'Shit ik ben me engels boek vergeten' zei rosa. 'Het is de eerste dag dat maakt toch niet zoveel uit rosa?' Zei haar beste vriendin lola.
Rosa is helemaal nerveus voor haar eerste dag op het island college. Ze heeft gehoord dat haar ex dylan ook naar deze school is gegaan en hij was niet bepaald een lievertje. 'Maak je geen zorgen om dylan. Hij is je al lang vergeten je relatie met hem was 4 jaar geleden. Jullie waren 14! Hij is niet meer hetzelfde denk ik. '
Rosa twijfelde. Hij dwong haar altijd om te kussen en dwingde haar om met hem naar feesten te gaan waar geen goede dingem gebeurde. 'Kom rosa, je bent bijna te laat voor engels.'Shit ik ben vergeten de les voor te bereiden dacht meneer davids.
Hij liep naar de receptie om een paar werkbladen uit te printen.
Meneer davids was zo in zn eigen gedachtes gezonken dat hij op weg naar zijn lokaal perongeluk tegen rosa opbotste.
'Shit,sorry.' Zei meneer davids.
'Maakt niks uit.' Zei rosa. 'Wacht bent u niet meneer davids?'
'Ja dat ben ik.'
Wow ze is echt knap dacht meneer davids. En ze kent me naam. Hoe dan?
'Meneer ik ben me boek vergeten ik dacht ik zeg het nu al want ja.'
'Het is de eerste les het maakt niks uit.'
Rosa glimlacht. 'oke top.'
Meneer davids loopt door naar zijn lokaal.'Omg rosa, hij was zo knap.' Zei lola.'hoe kende je hem eigelijk?
'Hij heeft een boek geschreven.' zei rosa. Lola keek rosa raar aan.
'Sinds wanneer lees JIJ boeken?'
Rosa lacht: 'het is een heel mooi boek hoor.'
Lola rolt met haar ogen. 'Zal vast iets moois zijn.'Meneer davids zet zijn laptop op het bureau. De klas begon al vol te raken van alle leerlingen. Rosa kwam het klaslokaal binnen.
Meneer davids glimlacht naar rosa. 'Welkom... wat is je naam?'
'Mijn naam is rosa.'
'Oke, ga maar daar zitten.' Meneer davids wees naar een plek dichtbij zijn bureau.
'Oke leerlingen ik ben vergeten de les voor te bereiden dus heb ik snel wat werkbladen uitgeprint over engelse basisregels en over spelling enzv.'Waarom vroeg hij mijn naam? Dacht rosa.
Meneer davids deelde de werkbladen uit. Toen meneer davids bij haar tafel kwam gaf hij haar een werkblad en lachte naar haar.
Rosa voelde dat ze blooste. En meneer davids zag het.
Rosa begon met het werkblad intevullen. (Wat voor haar makkelijk is omdat ze engels een makkelijk vak vindt.)
Waarom kijkt meneer davids mij de hele tijd aan??
Ze was klaar met de werkblad en leverde hem in bij meneer davids. Ze ging terug zitten op haar plek en keek om haar heen. En ze zag dylan zitten. Had hij haar nog niet herkend?
Dylan keek op naar haar en keek verbaasd. Shit, dacht rosa.
Rosa pakte stiekem haar telefoon en appte lola.Lola:
Hoe gaat engels?
Rosa: niet heel goed, Dylan zit in mn engels klasLola:
Shit'Rosa?' Rosa schrok op en zag dat meneer davids haar iets vroeg.
'Waarom zit je te appen in mijn les?' Rosa stamelde:'uhh sorry meneer.' Meneer davids stond op en liep naar rosa's tafel.
'Inleveren.' Rosa gaf haar telefoon af. 20 minuten later ging de bel.
Rosa pakte haar tas in en wou naar buiten lopen maar toen stopte meneer davids haar. 'Rosa, wacht heel even tot iedereen weg is oke?' Alle leerlingen liepen naar hun volgende les. Maar dylan was nog in het lokaal. 'Hey, rosa.' Shit, dacht ze. 'Wat wil je Dylan?'
Dylan lachte en zei:' ik vroeg me alleen af wat je op deze school doet moet je niet naar een high class school voor je ego?'
Rosa keek dylan boos aan. 'Kan je ooit aardig zijn, dylan?'
Dylan lachte en liep weg naar zijn vrienden.
Meneer davids vroeg: 'wat was dat met dylan?' Rosa stamelde: 'uh niks meneer.'
Meneer davids: 'hm oke, maar wel een waarschuwing, hij is geen goede jongen, rosa.'
Rosa dacht: dat weet ik al lang. Wat hij met haar had gedaan 4 jaar geleden vergeet ze nooit meer.
Meneer davids keek haar bezorgd aan: 'gaat alles oke?'
Rosa knikte. 'Waarvoor moest ik eigelijk blijven? Mijn telefoon?'
'Ja dat en ik vroeg me eigenlijk af hoe weet je mijn naam??' Vroeg mr davids.
Rosa bloosde. ' ik heb uh je boek gelezen.'
Meneer davids: 'welke?'
Rosa bloosde nog erger. ' de rode roos.'
Meneer davids lachte: 'lees je dat soort boeken?'
Rosa: ' het lezen ervan is minder erg dan het schrijven ervan, meneer.'
Meneer davids vroeg: 'wat is je favoriete stuk?'
Rosa twijfelde: ' ik vond het stuk in het park mooi maar ook het stuk met de bloem.
Meneer davids glimlacht. ' dat is ook mijn favoriete stuk, die met het park.'
'Rosa' zei meneer davids. 'Wil je mij ergens mee helpen?'
'Natuurlijk meneer.'
Meneer davids:'wil je me helpen met mijn nieuwe boek?'
Rosa glimlacht: ja! Dat lijkt me zo leuk.
Meneer davids: oke :)
Rosa: meneer is het dan niet makkelijk om mijn nummer te hebben.
Meneer davids: eigenlijk wel he?
Rosa gaf meneer davids haar nummer.
Shit denkt rosa. Hij heeft echt hele mooie ogen.
Rosa merkt dat ze te lang hem in zijn ogen aanstaarde en wijkte haar blik af.
Meneer davids: ben je verlegen, rosa?
Rosa: huh hoezo?
Meneer davids lachte: omdat je me niet in me ogen durfde te kijken voor langer dan 10 seconden.
Rosa: dat is raar om te doen toch?
Meneer davids: vind je, rosa?
Rosa bloost.
Meneer davids: je hebt echt hele mooie ogen, rosa.
Rosa: dank u meneer. Wanneer kunnen we beginnen met het boek?
Meneer davids: kan je vanmiddag al?
Rosa: ja is goed, maar waar?
Meneer davids: ik weet een goed tentje
Rosa: oke en welke is dat?
Meneer davids: kom maar om 15:00 naar de parkeerplaats oke?
Rosa: oke tot straks. Wacht mag ik me telefoon ook nog terug?
Meneer david: wat krijg ik ervoor?
Rosa trok haar wenkbrauw op.
Rosa: wat wilt u?
Meneer davids: dat weet ik nog niet.
Meneer davids beeft rosa haar telefoon.
Maar je bent me nog wel iets te goed.
Rosa: oke tot straks :)