Bab 3

506 22 0
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.




















8 tahun kemudian........

BAK!

Sosok tubuh lelaki duduk sambil menyilangkan kakinya di atas lututnya melihat lelaki yang berada di depannya yang sudah nyawa-nyawa ikan akibat di tumbuk dan pukul oleh anak buah-buah.

BAK!

Lelaki itu mengangkat tangan mengarahkan anak-anak buah berhenti. Anak-anaknya buahnya mula berhenti apabila di arahkan olehnya.

"So...... Are you going to tell me the truth Mr.Carlos that you lied to me that you sent the drug to them in fact it is not"

Lelaki yang bernama Carlos itu terbatuk-batuk mengeluarkan darah yang banyak akibat pukulan yang kasar oleh anak-anak buah lelaki yang berada di depannya. Lelaki itu melihat Carlos yang baring. Dia mengerling pandang anak buah di sebelahnya.

Leon yang faham itu pergi ke Carlos. Rambut blonde Carlos itu di tarik dengan kasar oleh Leon membuat Carlos menjerit sakit.

Carlos pandang lelaki itu dan tersenyum sengih. Dia tertawa dengan jahat.

"I will never tell truth Mr.D'Angelo"

Carlos hanya pasang senyuman sinis kepada lelaki itu. Dia mula bangun dari kerusi dan mengarah tangan kepada anak buahnya. Anak buahnya memberi pistol kepadanya.

Apabila pistol itu tersebut sudah berada di atas tangannya dia mula berjalan mendekati Carlos. Pistol itu di arah ke dahi Carlos dengan peluru sudah di pistol itu.

"Any last words? Mr.Carlos....."

Carlos hanya senyum sinis sahaja. Tiada rasa takutnya pada lelaki itu.

"Go to hell with your dad Aldo!-"

BANG!

Tubuh Carlos rebah dengan dahi mengalir darah. Lelaki yang bernama Aldo itu merenung tajam melihat badan Carlos yang sudah tidak bergerak itu.

"pulisci questo incasinato (clean up this mess)"

Aldo menghulur pistol kepada Leon dan berjalan keluar dari bilik gelap itu bersama Leon berjalan dari belakangnya. Anak buah Aldo yang lain membersihkan bilik itu.











Ring Ring Ring!

Alarm jam berjaya membangunkan seorang gadis. Tangannya terus menutup jam yang berbunyi itu yang berada di nightstand tepi katilnya. Selimut yang menutupi kepalanya di buka.

Ina bangun dengan mata masih tutup dan menguap sambil mengeluarkan bunyi. Matanya di kelip-kelip bagi untuk hilangkan kabur.

Ina bangun dari katilnya dan berjalan ke tingkat. Langsir di buka sedikit dan cahaya matahari menusuk ke wajahnya. Dia tersenyum lebar melihat pagi yang cerah dengan langit yang biru itu. Cantik sungguh dengan ciptaan Allah.

Bidadari Mr Aldo Where stories live. Discover now