18.

174 10 1
                                    

Een jaar later

'Farid,' Zegt de serveerster die met snelle passen naar Farid wandelt. 'Hmm-' Reageert Farid die geconcentreerd bezig is met zijn gerecht. 

'Alyssa is er.' Farid kijkt meteen op. Hij kijkt naar de klok en dan naar de serveerster. 'Nu?' 

'Ja,' Zegt de serveerster. 'Ze zit aan tafel 3.' Farid knikt meteen goedkeurend en wast snel zijn handen af en droogt dan zijn handen aan zijn schort. Hij wandelt de keuken uit en wandelt de eetkamer binnen. Hij kijkt naar tafel 3 en ziet inderdaad Alyssa zitten aan tafel. Ze houdt haar hoofd vast met haar hand en leest de ingrediënten af van een fles. 

Farid wandelt naar haar toe en blijft aan de tafel staan. 

'Alyssa.' Zegt hij rustig. Alyssa kijkt meteen op. 

'Ah, Farid,' Glimlacht ze breed. 'Kom, zet je neer, Farid. Zet je neer.' Ze wijst naar de stoel over haar.

'Ik was al op je aan het wachten.' Farid knikt goedkeurend en zet zich neer op de stoel die Alyssa aanwees. 

'Ik heb een leuk spelletje.' Glimlacht Alyssa. Ze grijpt naar haar tas en neemt twee kleine bekertjes. 

'Je vindt het toch niet erg dat ik mijn eigen glazen meegenomen heb?' Farid glimlacht zwakjes en schudt zijn hoofd. 'Nee, geen probleem hoor.' 

'Goed dan.' Alyssa legt de glazen neer. Ze opent de fles en schenkt voor Farid en voor zichzelf, maar half van wat ze giet is in het glas en half uit het glas. 

'Oei, mijn handen zijn niet zo stabiel.' Lacht Alyssa. 

'Je bent dronken, Alyssa.' Zegt Farid met een kleine frons. 

'Farid, waarom moet je altijd de pret bederven? Waarom ben je zo?' Ze duwt zijn glas naar hem toe en die van haar laat ze voor haar staan. 

Ze haalt zeer diep adem en kijkt dan rond zich. Ze ziet hoe iedereen aan het lachen is en bezig is met de persoon waarmee die aan tafel zit. 

'Truth or drink, ken je dat?' Vraagt Alyssa. 

Farid knikt instemmend. 'Dat ken ik zeker.' 

'Goed dan,' Alyssa schraapt haar keel en plaatst haar handen plat neer op tafel. 

'Jij stelt mij een vraag en ik stel jou een vraag en wanneer je niet wilt antwoorden moet je drinken. Ik was daarnet op YouTube en zag een- ja bon, het is een ding om te spelen. Ik heb het al een beetje gespeeld met de tv.' Lacht Alyssa. 'Vandaar dat ik een beetje tipsy ben.' Lacht Alyssa. 

'Een beetje tipsy? Je ben heel veel tipsy.' Zegt Farid met een kleine glimlach. 'Shhtt- jij- shhtt-' Ze haalt diep adem en knikt haar hoofd. 

'Ik begin, oké?' Zegt Alyssa. Farid knikt goedkeurend. 'Oké, maar we spelen maar één ronde en dan breng ik jou naar huis.' 

'Nee- nee- nee- nee,' Reageert Alyssa. 'Ik ben de hele dag al alleen thuis, ik ga niet weer de hele nacht alleen spenderen. Je weet dat ik het niet leuk vind en toch- en toch weet je steeds hoe jij- oké, bon, ik ga niet naar huis, ik blijf hier tot je klaar bent en dan vertrek ik wel met je mee- ik zal braaf zijn, dat beloof ik je, kom- kom, geef je pink.' Farid fronst al lachend zijn wenkbrauwen. 'Mijn pink?' Alyssa knikt. Ze grijpt zijn hand en neemt zijn pink, ze haakt haar pink in die van hem. 'Voila, nu hebben we een pinky promise.' Zegt Alyssa met een glimlach. 'Oke, pinky promise.' Zegt Farid na. 

Alyssa lost zijn hand en wijst naar Farid zijn glas. 

'Oké, hier komt jouw eerste vraag.' Alyssa leunt tegen de leuning van de stoel en laat haar hoofd achterover vallen. 'Laat mij eventjes denken.' Farid kijkt enkel naar haar. Hij kijkt naar haar nek, hij voelt de tintelingen over zijn lichaam, hij wilt het liefst zijn handen over haar nek laten gaan, hij wilt haar voelen, hij wilt haar geluiden horen, alles aan haar wilt hij horen, maar daar dacht Alyssa net iets anders over. 

Until you. VOLTOOIDWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu