Penangan Kak Leha

4.2K 46 5
                                    


#01

(Nukilan ini, berdasarkan dari kisah yang benar)

Nama : Mohd Rizal b. Hashim
Umur : 22 Tahun
Pekerjaan : Peg Eksekutif Kewangan

Nama : Nur Zaleha bt. Hj Othman
Umur : 44 Tahun
Pekerjaan : Setiausaha Kerani Kewangan(Admin)

Kereta MYVI biru bernombor plat VAS 13XX laju dipandu di lebuh raya, memotong beberapa lori dan kenderaan lain yang bergerak perlahan. Pemandunya bersahaja dengan kelajuan yang mencecah 100 km/j. Penumpangnya pula menggeletar ketakutan dan memegang lengan si pemandu.

“Ishhhhh Rizal….lajunya kau bawak ni….takut akak!” Jari Kak Leha kuat mencengkam lengan Rizal yang tenang membawa kereta buatan Malaysianya.

“Ala akak, rilek je….saya dah biasa dah bawak laju macam ni..”

“Ye la tapi akak tak biasa Rizal….slow slow la sikit…nak terkencing akak bila kau potong sebelah lori tadi tau”

Rizal tergelak kecil.

“Ehhh gelak pulak dia ni, kita tengah serius ni” Kak Leha mencubit manja lengan Rizal

“Adoiii sakit laaaa kak oii!”

“Haaa tu la bawak laju lagi, kan dah kena cubit-cubit manja hihihi” Kak Leha tergelak pula. Gelakannya disambung oleh Rizal yang semakin memperlahankan kenderaannya.

“Akak tak biasa lalu jalan ni ke?” Tanya Rizal, memulakan perbualan.

“Tak biasa sangat, selalu akak naik LRT je, kalau naik kereta pun tak lalu sini, sebab nanti selalu jem” balas Kak Leha.

“Haah, sini memang selalu jem kalau peak hour, tapi ni la jalan paling cepat nak pergi rumah akak kalau ikutkan waze ni”

“Ada lagi jalan dalam yang lagi cepat…Rizal je tak tau…..”

“Ehhh laaaa, kenapo tak bagitau saya kak, boleh ikut jalan tu takyah nak hadap jem jem ni?”

“Dah kau yang bawak kereta, akak ikutkan je hihihi”

“Heiii akak ni….nakal jugak akak ni, nak kena cubit jugak ke” Rizal cuba mengusik Kak Leha.

Usikan Rizal mencuit hati wanita itu walaupun kadar jenakanya tidak berapa kelakar. Jika ada juri program lawak yang menilai lawak Rizal, pasti menjadi 1 HA ataupun tidak mendapat HA langsung.

“Akak selalu pergi kerja naik LRT berapa ringgit sekali trip kak?” Rizal cuba memulakan perbualan.

“Adalah dalam RM10 sampai RM15 macam tu, tengok jugak akak nak turun mana, kadang turun dekat stesen ni, akak naik grab je, takpun jalan kaki”

“Ohhhh….macam jimat je dengar, area rumah saya tu ada jugak LRT tapi nak kena menapak tu saya tak larat kak”

“Haishhh orang muda macam Rizal la kena selalu jalan banyak, ni akak tengok kat ofis tu duduk je, bangun pun nak pergi tandas, tak pun buat air kat pantri kan? Sesekali tu keluarkan la peluh sikit” nasihat Kak Leha

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 24 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

PENANGAN KAK LEHAWhere stories live. Discover now