TING!
"Selamat datang.........." Ucap Mei Lin.
Seorang wanita yang bertudung merah tersenyum kepadanya dan pergi ke kaunter.
"Um..... Saya nak ambil kek yang saya order semalam" Ujar wanita itu.
"Oh kek tu eh? Cik tunggu sini dulu saya pergi ambil"
Wanita itu mengangguk bersama senyuman. Mei Lin berjalan menuju ke pintu dapur. Wanita itu menunggu di kaunter seketika Mei Lin masuk ke dalam dapur untuk mengambil kek di order olehnya.
Mei Lin masuk ke dapur dan mencari sosok kelibat Ina. Dan mata tertangkap kelibat Ina yang mengeluarkan roti yang baru selesai dari oven. Manakala terlihat Aarav yang sedang mengaul acuan roti.
"Ina......... Customer yang order kek dia tu dah sampai...." Ujar Mei Lin.
Ina berpaling pandang Mei Lin.
"Huh? Dah sampai?" Tanya Ina.
Mei Lin mengangguk. Ina menanggal sarung tangan yang tebal dan letak di atas meja. Ina berjalan ke peti sejuk yang menyimpan kek. Dia membuka pintu peti sejuk itu tersebut dan mengeluarkan kek yang sudah di bungkus di dalam kotak.
Ina berjalan pergi ke Mei Lin ya g berdiri di situ dengan kotak kek di pegang bersamanya. Ina tersenyum dan memberi kotak kek kepada Mei Lin.
"Nah........."
Mei Lin mengambil kotak itu dengan berhati-hati bagi kek itu tidak tersengget.
"Thanks Ina....."Ucap Mei Lin.
Ina memberi senyuman lalu mengangguk. Mei Lin keluar dari dapur bersama kotak kek di bawa olehnya. Ina pandang kepergian Mei Lin dan pergi ke meja untuk dia menyambung kerjanya.
KRENG!
Bunyi pintu bilik mandi di buka dan di tutup oleh jejaka yang memakai bath robe berwarna hitam gelap. Dengan dada terdedah tanpa ingin menutup pun dan rambut yang masih basah menutup dahinya. Dalam bilik yang keadaan gelap mata helang pandang ke luar jendela yang begitu besar.
KRING KRING!
Bunyi telefon yang berada di nightstand menarik perhatiannya. Dia menglankah berjalan menuju ke nightstand. Telefon di ambiy dan mata helang merenung pada nama yang timbul pada dalam screen telefon. Leon.
Dia menekan butang hijau dan telefon itu di bawa ke telinga.
"Signore......."
"How's go?...... Did Mr. Adam got that items?"
Aldo melabuh duduk di sofa dengan kaki naik silang ke atas lutut.
"No signore......"
Wajah Aldo mula berubah. Mendengar balasan dari Leon. Kenapa tidak? Bukankah dia sudah menyuruh anak-anak buah menghantar barang itu kepada Mr. Adam.
YOU ARE READING
Bidadari Mr Aldo
Romansa"Kenapa hidup aku macam ni?...."-Ina Hanya kerana dia mempunyai wajah seperti orang barat semua orang menjauh darinya. Itulah kehidupan seorang gadis yang bernama Siti Aminah sangat penuhi dengan cabaran dan ujian yang berat baginya. Dibesarkan oleh...