Ja, dit was- nee, sorry- dit is zeker niet mijn omgeving. Dit is zeker niet de plek die ik zou kennen.
Alyssa was helemaal in de wolken van het restaurant. Hoe mooi kon een restaurant zijn? Hoe rijk kan een restaurant lijken?
Nee, deze restaurant leek niet rijk, dit restaurant was rijk. Het spreekt gewoon geld en je kan mij niet wijsmaken dat er hier iets minder dan 5€ zou kosten, ik geloof best dat een koffie hier al mooi een prijsje heeft.
'Goeiendag,' Er wandelt meteen een serveerster naar ons toe. Ze glimlacht breed, zeer breed. Je moet wel gelukkig zijn om als serveerster te werken dacht, Alyssa, want zo gelukkig was ze zelf niet als serveerster. Ze haatte het om te serveren. Maar god wat zag ze er goed uit. Haar haren zaten in een mooie knot, haar make-up was flabbergasting. Haar glimlach leek oprecht en niet eens een toneelstukje die je voor 16€/h krijgt.
'Ik neem aan dat jullie hier zijn voor meneer Idrissi?' En ja, ze zijn dan ook weer van alles op de hoogte.
'Ja zeker.' Antwoordt Junayd. 'Jullie mogen alvast met mij meekomen.' Damn haar glimlach is wel van een ander kaliber, op dit moment voel ik mij wel echt een buitenbeentje, waarom ben ik uberhaupt meegekomen, hier wil ik niet zijn, al was het voor werk, ik wil hier niet rondlopen en doen alsof ik dit normaal vind, ik vind dit niet normaal. Bon, ik kan ook misschien een beetje overdrijven, maar ik verveel mij nu al misschien verklaart dat mijn irritante gedachtes die niet kunnen stil zitten. Nu ik eigenlijk toch mijn mening openlijk aan het bedenken ben, begrijp ik eigenlijk niet waarom deze planten allemaal fake zijn? Ze lijken wel echt, maar ik kan het ruiken dat ze fake zijn. Niet letterlijk natuurlijk hé, maar ik zie gewoon hoe vals ze zijn, al lijken ze niet vals, ze lijken echt, maar het is duidelijk gewoon, misschien is dat het goedkoop kantje van dit restaurant. Fake planten, ik bedoel als jullie toch zo rijk zijn dan kunnen jullie toch gewoon echte bloemen halen? Oh my god, stel je voor het is hier all vegan? Oh my god ik zou me wel dood lachen, dan zouden ze met de gekste theorieën komen. "Bloemen zijn voor de natuur en blablablabla", jaja, jullie vegans ga ik nooit begrijpen. Oké, ik doe weer alsof dit restaurant all vegan is, waarschijnlijk is het niet, maar wel een goede assumptie na het zien van al die fake planten, ik zou wel een goede gokster zijn moest er iemand mij een bod geven op all vegan of geen vegan. Waarschijnlijk zijn het gewoon luie mensen die niet steeds nieuwe bloemen willen gaan halen, eigenlijk kan het ook gewoon hangen aan het budget, want nieuwe bloemen kopen, ik bedoel verse bloemen kunnen ook een prijsje hebben en als je dat steeds opnieuw doet dan ben je daar wel een goede aantal euro's kwijt maar niet dat het mijn zaken zijn waar ze hun geld in steken, ik ben maar aan het denken- zie je, zie je hoe hard ik mij nu al verveel tussen al deze rijke mensen? Ik zweer het je, rijke mensen zijn wel saaie mensen, je moet het ene hebben of het ander. Hoe raar is het eigenlijk hoe "armere" mensen meestal leuker en grappiger zijn dan die rijke koeien? Nou, als je het aan mij vraagt dan zo- 'Wat wil je drinken?'
'Euhm, wat?' Ik kijk op en zie Junayd afwachtend naar mij kijken. Ik zie hoe de serveerster met een glimlach op mij staat te wachten. Holly shit, ik zit, sinds wanneer ben ik gaan zitten? Damn, ik moet het rustiger aan nemen in mijn hoofd, jeetje.
'Gewoon water alsjeblieft.' Reageer ik maar, want aint no way dat ik hier meer dan 10€ ga neer leggen voor een drankje. Nochtans kon ik een koffie wel gebruiken, maar ughhhh, nee, geen koffie.
De serveerster wandelt weg en meteen richt ik mij op Junayd.
'Heb je door dat die bloemen allemaal fake zijn?' Junayd kijkt om naar de planten. 'Zijn ze fake?' Ik zei toch dat ik spitse ogen heb.
'Ja, zeer fake zelfs.' Ik trekt mijn jas uit en leg het neer op de stoel naast mij. 'Je zou maar valse bloemen aankopen.'
'Kom, shhhtt- jij, je begint je weer te vervelen.' Ik lach zachtjes. Junayd kent mij ondertussen al beter dan wie dan ook. Als ik mij verveel kaart ik de gekste onderwerpen aan, alles om de verveling tegenaan te gaan.
JE LEEST
Until you. VOLTOOID
Romance'Als je weigert op mijn verzoek zal je deze beelden overal vinden, Alyssa. En ik denk niet dat je dat wilt- ik denk niet dat je wilt dat mensen weten wat je doet met je vrije tijd.' Alyssa heeft zelfs de kracht niet om boos te zijn. 'Als je met mij...