LAILA RATNA

573 21 0
                                    

Seroja's POV

"Childhood trauma,sexual assault PTSD.She's not bimbo guys.Dia tenggelam dalam 2 trauma.Lola bukan nama sebenar.I gave her that name.Her name is Laila Ratna.Lola hidup di dalam sebuah keluarga yang berpecah belah.Mujur dia anak tunggal.Lola didera mental dan fizikal.Lola pergi jual tisu.Jual macam macam untuk menampung kos persekolahannya.Lola tahu pentingnya tentang pelajaran.Dia mahu berjaya dan keluar dari keadaan sadis keluarganya.Hanya itu sahaja caranya.Dia dibiar hidup terumbang ambing bersendirian.Lola jarang menghabiskan masa dirumah.Jika dia pulang awal bapanya akan mendera dia.Terlalu banyak kesan cucuhan putung rokok pada badannya.Bapanya menghamburkan kemarahan kekalahan judinya pada Lola."

Jeda seketika.Aku menarik nafas berat.Penerangan tentang kondisi kesihatan Lola harus diberitahu pada mereka yang berada di dalam bilik sederhana besar itu.

"Tahun berganti tahun Lola semakin dewasa.Her own father merogol dirinya.Bukan sekali.Berkali kali.Paling memualkan ibunya turut bersubahat dalam hal itu.Hari hari Lola hidup dalam ketakutan.Pelajarannya terganggu.Melalui bantuan guru kaunseling sekolah, Lola ditempatkan di asrama.Namun traumanya masih tidak hilang.

Lola ditempatkan pula di rumah perlindungan wanita dan kanak kanak.Lagi bangsat rumah yang sepatutnya menjadi tempat berlindung kaum yang lemah ini menjadi pusat sindiket membekalkan gadis gadis untuk tujuan pelacuran.Sekali lagi Lola terperangkap."

Aku memerhatikan riak wajah masing masing.Semuanya menayangkan wajah simpati kecuali Andrew.Aku lihat Andrew menggenggam penumbuknya.Mukanya merah seperti menahan marah yang teramat.Aku menyambung cerita semula.

"Lola melarikan diri sehelai sepinggang.Kami bertemu apabila Lola menyorok ketakutan di dalam tandas awam.Lola dikejar oleh orang orang yang menjaga pusat perlindungan tersebut.Seroja panggil polis dan laporan dibuat.Pusat perlindungan diserbu dan pengasas serta mereka yang terlibat ditangkap.

Untuk berapa bulan hidup Lola aman dan tenang.Kami tinggal bersama dan Lola meneruskan persekolahan seperti biasa.Lola banyak menjaga Seroja.Sakit, alahan yang teruk, semua Lola yang bantu Seroja.

Ingatkan mimpi ngeri Lola berhenti setakat itu.Ayah Lola kembali semula.Waktu tu kandungan Seroja 6 bulan.Ayah Lola rupanya sudah lama mengintip Lola.Satu malam tu hujan lebat.Kami masing masing dibilik.Ayah Lola pecah masuk ke rumah kami.Ayahnya hampir merogol ...erm..Seroja.Memang Seroja tiada upaya untuk melawan.Lola bunuh ayahnya untuk lindungi Seroja.Dia tikam ayahnya berkali kali dibahagian belakang hingga mati.Lola ditangkap polis.Selepas disiasat Lola di serahkan pada pusat psikiatri kerana kondisi mentalnya yang tidak stabil.Sebelum  ke USA, Seroja keluarkan Lola.Seroja hapuskan identiti kami berdua kemudian meneruskan kehidupan di USA.Lola meneruskan pembelajarannya dan dia cemerlang dalam akedemik.Cuma perangainya sedikit keanak anakan.Kadang kadang dia macam blackout.Semua tu kesan sampingan trauma dia.Seroja berhutang budi dengan Lola.Seroja yakin Lola akan pulih.Sudah lama traumanya tidak memunculkan diri.Andrew..what was her last words?"

Aku menoleh ke arah Andrew.Lelaki itu  sedang leka menilik wajah Lola ,agak terperanjat.Dia berdehem seketika.

"Jangan pegang..pegang aku.Lepaskan aku?My lady I swear aku ingat dia penceroboh.I caught her and she said those words and she went blank"

Aku menganggukkan kepala.Mengambil maklum tentang apa yang diberitahu oleh Andrew sebentar tadi.

"Kenapa sayang tak cari bie?Kenapa sayang tak maklumkan pada bie yang sayang mengandung?Kalau dia rogol sayang macam mana?Mana I nak letak muka I?"

Kesemuanya menoleh ke arah Andrian.Aku menahan sabar di hati.Seorang Andrian masih tidak berubah.Masih lagi memikirkan tentang nama baiknya.

"Kau lupa Andrian? Biar aku ingatkan balik.Kau akan bunuh anak tu dengan tangan kau sendiri kalau kau tahu aku mengandung.Lupa??Sampai mati pun aku takkan cari kau.Aku pun tak faham kenapa Tuhan temukan kita.Tapi aku bersumpah selagi aku bernyawa Alexandru Sebastian hak aku.Aku yang bersusah payah melahirkan membesarkan dia saat kau bahagia bersama perkahwinan kedua.Uncle..aunty.Seroja minta maaf.Seroja akan pergi selepas Lola sedar nanti."

FORCED TO BE HIS ( COMPLETE )Where stories live. Discover now