun-bangun kau nak nikah esok takkan tak buang lagi perangai lama. Jangan buat hal..kau buat hal siap kau!!" ujar Hayyan Harith kepada adik bongsunya.
"Eh,aku tahu lah aku yang nak nikah bukan kau,sibuk je" ujar Hayyan Fawwaz sambil mencebik.
*Hayyan Fawwaz*
"You,i nak cakap something boleh?" soal Zarith Sofea.
"Cakap jelah,i dengar je ni" jawab Hayyan Fawwaz.
"Perempuan ni siapa?" Soal Zarith Sofea sambil menunjuk gambar di telefon pintarnya.
"U-urm,you ni kawan i je..janganlah risau" jawab Hayyan Fawwaz sambil menundukkan kepalanya ke bawah.
"Kawan?..you tahu kan kita nak nikah esok you still berhubungan dengan dia..you lebih pentingkan dia dari i !!" kata Zarith Sofea sambil membentak.
"You kenapa?..apa masalah you sekarang ni?" Soal Hayyan Fawwaz dan reaksi muka seperti tiada apa-apa yang berlaku.
"You tanya i kenapa?..senang cerita macam ni lah lebih baik kita stopkan hubungan kita sampai sini i dah penat! You asyik lebihkan orang lain berbanding diri i" kata Zarith Sofea.
"Okey,fine kita putus dah tu yang you nak sangat kan!" ujar Hayyan Fawwaz dengan nada yang tinggi. Hancur hati seorang wanita yang bernama Zarith Sofea apabila seorang lelaki yang dia cintai kata begitu.
"Okey,fine" ujar Zarith Sofea sambil menahan air matanya mengalir dipipi gebunya. Zarith Sofea angkat kaki dan beredar dari situ.
"Bodoh punya jantan,kau sanggup putuskan hubungan semata-mata untuk perempuan bodoh tu" ujar Zarith Sofea sendiri.
Ketika mengelus pipinya yang mengalir airmata itu tidak sangka dia terlanggar bahu seorang lelaki iaitu abang bekas tunangnya."Eh,minah ni buta ke?" Soal Hayyan Harith sambil menurunkan cermin mata hitamnya.
"U-urm,sorry-sorry..saya tak sengaja maafkan saya" ujar Zarith Sofea sambil menundukkan pandangan ke bawah.
"Eh jap-jap ni Zarith Sofea kan tun-" tak sempat nak habiskan ayat di potong oleh Zarith Sofea.
"Bekas tunang, Encik Hayyan" ujar Zarith Sofea.
"Eh kenapa pula?..dia ada buat hal ke?" Soal Hayyan Harith.
"Haah, dia curang and up kitaorang putus" ujar Zarith Sofea.
"Panas ni jom duduk dekat cafe tu at least boleh minum-minum,kan?" ujar Hayyan Harith sambil mengajak Zarith Sofea.
"Ha,jomlah kita..saya memang dahaga ni" ujar Zarith Sofea sambil menuju bersama dengan Hayyan Harith ke kafe itu.
"Ha,duduk-duduk" pelawa Hayyan Harith sambil menarik kerusi itu.
"Ye nak order apa?" Soal pelayan di kafe itu sambil mengeluarkan buku untuk menulis.
"Urm,Nadya Qaisara ada?" Soal Hayyan Harith.
"Urm,ada saya panggilkan dia ye" ujar pelayan itu Kak Hayani namanya.
"Urm,maaf nak tanya Nadya Qaisara tu siapa ye?" Soal Zarith Sofea.
"Are you seriously, tak kenal dia siapa?" Soal Hayyan Harith sambil dahinya berkerut.
"Urm,entahlah..saya tak kenal" ujar Zarith Sofea sambil senyum.
"Dia tu adik saya,kakak Fawwaz..dia anak kedua daripada lima kami beradik" ujar Hayyan Harith.
"Oh,macam tu" ujar Zarith Sofea.
"Pahal kau panggil aku?"soal Nadya Qaisara iaitu pemilik kafe tersebut sambil mengangkat keningnya.
YOU ARE READING
MAHLIGAI BAHAGIA (C)
RomanceMAHLIGAI BAHAGIA BY AANISS MAISARAH (COMPLETE) Kisah percintaan antara Hayyan Harith dan Zarith Sofea. Namun, sebelum cinta mereka berputik Zarith Sofea merupakan kekasih kepada adik Hayyan Harith iaitu Hayyan Fawwaz. Hayyan Harith mengantikan tempa...